Tilmeldt:
21. jul 2007 Følger: 123 Følgere: 104 MC-er: 5 Emner: 64 Svar: 593
Back to basics... {{forumTopicSubject}}
Nu hvor krisen for alvor er begyndt at kradse i afgiftshærgede Danmark. Kan man se et stigende antal motorcykler som ønskes afhændet på diverse annoncesider. Jeg synes personligt det er synd. For man ved jo udemærket at det er somregel deres kæreste eje de forsøger at komme af med, og at det ikke er med deres gode vilje..
Men hvorfor skal det gå sådan??
Mange har selvfølgelig pengene til at gå ud og købe deres "drømmecykel", hvad mærke/type det nu måtte være, kontant. Mens os andre fattigrøve må ty til banken eller andre finansielle virksomheder for at realisere vores drøm om at komme ud og opleve friheden. Og i nogen tilfælde er det så også disse virksomheder som knalder låget i på kassen, og forlanger pengene retur med det samme.
Men hvorfor skal det hele være så fint???
I bund og grund er det jo glæden og frihedsfølelsen ved at trille ud af asfalten på to hjul som er altafgørende.. er det ikke??
Derfor har jeg nogen gange svært ved at forstå hvorfor nye mærker på markedet bliver svinet til og bliver kaldt havelåger og skrammel osv osv.. Bare fordi de har fundet kernen i hvad mc-livsstilen drejer sig om.. Nemlig at køre.. og intet andet... For selvom disse cykler kun koster en brøkdel af hvad de gængse mærker på markedet koster. Ja så opfylder de jo faktisk drømmen om at komme ud og køre.. Og køre det gør de sgu.. De er måske ikke af samme toptunede kvalitet som mange af de kendte mærker. Men har da hørt om flere som har kørt både 30-, 40 og 50 tusind kilometer uden nævneværdige problemer..
Desuden vil jeg også klappe i mine "små" hænder over disse mærker.. "Endelig nogen som tør skille sig ud!!!" tænkte jeg, da jeg så deres nye hjemmeside. Hvis man tager et hurtigt kig på de mærker som er mest kendt og velset. Ja så kan man jo kun konkludere at de stadig tærsker langhalm på gamle udtjente designs og modeller. Og det syns jeg sgu er ved at være pænt kedeligt. Men så falder man over et næsten ukendt mærke fra det fjerne østen.. Og FUCK der er nogen som har fulgt med i timen derude. De bygger jo motorcykler til en pris, der for os almindelig dødelige, næsten er til at betale kontant ud af et almindeligt dansk husholdningsbudget. (vi kender dem godt. Vi kalder dem kinesere)
De modeller som de står overfor at lancere er jo lige så fede som hvis men havde købt en mc og bygget på den i flere år. De er sikkert ikke af samme kvalitet som det vi kender. Men man kommer sgu ud på en cykel man kan føle sig stolt af. og som folk vil vende hovedet efter...
Der er bla den ny bobber-model som springer mig meget i øjnene.. Utroligt at de kan bygge så fed en mc til så få kroner..
Så jeg vil håbe de kommer til landet.. så skal jeg sgu ha mig en...
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
LIVET ER FOR KORT TIL KEDLIGE MOTORCYKLER
jul 2007
Følger: 123 Følgere: 104 MC-er: 5 Emner: 64 Svar: 593
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
Kvalitet har jo også noget med sikkerhed at gøre.....!!
Men igen........bare man kender de rette mærker/modeller.....så er der jo også nogle "guld-korn" blandt disse kinesere.....
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.137
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
jul 2007
Følger: 123 Følgere: 104 MC-er: 5 Emner: 64 Svar: 593
Hver sin passion mht køreglæde. Nogen elsker fart.. andre bare at trille derudaf..
Overskriften skal jo sådan set også forstås på den måde at de første motorcykler der kom på gade, jo ikke kørte 230+ i timen..
Men tror nu alligevel at de nye modeller bliver guld-korn. (til dem som de tiltaler selvfølgelig)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Claus: Hvad er det for en ny Bobber du tænker på?
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 10 Svar: 276
Jeg skal dog ikke afvise at der kan være "guld" i mellem de fremtidige modeller, og pris finder jeg også ganske tiltalende
sep 2007
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 610
Jeg har en gammel Yamaha, jeg har taget kort og købt i en lidt senere alder end andre, og dem jeg kører med har de fedeste maskner, og godt nok kan jeg ikke følge med i optrækket, men tro mig det optræk min har, passer mig fint indtil videre, og jeg hører ikke nogle kommentarer fra dem, vi mødes for at køre på de små landeveje, og hygge os. That´s bikelife
Ses derude..
jul 2007
Følger: 123 Følgere: 104 MC-er: 5 Emner: 64 Svar: 593
Her er et lille ink til de nye modeller:
(link fjernet)
jul 2007
Følger: 123 Følgere: 104 MC-er: 5 Emner: 64 Svar: 593
Syns personligt at de er ved at komme frem til nogen rigtig fede maskine.. Især til de priser de går for..
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.024
Syns nu også Kawa er seje nok med deres 250cc maskiner til under 60K!! og honda er også hoppet med på vognen
jul 2007
Følger: 123 Følgere: 104 MC-er: 5 Emner: 64 Svar: 593
Men Syns nu alligevel honda, suzuki, yamaha osv osv burde gøre lidt mere ud af deres "små" modeller.. Ikke dermed sagt at kvaliteten er ringe tværtimod. Men syns bare de falder lidt meget i med mængden..
Og der er der jeg syns Regal har ramt hovedet på sømmet. Man ved hvad man kan forvente når man gir 35 kilo for en af deres cykler.. men de nye ligner jo ikke ligefrem andre standard-modeller... Og det er det jeg syns er top-dollar... Kineser eller ej..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Men synes de nye Regals er super fede. Og i den grad noget man ikke har set japanerne lave. Så nu kan de ikke længere kaldes japaner kopier.
Men det sjove er så, at hvis japanerne tager samme stil op, så kopier de kinesisk stil :o)
Iøvrigt ser finishen på billederne ud til at være forbedret. Lakering på stel ser bedre ud.
jul 2007
Følger: 123 Følgere: 104 MC-er: 5 Emner: 64 Svar: 593
Og så vidt jeg er informeret skulle de vist også være udviklet i samarbejde med en amerikansk custom-bygger (johnny pag). Så kvaliteten har da fået et nøk opad er jeg sikker på...
Ved også godt at både suki og honda laver andre modeller til andre markeder. Men igen pga det herlige danske afgiftssystem bl.a. Så får vi dem nok aldrig at se på danske veje.. Desværre..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
jul 2007
Følger: 123 Følgere: 104 MC-er: 5 Emner: 64 Svar: 593
Den er i hvertfald på hans hjemmeside også..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
jul 2007
Følger: 123 Følgere: 104 MC-er: 5 Emner: 64 Svar: 593
hvis den er er det sgu noget af en verdensnyhed.. den første serieproducerede af slagsen..
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 70 Svar: 1.025
Skulle jeg gå rabundus og var nødt til at skille mig af med min nok så nye og topbelånte R6ér. Jamen så ville der sgu ikk gå længe før der holdt en gammel CB, GS, Z eller hva man kan få en 10-20K.
Køreglæden vil nok blive anderledes men der vil stadig være køreglæde og det er sgu det vigtigste.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Min køreglæde kommer af at køre på noget jeg mener der er i orden.
Så kommer jeg vil et punkt i mit liv hvor der ikke kan blive råd til Superbiks.. Så bliver der sku ingen kørsel.
Til gadebrug mener jeg stadig en CBR600F3ér er riglig
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
(bortset fra jeg skylder 0kr.....he he)
Nej HELT at undvære, hvis jeg ikke kan få "drømme-cyklen" som CH M, det ville jeg ikke kunne klare......dertil er "trangen" for stor ;-D
jul 2007
Følger: 123 Følgere: 104 MC-er: 5 Emner: 64 Svar: 593
pointen er sådan set bare at kineserne er kommet for at blive, og de udvikler sig med lynets hast.. Så synes nu de fortjener noget respekt trods alt...
Havde jeg kun muligheden for at købe "ged" til 30 - 40 kilo. Ja så ville jeg ikke bekymre mig om at købe en af de nye kinesere.. De er også noget billigere at reparere på end gamle udtjente cykler fra 70'erne og 80'erne..
Men om man kan li dem eller ej er en smagsag...
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Men det er jo design af en kaliber man ikke har set fra japanernes side endnu. Honda Fury kommer tæt på.
Claus A: Honda havde også en MC med automatgear tilbage i 80'erne. Så en verdensnyhed er det næppe mere.
jul 2007
Følger: 123 Følgere: 104 MC-er: 5 Emner: 64 Svar: 593
Tror heller ikke det skulle være noget problem med de par småting. Hvis man kigger på johnny pag's hjemmeside vil man også erfare at den i staterne er monteret med dobbelt skivebremse foran. Og den er der heller ikke på Regals side.. Så tror de tilpasser dem til hver enkelt marked.
Var ikke klar over at honda havde lavet sådan en engang.. men så blev jeg så meget klogere..
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
Aprilias Mana har også automatgear endda med tiptronic-lignende system. Det er en genial maskine ganske enkelt:
http://www.motorcycle-usa.com/29/2533/Motorcycle-Article/2009-Aprilia-Mana-850-Review.aspx
Bortset fra det, så vil jeg give CH M ret i at livet er for kort til kedelige motorcykler. Jeg har ikke haft og vil aldrig købe en mc, jeg finder kedelig.
Så er det godt, at folk har forskellige lyster og ønsker - ræserfolket kan nok ikke se kinesernes berettigelse før de engang får præsenteret konkurrencedygtig gp-maskine. Som det er nu dækker kineserne kun en del af markedet (dagligdags by mc'er og mini cruisere, crossere, ATV) og der er stort potentiale for videreudvikling. Jeg tror dog mere koreanske Hyosung bliver den første producent, der kan præsentere et fuldt program, der minder om og kan konkurrere med de japanske.
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
Du må meget undskylde , men det siger sq en del om din sans for kvallitet når du kan se på et billede at lak kvaliteten er blevet bedre.
hver sin smag , jeg synes stadig det ligner legetøj eller udstilling modeller
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Back to basics...