{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

holder matsort lakering? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en ducati monster i gul lakering. Jeg bryder mig ikke om den gule farve og vi derfor have malet den. Jeg har tænkt på en matsort farve, men har hørt, at den skulle være meget sart og at man ikke kan pudse rigtigt på den af frygt for ridser, der så ikke kan fjernes igen. Er det rigtigt? Og hvis du ligger ind med forslag til farvevalg er jeg mere end interesseret i at høre dit bud... Tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  holder matsort lakering?
  • #2   9. jan 2006 tror ikke den er sværer at holde en andre farver, hvis man da passer på den..Hvad med at få lagt den ind så vi kan se den.... Thomas

• #3   9. jan 2006 Hvad med en farve som ikke er std. Så den ikke ligner alle de andre?

Mvh. Rune smiley

• #4   10. jan 2006 Drop den matsorte, det er den mest sarte "lak" der skal ikke meget til for at lave ridser i den, og de er meget tydelige i en mat lak.
    Har hørt om flere malere som ikke vil male med matsort mere, da de har haft for mange utilfredse kunder.

• #5   10. jan 2006 det er ihvertfald den farve som er lettest at lakke med, og jeg ville sq aldrig tage til en lakker for at få noget malet i den farve egentlig, næ nej frem med dåsen derhjemme og igang, sidt jeg prøvede malede vi en hel bil hehe det var ganske underholdende og kostede jo heller ikke alverden ;o)

• #6   10. jan 2006 Madvig det bliver jo så ikke pænt med en spraydåse IMO.. Hvis I har set den matsorte Pug 206 der vandt Danmarks Flotteste Bil (I ved godt hvad en bil er ikke? :P) den var malet ved Erlings Autolakering, og ekstreeeemt flot i lakken.. Lignede nærmest plastic, lidt svært at forklare. Men hvordan det er at holde, skal jeg ikke ku gøre mig klog på!

• #7   10. jan 2006 det er nemmere at spray lakke i mat sort end med alm lak..
    og ja Bjørns 206'er var lavet hos Erlings..

så har vi også streetconcepts audi A3 som også er lakert matsort eller det blev den midlertidig til DHB sidste år, ved dog ikke lige om det er lakket eller sprayet.

jeg snakkede med Bjørn omkring hans lakering, og ja den mat sorte er svær at holde ren pga den manglende glans effekt ovenpå.. men ok på den anden side er den rimelig nem at reparerer jo ;o)

• #8   10. jan 2006 hmm nu har jeg altså malet et par bagskærme + div med spray-dåse... men kan sagtens få mat til at se lige så godt ud som hvis det blev lakeret hos en pro...

• #9   10. jan 2006 Bare vær klar over at du ikke kan polerer den når den er mat sort.....

• #10   10. jan 2006 Er det ikke meningen med matsort at det skal se lidt usselt ud ;-)............
    Køv noget matsortspray.... helts ikke benzinfast så man kan se det gamle gulelak i plamager på tanken.....det vil klæde DUCen ;-)..

Havde engang en Matsort Honda ratbike.....hvor man kunne se at den tidligere havde været rød og endnu tidligere været blå. Det var et vikeligt statement "I dont give a damn" bare dan kan styre og bremse (det kunne den så heller ikke) men den kunne gå over 200 smiley og larme af røven til.. Ingen fine bøssemanere og blingbling her......bare ærgeligt (heldigt) at jeg ikke har råd til at gi en Duc samme tur.

• #11   10. jan 2006 Forøvrigt et seriøst råd.... omlak ikke den origlak før den er skadet..
    Brug dine penge på noget andet.
    Eller køb en gammel tank og sæde og omlak det.

Kommentér på:
holder matsort lakering?

Annonce