1.875 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Gasblæse og pulverlakere mc stel - Hvor? Gasblæse og pulverlakere mc stel - Hvor?

Hej, jeg har købt mig en Kawa zx6r 636 fra 2002 - Jeg er overordnet tilfreds med Mc`ens udseende(ellers ville jeg jo nok heller ikke have købt den til at starte med, fristes man vel til at sige) - Men, men, som altid er der jo er par ting, deriblandt det faktum at stellet er fesent alu-farvet. Ikke rigtigt sølv alu ej heller den mere "gyldne", bare rigtig røv sygt - Så jeg vil gerne have malet så meget af stel/ramme samt forgaffel mv. matsort - Helst pulverlakeret, da det både er billigere og holder længere/bedre end alm. autolak.

Jeg har læst mig til at såvel, mener det var gasblæsning, samt pulverlakering ikke er voldsomt dyrt, men hvor kan jeg få det lavet på Fyn, sønder-/midtjylland(bor i MIddelfart).

Dette er iøvrigt min første Mc og det skulle gerne være et projekt til når Mc´en stilles væk for vinteren her om en 1½ måneds tid - Jeg har tidligere roddet meget med biler på hobby plan, men ikke meget med Mc`er. Er der noget i forhold til adskillelse i vil mene jeg skal holde mig fra!? Jeg ved godt at sidstnævnte er et tænkt spørgsmål, da i jo ikke kender min formåen, men i ved sikkert hvad jeg mener, da der ofte er noget som de der har roddet med noget i mange år, med det samme tænker: "lige præcis det der skal han ikke røre ved, for det kræver ekspert/prof viden!"

På forhånd mange tak for svarene!

P.s. Inden der er en håndfuld sure gamle mænd(Ironi kan forekomme!) der skriver: Brug forum og søg, så har jeg søgt og læst hvad jeg kunne finde om om-/lakering af stel/rammer, samt pulverlakering mv. Men ikke fået mine spørgsmål besvaret til fulde, så nu hjælper jeg med at holde liv i dette fora! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 850 kr.
  • Havemand 1.000 kr.
  • Installation of Curtain Rod 950 kr.
  • Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gasblæse og pulverlakere mc stel - Hvor?
  • #1   15. sep 2014 Det er i hvert fald en god idé at tage nogle gode billeder af ledningsnettet! Og sætte en masse markater på enderne af ledningen, så det er til at holde styr på.

Hvis du vil have lavet det af en der har forstand på at male motorcykler, kan jeg bestemt anbefale Rask MC i Odder ( http://www.raskmc.dk) Han kan ***** sit kram! Og til en særdeles fornuftig pris smiley

mvh.

• #2   15. sep 2014 Tak for svaret Stig, ja det ser rigtig godt ud, har lige været inde og lure på deres hjemmeside! Godt ser det ud, ingen tvivl! Men det er så ikke Pulverlakering, eller kan de også klare det!?

• #3   16. sep 2014 Tror han kan klare lidt af hvert. Ring til ham. Jeg fik spartlet og malet min kåbe hos ham og det blev helt perfekt smiley

• #5   16. sep 2014 omkring forgaflen, så ville jeg få benene eloxseret istedet for.... Det kan man få I forskellige farver .. Inner ben kan blive DLC coatet, og uderben eloxseret .. det er flere steder I industrien som gør det ... Jeg har fået nogen I Herlev til at gøre det på forskellige ben, og det spiller max ...

• #6   16. sep 2014 bare et eksempel ..

profilbillede
  • #7   16. sep 2014 Pulverlakering og blæs kan klares hos noget der hedder jyllak (google) og en rigtig god autolakere er vejen autolakere (google) kåber og lign....ligger ikke så langt fra hinanden imidt nordlige sønderjylland, Vh og god fornøjelse

p.s.
    Måske kan du hente lidt inspiration i bruger (milling) s fotoalbum, hvor man følger adskillelse o.s.v

• #8   16. sep 2014 Super, tak for svarene, vil straks kigge på det! smiley

• #9   16. sep 2014 Husk selv at lave et fotoalbum og lav en update, når du er færdig

• #10   16. sep 2014 Du har helt ret Keld, det husker jeg! smiley

• #11   16. sep 2014 Nycoat i Aarup er også fornuftige mht. priser, har selv fået pulverlakeret der nogen gange, og har været yderst tilfreds smiley

• #12   17. sep 2014 har selv et pulver anlæg hjemme.. evt kig foto album.. desværre er min ovn ikke så stor til at tage stel, ellers kunne jeg godt være behjælplig. man kan købe et pulver anlæg selv for 1600 kr.. men der er lige en ting, hvis forgaflen skal have pulver skal den skilles ad, da pulver skal i ovn ved 180 grader for at hærde. og det tror jeg ikke olien eller pakdåser har godt af..men du er velkommen til at vende tilbage og evt komme til vejle og kigge hvordan man selv pulverlakker

• #13   17. sep 2014 Prøv jylak i Agerbæk

• #14   18. sep 2014 Mange tak for de gode indlæg og tak for tilbuddet Thomas, det kan bestemt være at jeg tager dig på ordet!

• #15   18. sep 2014 hej mikkel.
    det skal du være velkommen til... og hvis du har nogle små dele du selv vil prøve med, tager du bare dem med..jeg føjer dig lige til som ven ved mig så kan det være du finder mig hurtigere den vej..
    hilsen thomas.

Kommentér på:
Gasblæse og pulverlakere mc stel - Hvor?

Annonce