{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.315 visninger | Oprettet:

Serdar A
Serdar A
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

mc kørekort.. {{forumTopicSubject}}

hej folkens, er igang med at tage mc kørekort og har lige generhvervet mit bilkørekort efter en ubetinget frakendelse.. spørgsmålet er om jeg SKAL op til teoriprøven til mc også når jeg lige har været til teoriprøve til bil ? ved at man kan tage mc kort og samtidig generhverve sit bilkørekort hvis man har mistet det.. uden at man skal op til prøverne til bilkørekortet.. håber i vil besvare hvis i kan.. mvh Serdar

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mc kørekort..
  • #1   30. apr 2014 Det skal du. Bil-teori og mc-teori er ikke det samme.

• Serdar A
    Serdar A Tilmeldt:
    apr 2014

#2   30. apr 2014 Okay, så synes jeg at det er lidt sjovt at man kan omvendt ..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #3   30. apr 2014 Du kan ikke omvendt - det er to forskellige ting.

Det står også i det brev du fik sammen med den ubetingede frakendelse.

• Serdar A
    Serdar A Tilmeldt:
    apr 2014

#4   30. apr 2014 Hvis man har en betinget frakendelse og ikke har mc kort kan man godt kun tage mc kort og så Generhverver man samtidig bilkørekortet også.. Men det kan være det kun gælder når det er betinget

• Sajmon ™

#5   30. apr 2014 Kan du både med betinget og ubetinget.

• Serdar A
    Serdar A Tilmeldt:
    apr 2014

#6   30. apr 2014 Hvad er det så du snakker om ? At man ikke kan omvendt ? Og det er 2 forskellige ting..

• Sajmon ™

#7   30. apr 2014 Man kan ikke bruge en orienterende teori / køreprøve til at bestå et nyt kørekort som man tager.

Men man kan bruge en ny kategori's prøver som orienterende prøver.

• Sajmon ™

#9   30. apr 2014 Jo.

• #10   30. apr 2014 Du kan ikke blive fri for at gå op til mc teoriprøve bare fordi du har taget bil for nyligt. det er to forskellige ting, ang: acceleration osv.

• #11   30. apr 2014 Nej ikke altid Sajmon!
    Hvis en lastbilchauffør får en betinget i lastbilen, så skal det være en lastbilprøve han skal til. Han kan jo ikke bevise sine færdigheder som lastvognsfører på en MC eller i en personbil.
    Men jeg ved ikke om man acceptere at tage et MC kort hvis man er betinget med personbil.

• #12   30. apr 2014 Steen - kender en der fik betinget i lastbil. Og han gik op og tog det til mc og så havde han det hele tilbage igen.

• #13   30. apr 2014 Hvordan fanden hænger det sammen hvis han har pløjet en ned i en højresvingsulykke med lastbil?
    Han beviser da ikke noget med en MC prøve !
    Hvilken forseelse havde han begået?

• #14   30. apr 2014 du har da ret smiley men han kørte for stærkt inde i byen, og han gik op og tog det til mc bagefter.

• #15   30. apr 2014 Der var en fra mit MC hold der skulle op til både teori til bil og til MC, netop fordi hun havde fået nappet kørekortet til bil.

• Sajmon ™

#16   1. maj 2014 #11 - Jo Steen.

Hvis man har B kørekortet, er det altid det man skal til orienterende prøver i og det gælder også lastbil chauffører. Det står i det brev jeg fik dengang i 2009, og det gælder stadig.
    Jeg afleverede kørekortet ubetinget i 6 mdr på grund af MC forseelser, og jeg skulle enten tage en ny kategori (har alle) eller orienterende prøver i kategori B.

Ikke logisk, men man skal bare bevise sine teori- og trafikfærdigheder i et køretøj, som altid er B hvis man har det.

#15 - Så er det fordi hun dumpede til en af prøverne - så skal man tage alle kategorier forfra.

• #17   1. maj 2014 Hun startede på samme tid som os andre og hun dumpede ikke nogle prøver, hun bestod begge typer teori på samme dag. Så har min kørelære måske bestilt en teoriprøve for meget. Hun havde også to ansøgninger til teoriprøver, hvilket ham nede til teoriprøven studsede lidt over.

• #18   1. maj 2014 Ved betinget frakendelse eller ubetinget frakendelse under 3 år skal man til en kontrollerende køreprøve til kategori B hvis man havde den kategori. Består man får man alle kortene igen. Hvis man feks kun har B kort kan man tage et A kort og klare det på den måde

Ved ubetinget frakendelse på mindst 3 år skal man generhverve alle sine kort enkeltvis. I dette tilfælde kan man heller ikke udvide sit kørekort før alle kategorierne er generhvervet.

Kommentér på:
mc kørekort..

Annonce