{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

Kristian r
Kristian r
Tilmeldt:
31. mar 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3

Starter ikke??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft min kawasaki zzr600 til at stå til vinteropbevaring hos en kammerat. Kold garage med batteri monteret... amatør, yes i know.
Fik en forhandler til at lade batteri som selvfølgelig var gået kold.
Batteri monteret og cyklen forsøges startet, den er lige ved at gå igang, men vil ikke lige det sidste stykke vej pludselig et højt brag.. hvad fanden var det???
Når jeg prøver at starten den igen nu...forsigtigt, virker den ikke så tæt på at starte som tidligere.
Hjælp en håbløs amatør som har ventet hele vinteren på at komme ud og køre. Er det olie, benzin, kondens kaburator eller.....?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starter ikke???
  • #1   11. mar 2009 tøm karburatorerne for vand, og skift tændrørene så skal der nok komme liv i den... smiley

  • #2   11. mar 2009 det lyder som et færdigt batteri... har selv lige stået i samme problem, jeg har nu invisteret i en CTEK puls lader, og har købt et yuasa batteri, :o) meen muligvis kan det også være karburatorene som skal tømmes, som Michael også nævner..

  • Kristian r
    Kristian r Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
    #3   11. mar 2009 tøm kaburator og nye tændrør lyder sgu meget besnærende. Er det en kompliceret operation og skal der specialværktøj til.... et ret grøn når det kommer MC-gør-det-selv

  • #4   11. mar 2009 nej det er nemt karburatorerne tømmes sikkert ved at løsne en skruge i bunden i siden

    Prøv at give den noget mere strøm Lader eller start kabler fra en bil


  • #5   11. mar 2009 Jeg ville nok anbefale at få det gjort hos en forhandler, med mindre at du kender en som kan finde ud af det... I sammenhæng med tømning kan han/hun også justere din karburator, ( ikke sikkert at det er nødvendigt, men en god ting )

  • Kristian r
    Kristian r Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
    #6   11. mar 2009 Tak... Peter, jeg kan forstå at det ikke er så lige til, så jeg tor at jeg tager løsningen med forhandleren. Havde blot et naivt håb om at det kunne være et eller andet simpelt som kunne ordnes med et eller anden vidundermiddel fra den lokale tank. Det lyder som noget der tager en forhandler et par dagen og er helt tosset for at komme ud at køre... tak for de gode svar.

  • #7   11. mar 2009 Det var sku så lidt :o) god sommer !



  • #8   11. mar 2009 hej jeg syntes det lyder som om du bare skal have 4 nye tændrør så spiller den igen, det høje brag skyldes at når den ikke starter pumper du en masse benzin ud i udstødningen som antændes, jeg har erfaret flere ganga at hvis man har forsøgt at starte en maskine efter vinter og man drukner den , hvis tændrørene har lidt alder ,ståer de af med det samme, dem kan du sikkert godt selv skifte , ellers få en kammerat til det..

  • #9   11. mar 2009 Ja man kan jo altid køre til mekaniker med den det er jo ganske simpetl de ting som er nevnt her

  • #10   11. mar 2009 p.s dette gælder kun vist du kan høre starter motoren kører hurtigt nok rundt, ellers skal den også have et nyt bateri..

  • #12   11. mar 2009 Forhandlere spiser alle dine penge, gør som Anders siger det er en simpel operation som man ikke behøver den stor mekanikernål for at udføre. Der står hundrede vis af mcèr landet rundt med samme problem i disse dage.

  • Poul-Erik S
    Poul-Erik S Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 67
    #13   14. mar 2009 Jep kondens i karben nogen gange kan du nøjes med at tømme svømmerhuset, men det her vand har det med at sætte "perler" som nægter at komme ud. Alm køkkensprit er godt til at få bugt med vandet men er du ikke klar til at skille karben ad, kan du tage luftfilteret af og puste lidt sprit ind i karben fx med en rengjort køkken pust pust lad den stå lidt og start den op. Gammel benz er heller ikke godt det samler også kondens, tøm tanken og skift filter. Giv den et par nye pløgger så tror jeg du er på farten igen. Vi ses derude

  • Poul-Erik S
    Poul-Erik S Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 67
    #14   14. mar 2009 Ps det er ok at være grøn, vi er alle statet et sted og det med at kører til mekaniker er ikke nødvendigt i dit tilfælde, jeg er overbevist om at selvom du er grøn kan du godt klare dette (ellers skriv igen) ellers er du velkommen til at ringe til mig 50465200 os på to hjul hjælper hinanden

  • #15   14. mar 2009 Kristian R
    Hvis nu du skrev i din profil, hvor i landet du kom fra i stedet for anonymitet så kunne det nemt være der allerede stod en eller flere som ville hjælpe dig
    Som Poul Erik S Skriver ..... " os på to hjul hjælper hinanden "

    For den skal da ud og trille


Kommentér på:
Starter ikke???

Annonce