{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.556 visninger | Oprettet:

Syn af mc? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG! jeg skal have synet en mc snart, og det er første gang jeg prøver det. Er der nogen af jer, der har prøvet det før som kan oplyse hvad de typisk er obs. på?
Altså ud over det åbenlyse,som at bremser/styrtøj skal virke motor skal være tæt og lys iorden,hvad ellers?

PS. hvad koster nye plader og ejerskift?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn af mc?
  • #1   7. mar 2009 ny plade koster 580,-

    de er obs på mindstemål på dine bremseskiver.. og så er de obs på db.mål på potten.
    så checker de at der ikke er slør i kronrørslejet samt et par andre lejer..


  • #2   7. mar 2009 Okay! tak for det,lige et dovent spørgsmål hvor finder jeg mindste mål på skiverne? i manual eller hvad?

  • #3   7. mar 2009 det står vist tit på skiven

  • #4   7. mar 2009 ok! tænkte det nok, men som skrevet et dovent spørgsmål gad ikke rende ud i værkstedet (ellers sjældent) smiley

  • #5   7. mar 2009 Jeg synede min RF'er for 14 dage siden inden den skal sælges. Det tog 5 minuter.
    Han checkede lyset, hev lidt i forhjulet, målte skiverne og kørte en kort tur for at mærke bremserne. Så gav han den lidt gas, grinede og sagde at den ikke larmede for meget. smiley


  • #6   7. mar 2009 Jesper T! okay men det her er en lidt anden situation,det drejer sig om en ca.25 årig skruzuki,der har stået hengemt i 1-2år, den skal bare synes så jeg kan få splittet den ad og startet mit cafe projekt. hehheh!!!

  • #7   7. mar 2009 mindste mål på bremse skiver er 4 mm da jeg var til syn for ikke så længe siden igen.. ! min kammerats mc dumpede nemlig da de var lige i underkanten af 4 mm

  • #8   7. mar 2009 Det er meget forskelligt hvor meget at de gør ud af det... Jeg var engang oppe med en xv250ér, og der tjekkede han kun lyset på den og så sku´ jeg selv trille rundt på den og vise ham at den ku´ bremse..... Og andre gange hvor det har været lidt federe cykler kan de godt bruge lidt tid på både at tjekke den, men bestemt også på prøveturen.....
    Men sørg for i det mindste at lyset samt bremselyset virker, Bremser og dækmønster.....


  • #9   7. mar 2009 Hvordan er det nu med dækmønster? er det 1,6mm som på bil?

  • #10   8. mar 2009 hej på dækket står dit dæk mål og skiven står det også... men et godt råd ring til en mc køre lære ,, så går du ikke helt i byen.. hilsen k

  • #11   8. mar 2009 1 mm

  • #12   8. mar 2009 Har fundet denne et eller andet sted på nettet:

    Lys:
    Alle lygter virker (hvis der er påmonteret ekstralygter skal de virke)
    Paraboler fejlfri.
    Forlygte indstillet rigtigt - højde og side.
    Possisionslys.
    Possisionslys ved parkering virker når nøglen står i P (Kun MC med sidevogn).
    Bremselys for- og bagbremse.
    Blinklys.
    Refleks over eller under nummerpladen (skal være synligt)

    Bremser.
    Tykkelse på klodser - skift dem inden syn, det giver et godt indtryk.
    Skivernes mål (se instruktionsbogen for data)
    Skiverne er lige.
    Ingen rust på skiverne.
    Ikke for meget slør i bremsegreb og pedal (læs - intet).
    Gummi på bremsepedal skal være i orden (ubeskadiget).
    Bremsegreb og pedal skal være hård (ingen luft i systemet).
    Bremseslanger skal være ubeskadigede og uden ældningstegn.
    Tromlebremser - vinklen mellem trækstang og aktiveringsarm ved hjulet skal være under 90 grader.
    Cyklen skal bremse jævnt og uden at ryste.
    Bremserne må ikke hænge (slæbe).

    Stel:
    Stelnummeret skal let kunne læses (Som regel på siden af kronrøret, men på visse ældre MC kan det være præget i steller f.eks. under sædet).
    Kronrørslejer - ingen slør - Ingen hårde punkter.
    Forgaffel lige.
    Forgaffel - ingen slør imellem forgaffelrør.
    Styr - ingen slør i de gafler styret på ældre cykler er monteret i.
    Styrstop - styret må ikke komme så tæt på tanken at fingrene kommer i klemme eller at gaffelrørene rammer tanken.
    Bagsvinger - ingen slør.
    Intet op/ned slør i hjælpesvingarm ved monoaffjedring.
    (check på centralstøtteben ved at løfte op i baghjulet).
    Støddæmpere - cyklen må ikke opføre sig som en gyngehest.
    Hjullejer - ingen slør.
    Hvis cyklen har huller i hjulakslerne til splitter skal de være der.
    Dæk - minimum slidbane 1 mm.
    Opspænding af kæden.
    Kædeskærm skal være monteret.
    Spejle - skal sidde fast og være ubeskadigede.

    Motor:
    Intet oliespild.
    Spændebånd på benzinslanger.
    Ingen røgudvikling fra motor.
    Udstødningssystem tæt.
    Originale eller godkendte lydpotter (potter der ikke støjer godkendes som regel).
    Bowdentræk til kobling og gas skal lade sig bevæge let og ubesværet.
    Gashåndtaget skal løbe hurtigt tilbage når håndtaget slippes (smæk).
    Koblingen må ikke "slæbe".

    Instrumentering:
    Speedometer skal virke og være korrektvisende.


  • #13   8. mar 2009 Som Rune skriver, er minimumskravet for mc-dæk 1 mm!!!!! Minimumskravet for skiver er forskellig fra model til model og skal tjekkes på skiven.
    Men ellers er det det mest åbenlyse, de kontrollerer til syn!


  • #14   8. mar 2009 Tak til jer alle sammen! så kan jeg vist heller ikke få det serveret bedre smiley

  • Kasper S
    Kasper S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   26. aug 2011 Hej!

    Helt ny bruger her!

    Jeg har lige købt en TL1000S fra 97´, og skal have den synet, men den fiser jo nok ikke lige igennem med Micron-potter der står "NOT FOR ROAD USE" på smiley
    (De lyder nu ellers rigtigt godt)...Der var ikke potter med i handlen.

    Er der nogen der har et sæt original potter i gemmerne?

    Håber jeg har fået smidt mit indlæg ind det rigtige sted.


Kommentér på:
Syn af mc?

Annonce