912 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Forskel på vtr sp-1 og sp-2? Forskel på vtr sp-1 og sp-2?
Hey, jeg begynder at overveje at købe min drømmecykel, da jeg med lidt held kan få økonomien til at række... :O)
Så er mit spørgsmål, hvad er der af forskel på en sp1 og en sp2, nu bliver det kun en sp1 for it vedkommende, men er jo lidt nysgerrig alligevel. Er der evt nogle skavanker eller andet man skal holde øje med på en sådan djævel.?
På forhånd tak.
Ps cbr600f3 snart til salg..
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
SP2ér skulle være en del bedre, jeg har dog ikke haft fornøgelsen at prøve at smide forenden på sådan en endnu. Men den opføre sig meget lig SP1éren.
Til gadebrug er den super, men ville nok heller have en Ducati.
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 37
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 37
Lyder som lidt at de samme problemer som firestormen, det var også først 2 generation der fik løst problemet med affjerdringen.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Sidde vinklen er meget hård, skarp knævinkel og meget belastning på håndled.
Den er tung standard.
Køre dårligt uden powercommander.
Bliver hurtigt var i trafik.
udover det så er det en fee cykel.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 37
Takker for inputtene, og respekt for din sp, den er dejlig clean at se på..
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
De problemer CH M nævner, vil ALDRIG berøre dig. De forbedringer fabrikkerne uværgeligt laver på en given superbike, er ikke af hensyn til gadekørere, men deres homologering.
Du vil ikke kunne mærke forskel på en SP1 og en SP2 !!
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 415
(link fjernet)
http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Honda/Honda-SP12-2000-2005/?&R=EPI-339
Citat fra hjemmesiden:
2000: VTR1000 Honda SP1 launched.
2002: VTR1000 Honda SP2 launched; new swingarm, fuelling system, ECU map, longer wheelbase, subframe, 6kg weight reduction and Castrol Honda team colours amongst the key changes. Top end work squeezes another 4bhp from the motor.
Du bliver nød til at prøve én, for at danne dig et ordentligt indtryk.
Det er 3. sæson jeg kører på min og har kørt omkring 16000 km på den.
Lad mig sige med det samme ! Den egner sig ikke til paradekørsel !
Ved tøffe-kørsel skal man jævnligt vække både hænder og fødder samt arbejde en del med koblingen...
Jeg synes dog at det var et spørgsmål om tilvænning med siddevinklen, som jeg ikke synes er meget anderledes end ex. R1 ell. CBR1000.
Men i starten fik jeg abearme, indtil man lige lærte den at kende.
Jeg er jo ikke den yngste samt letteste person at krumme sammen, men har ingen problemer med at køre længere ture på den...
Cyklen (& sædet) er jo i forvejen stiv som et brædt og din røv kommer seriøst på arbejde ved meget lange ture, hvis du ikke investerer i et komfortsæde !!!
Jeg har ingen tekniske problemer haft og har sjældent hørt om nogen.
Der er ikke nogen cykel jeg ville bytte med i øjeblikket (udover en Desmosedici) HEHE
Synes bare du skal hoppe ud i det og held og lykke med det...!
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 195
Den har sine nøkker, men ikke noget en powercomander ikke kan hjælpe på.
Den er hverken værrer eller bedre og sidde på end så mange andre R maskiner.
Men den har noget de andre ikke har.. Stilen og klassen.. De andre kommer ikke i nærheden..
jan 2006
Følger: 28 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 67
forskellen på de 2 cykler har jeg ikke det store overblik over. men har kørt sp1 siden 2005 og jeg skifter ikkemin cykel ud med mindre jeg kan få råd til en magen til i HRC trim ;o))
har indtil nu kørt 38000 km på den og ud over dæk, kædekit og olie har jeg kun skiftet et batteri, pakdåser i forgaflen og fået justeret ventiler en enkelt gang.
en enkelt ting du nok lige skal være forberedt på, den kører ikke så langt på literen som en CBR. havde selv en CBR 600 før og må sige at min SP1 vil altsp have noget at leve af ;o)) har aldrig været over 15 km per liter på den, og normen med min blandede kørsel er nok omkring 10km per liter. men det er jo prisen for at have det sjovt ;o)) forsikring kan være lidt besværligt, har prøvet flere af de store selvskaber som alle forlangte GPS overvågning på den hvis jeg skulle have kasko.
håber du får din drømme cykel :o))
Forskel på vtr sp-1 og sp-2?