{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.833 visninger | Oprettet:

Mistet kørekort efter 3 dage... {{forumTopicSubject}}

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=49585

Ifølge kommentarerne havde han den fine motorcykel i tre dage inden hans kørekort røg.

Ja, jeg ved det godt, han er selv ude om det og så kan han lære at køre pænt etc., men jeg har sgu også lavet fejl; da jeg var yngre kørte jeg som en idiot, men blev heldigvis aldrig stoppet. Denne fyr var ikke så heldig.

Oh well, i det mindste er det vel positivt, at ingen kom til skade, men uanset hvordan man vender og drejer det er det surt at miste kørekortet efter tre dage på sin nye bike, hvorefter man bliver nødt til at sælge den midt i en finanskrise, og ender med at tabe en formue på hele balladen.

Og hvad kan man så lære af det? Kør pænt og vær glad for de gange, hvor du ikke har kørt pænt, og hverken er blevet taget for det eller har været skyld i at nogen kom til skade.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mistet kørekort efter 3 dage...
  • #1   18. mar 2009 Ha ha... Man kan læse i hans profil at han mistede det på vej hjem, efter at han havde hentet motorcyklen. Undskyld mig..... men det er han sku selv udenom! Jeg griner stadig. Hvis man kan køre så råddent allerede på vej hjem, er der sku noget galt... Sorry. Just my point of view...

• #2   18. mar 2009 Han skulle ikke gerne miste noget, da han selv købte den under finanskrisen, så han har også fået den billigere end normal. Så tvivler på han mister noget.

Og jaa, det sgu synd. Men det var jo også dumt når han var ved at generhverve det eller hvad det hedder. Så skulle man nok have holdt grænsen. Hver gang du kører over det du må, kender du jo konsekvensen.

• #3   18. mar 2009 ja han havde den ikke engang i 3 dage han var på vej hjem på motorvejen lige efter at have købt den _BANG så blev han nuppet

• #4   18. mar 2009 Søren`R6S ( ZZR600 Til SALG )

Det gør jo bare sagen endnu værre/sjovere at han var ved at erhverve det igen, hehe.... Så er det bare endnu mere dumt.

Sådan noget skal men gå stille med dørene med. Det er ligesom når man knalder fede kællinger. Det siger man heller ikke til vennerne;-)

Undskyld sproget!

• #5   18. mar 2009 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28066&ShowType=&CommentPAGE=2&editcomments=#comments

"Jo det er rigtig jeg mistede kortet på vej hjem efter jeg hentede den"

Søreme så.

• #6   18. mar 2009 Steven 2300

HAHAHAHAHAHAHHAHAHHA:-) go humor

• #7   18. mar 2009 Steven: I sidste tilfælde kan man bruge fuldskab som en god undskyldning for sin fejl, det kan man ikke i første tilfælde :o)

Surt med det mistet kørekort, men det er jo noget man selv bestemmer.

• #8   18. mar 2009 Jesper [Virum] P

Ja det er rigtigt... Det er ligesom at man mister "håneretten"....

• #9   18. mar 2009 Steven
    Det var da noget sjovt noget at sige... "Hvis man kan køre så råddent allerede på vej hjem..."
    Man behøver skam ikke "køre råddent" for at miste kørekortet på motorvejen, det er da nok at skifte op i 2. gear og titte let til gashåndtaget, så JEG synes sku, at det er synd for manden; men sådan har vi jo alle forskellige holdninger :D.

Mvh. Marc, som altid titter "let" til sit gashåndtag (og derfor håber på endnu en "polisfri"-sæson smiley

• #10   18. mar 2009 Hånden på hjertet:

Hvem herinde, har ALDRIG vredet rullen i bund for at mærke kræfterne?

Fyren her var blot uheldig.. Det kunne have været hvem som helst af os andre.

• #11   18. mar 2009 jeg river da håndtaget i bund hver gang for at mærke krafter men kommer aldrig over 160 da jeg ikke vil miste kortet så nej det kunne ikke ske for mig på motorvej

• #12   18. mar 2009 Marc JJ: Så når man kan miste sit kørekort i 2. gear er det ok at man har kørt så stærkt at man mister kortet??

• #13   18. mar 2009 Jesper H: Det gør jeg tit, men har så også valgt en MC der giver mig den mulighed.

• #14   18. mar 2009 Jesper P.

Netop min pointe. Ikke mange kan sige sig fra at have kørt så stærkt på et tidspunkt, at kørekortet var røget, hvis de var blevet snuppet.

Jeg har gjort det en enkelt gang og det var det. Som Kristian K, kører jeg heller ikke mere end 160 km/t på motorvejene. Og iørvigt aldrig stærkere end tegnedrengen tillader det.

Det er da ærgeligt og uheldigt at være den ud af mange der køre for stærkt, at blive taget af politiet. Men det ER selvforskyldt.

• #15   18. mar 2009 Marc JJ

Det vil sige at du mener at hvis man bare kører lige ud på en motorvej med 180 i timen så er det ikke og køre råddent? Ok fair nok, hver sin holdning.

Men gu er det ej syndt for ham! Han har allerede mistet det en gang. Så man sku da lige tænke sig om inden man gir den gas!

Manden er 22 og har allerede mistet det én gang?!?!?

• #16   18. mar 2009 Mit kørekort er da i fare hver eneste dag uden at jeg selv mener jeg kører råddent , men det er jo en risiko man selv vælger .

derfor kan jeg nu godt have lidt ondt af stodderen .....

• #17   18. mar 2009 Steven

Den sidder allerede i baghovedet. Jeg har aldrig mistet det. Og årsagen kan ikke tilskrives lovlydighed, men held.

Fart er en underlig ting.. Vi må køre 80 km/t på landevejene, men hvem mærker farten på en MC som i en bil. Inen man ved af det, ligger man og roder afsted med de 100-110 km/t fordi farten ikke føles særligt nærværende på en MC. Af en eller anden grund.

På motorvejene oplever man derimod en vindmodstand ved de 130 km/t der minder en om, at nu er vi ved at være der, hvor det koster penge at køre stærkere. Sådan har jeg det ihvertfald.

• #18   18. mar 2009 Junior 250-666 .

Ja det er mit da også, men man "burde" bare tænke lidt mere over det, nå man nu er i en situation som han er... Derfor har jeg ikke ondt af ham, sorry...

• #19   18. mar 2009 Jesper H

Helt enig...

• #20   18. mar 2009 Ja det jeg siger er, at hvis man kører ligeud med 280 på motorvejen er det ikke at køre råddent for mig... det styrer man jo helt selv! Kører man 200+ på landevejen er det heller ikke at køre råddent i min verden, derimod er det at køre råddent hvis man f.eks. gør det når der er andre trafikanter tilstede (og nej det er der bestemt ikke altid hverken på motor- eller landevejen), eller hvis man kører slalom, overhaler indenom, på fuldt optrukne linjer osv. (og JA, jeg kører også råddent engangimellem ;-).
    Selvfølgelig må man tage konsekvenserne hvis man bliver nuppet; men det er jo stadig ærgerligt. At han så har mistet kortet engang før er selvfølgelig ikk så smart; men det sker jo smiley
    Ikke desto mindre, go´ vind til alle, kør som i lyster; men kør efter forholdene, så skal det nok blive en god sæson for os alle smiley

• #21   18. mar 2009 Under alle omstændigheder, så tænk jer da for H... om........
    Der er stadig ikke meget mere end lige + grader i asfalten, dæk, mc og køre har stået stille det meste af vinteren, billisterne har ikke opdaget at vi er begyndt at køre endnu.
    Man havner bare i en statistik over endten mistede kørekort, (hvis man er heldig) eller på forsiden af en avis når man parkere cyklen inde bag i en stc car med tre unger på bagsædet.

Men, jeg er IKKE hellig, jeg har prøvet MEGET, MEGET høje km tal på min.
    Men jeg deltager i lidt Drag race, kunne også have været bane løb, men det ligger ligesom en dæmper på min lyst til at skeje ud på offentlig vej.

Tænk på jer selv, og ikke mindst på de andre derude i trafikken. (de andre er sku' totalt uberegnelige, men de har lige så meget ret til at være her som os andre.)

• #22   18. mar 2009 Nu er det jo ikke råddent at køre 180 km/t ud af motorvejen.. Det er forkert at gøre, men det har noget med de regler vi har i Dk.. I Tyskland er det jo ikke forkert og derfor ikke råddent. ;o)

• #23   18. mar 2009 Manden er meget uheldig
    Der er ingen der siger at han har kørt " råddent ". Hvis det er foregået på motorvej med moderat trafik, er det meget nemt på sådan en maskine at bevæge sig hvor man mister kortet. Men det er ikke rådddent, det er overtrædelse af de regler vi har i DK. Alle der har maskiner til det, bevæger sig i områder, hvor det enten koster penge og klip, eller mistet kort. Det er kun et spørgsmål om held, om man er på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt, - men kørsel med sund fornuft giver altså mere held.
    Jeg har ingen klip ( kun 2 bøder a kr 500 for fart ) - er det så fordi jeg kører som det tillades eller er jeg bare meget heldig ? ? ? ? ?

• #24   18. mar 2009 Jeg er på den forkerte side af 3 klip hver eneste gang jeg kører mc.... Så han har bare været uheldig, og jeg synes det er synd for ham uanset hvor selvforskyldt det er..

• #25   18. mar 2009 Haha det har han fandeme godt af. Så kan han lære det smiley Men da surt alligevel.

• #26   18. mar 2009 Rene, du er altid så positiv og livsglad...

• #27   18. mar 2009 Ok, jeg bliver nødsaget til at have lidt medlidenhed med fyren.

NÅR det sker ved motorvejs kørsel......

Helt ærligt, så kan jeg da nok som minimum få et klip i kortet hver dag jeg kører mc (og jeg kører hver dag det ikke sner stort set)
    Motorvejen, og en overhalning, og du er oppe minimum i klippet! (hvis man er til den slags)

At jeg ikke er blevet klippet (i kortet) endnu er nok mit held, og de gange polisen, har stoppet mig, har jeg argumenteret for det uforsvarlige/farlige i det, og de har ladet mig slippe, fordi de i grunden er enige (når der er plads, og ingen traffik)

Jeg ved godt jeg taler for sikker traffik, og at man skal feje for egen dør osv.... MEN motorvej, ligeud???? hey

Synd for ham, men JA hans egen fejl!

• #28   18. mar 2009 Hehe.. sjovt. Prøv at læg mærke til hvor mange af jer der siger at "i mindst står til et klip" når i er ude og køre. Men så lige så snart at der er nogen der klager over MC-lister og deres måde og køre på, har vi aldrig gjort noget forkert, hehe.... Go' humor....

• #29   18. mar 2009 Nå spøg til side... vejret er jo dejligt!

• #30   18. mar 2009 Steven, ja og nej.
    Igen, je er gerne en af dem der skriver SÅ ER DU SELV UDE OM DET, snup din straf, osv.
    DET eneste tilfælde hvor jeg ikke nødvendigvis er enig, er sgu ved motorvejs kørsel.

Kørsel som den Rene beskriver, har jeg ingen sympati med.

MEN det gør jo ikke det ene mindre ulovligt end det andet smiley

• #31   20. mar 2009 Vale the notorious 2-smoker * - Du jo dum og høre på....

Jeg søgte slet ikke medlidenhed eller noget. Jeg var dum JA, men også uheldig. Valgte og slette den tråd jeg havde lavet da alle lige pludselig var så hellige. Som om jeg var den eneste der har prøvet og køre lidt stærkt på en motorvej.

Og kørte IKKE råddent, det var på motorvej i Jylland og 1 ud de 2 biler jeg kunne se de næste kilometer var en civil betjent.

Og alle jer der syns jeg har godt af det, tag dog og luk røven.

• #32   20. mar 2009 / www.kinagrill.dk

• #33   20. mar 2009 Rene: Ja, hænger ud på den grill sammen med de andre gallerister.

• #34   20. mar 2009 Henning: De sælger kun kiks, og de var udsolgt grundet den store efterspørgsel fra MCG brugerne :o)

Kommentér på:
Mistet kørekort efter 3 dage...

Annonce