912 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Forskel på vtr sp-1 og sp-2? Forskel på vtr sp-1 og sp-2?

Hey, jeg begynder at overveje at købe min drømmecykel, da jeg med lidt held kan få økonomien til at række... :O)

Så er mit spørgsmål, hvad er der af forskel på en sp1 og en sp2, nu bliver det kun en sp1 for it vedkommende, men er jo lidt nysgerrig alligevel. Er der evt nogle skavanker eller andet man skal holde øje med på en sådan djævel.?

På forhånd tak.

Ps cbr600f3 snart til salg.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på vtr sp-1 og sp-2?
  • #1   9. apr 2009 Har du prøvet en ?

• #2   10. apr 2009 I bund og grund er det en pisse stærk motor, men fuck den er svær at køre stærk på. Jeg har haft den tvivlsome fornøgelse at køre en del på bane med SP1éren. Med stadart gafflen er den slem til at smide forenden, hvilket der også er en vis person fra Texas der også udtalte efter at havde vundet VM i SuperBike i 2000.

SP2ér skulle være en del bedre, jeg har dog ikke haft fornøgelsen at prøve at smide forenden på sådan en endnu. Men den opføre sig meget lig SP1éren.

Til gadebrug er den super, men ville nok heller have en Ducati.

• #3   10. apr 2009 C-4. ----> Nope ikke endnu, har dog været ude at prøve lillebroderen firestorm nogle gange, ved godt de ikke tåler sammenligning. Planen var at købe sådan en, men er ikke helt hooked på designet, da drømme designet er sp. Det vides jo ikke endnu om det er en cykel for mig før jeg har prøvet en, men det må tiden vise.

• #4   10. apr 2009 CH M-----> Takker for det input. Nu er jeg ikke typen der kører som død og helved, er sgu for bange for at kaste cyklen og skade den. Derfor kører jeg heller ikke på bane.. smiley
    Lyder som lidt at de samme problemer som firestormen, det var også først 2 generation der fik løst problemet med affjerdringen.

• #5   10. apr 2009 Carsten du skal nok ud og prøve den før du spare op så, for der er et par småting.
    Sidde vinklen er meget hård, skarp knævinkel og meget belastning på håndled.
    Den er tung standard.
    Køre dårligt uden powercommander.
    Bliver hurtigt var i trafik.
    udover det så er det en fee cykel.

• #6   10. apr 2009 Og du må ikke sammenligne den med Firestormen. det er en helt anderledes oplevelse, sp'ern føles lidt som en poket bike i størrelse sammenlignet.

• #7   10. apr 2009 C-4----> Helt sikker jeg skal ud og prøve en, og se om det overhovedet er mig. Heldigvis har jeg hverken løse håndleder eller dårlige knæèr, men er godt klar over det bliver en mere hård siddestilling, da det er jo er noget mere en racer en min F3èr.. smiley Håber også den er bedre end firestormen, da jeg syntes den var lidt "slatten" i affjedringen/styreegenskaber.
    Takker for inputtene, og respekt for din sp, den er dejlig clean at se på.. smiley

• #8   10. apr 2009 Carsten N:

De problemer CH M nævner, vil ALDRIG berøre dig. De forbedringer fabrikkerne uværgeligt laver på en given superbike, er ikke af hensyn til gadekørere, men deres homologering.

Du vil ikke kunne mærke forskel på en SP1 og en SP2 !!

• #9   10. apr 2009 Et par links der fortæller lidt om modellen samt forskellen:

(link fjernet)

http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Honda/Honda-SP12-2000-2005/?&R=EPI-339

Citat fra hjemmesiden:
    2000: VTR1000 Honda SP1 launched.
    2002: VTR1000 Honda SP2 launched; new swingarm, fuelling system, ECU map, longer wheelbase, subframe, 6kg weight reduction and Castrol Honda team colours amongst the key changes. Top end work squeezes another 4bhp from the motor.

Du bliver nød til at prøve én, for at danne dig et ordentligt indtryk.
    Det er 3. sæson jeg kører på min og har kørt omkring 16000 km på den.
    Lad mig sige med det samme ! Den egner sig ikke til paradekørsel !
    Ved tøffe-kørsel skal man jævnligt vække både hænder og fødder samt arbejde en del med koblingen...

Jeg synes dog at det var et spørgsmål om tilvænning med siddevinklen, som jeg ikke synes er meget anderledes end ex. R1 ell. CBR1000.
    Men i starten fik jeg abearme, indtil man lige lærte den at kende.
    Jeg er jo ikke den yngste samt letteste person at krumme sammen, men har ingen problemer med at køre længere ture på den...

Cyklen (& sædet) er jo i forvejen stiv som et brædt og din røv kommer seriøst på arbejde ved meget lange ture, hvis du ikke investerer i et komfortsæde !!!

Jeg har ingen tekniske problemer haft og har sjældent hørt om nogen.

Der er ikke nogen cykel jeg ville bytte med i øjeblikket (udover en Desmosedici) HEHE

Synes bare du skal hoppe ud i det og held og lykke med det...!

• #10   10. apr 2009 KØB DEN FOR SATAN... Du vil elske den højere end din mor, kæreste og elskerinde...

Den har sine nøkker, men ikke noget en powercomander ikke kan hjælpe på.

Den er hverken værrer eller bedre og sidde på end så mange andre R maskiner.

Men den har noget de andre ikke har.. Stilen og klassen.. De andre kommer ikke i nærheden..

• #11   14. apr 2009 HEY CARSTEN

forskellen på de 2 cykler har jeg ikke det store overblik over. men har kørt sp1 siden 2005 og jeg skifter ikkemin cykel ud med mindre jeg kan få råd til en magen til i HRC trim ;o))
    har indtil nu kørt 38000 km på den og ud over dæk, kædekit og olie har jeg kun skiftet et batteri, pakdåser i forgaflen og fået justeret ventiler en enkelt gang.
    en enkelt ting du nok lige skal være forberedt på, den kører ikke så langt på literen som en CBR. havde selv en CBR 600 før og må sige at min SP1 vil altsp have noget at leve af ;o)) har aldrig været over 15 km per liter på den, og normen med min blandede kørsel er nok omkring 10km per liter. men det er jo prisen for at have det sjovt ;o)) forsikring kan være lidt besværligt, har prøvet flere af de store selvskaber som alle forlangte GPS overvågning på den hvis jeg skulle have kasko.
    håber du får din drømme cykel :o))

Kommentér på:
Forskel på vtr sp-1 og sp-2?

Annonce