{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.497 visninger | Oprettet:

Underlig forsikringshistorie - giv råd {{forumTopicSubject}}

Jeg er pt. ejer af en Suzuki TL1000R, som jeg har forsikret hos Lærerstandens Brandforsikring for 6500 kr. med kasko som elitebilist. Jeg er 26 år og bor i en mellemstor provinsby.
Jeg er i øjeblikket ved at lave en byttehandel med en privat til fordel for en Kawasaki ZX6R 636'er årg. 2005. Da jeg så ringer til LB forsikring i dag og ber' om en pris, fortæller de mig, at de ikke vil forsikre kawa'en. Det undrer mig jo helt vildt, siden jeg faktisk går ned i kubik. Begrundelse er endnu mere tåbelig - hvis de forsikrer en 600cc'er for mig, skal de kunne tilbyde det samme for alle i samme situation som mig.
Da jeg i sin tid fik forsikret TL1000R'en ville de til at starte med heller ikke have den, da det er en R-maskine. Dog vendte de tilbage med tilbuddet på 6500 kr. som jeg tog imod. I dag fortalte de mig så, at de efterfølgende har åbnet op for at alle kan forsikre en TL1000R hos dem. Synes mere det lyder som en mega dårlig undskyldning...

Om jeg fatter dem....&"/(&"¤/(!)(/"%

Nå, men jeg bliver jo nok nødt til at kigge mig om efter et andet forsikringsselskab selvom LB giver kanon gode priser på bilforsikringen. Er der nogen der kan komme med en anbefaling? Hvor forsikrer I andre jeres 600 kubik R-maskiner? Husk jeg er under 30 år.... dog er jeg elitebilist og har desuden bilforsikring, ulykkesforsikring og indboforsikring at tilbyde det forsikringsselskab, jeg skifter til.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig forsikringshistorie - giv råd
  • #1   26. feb 2009 Prøv nykredit, jeg har lige fået et godt tilbud, dog ikk kasko, men fik et tilbud på omkring 16.000kr med kasko og har kun 3 års acennitet.

• #3   26. feb 2009 prøv topdanmark 20%rabat hvis du er medlem af mc touringklubben
    årskontigent der er ca 200kr.
    jeg er godt nok lidt ældre end dig,men det er da et forsøg vær.
    betalte 4444 incl kasko efter at jeg blev medlem af mct. ca 3700
    jeg har først lige taget kortet men jeg fik min ancinnitet med fra min bil(elite)

• #4   26. feb 2009 Hmm mærkelig, for jeg har da lige fået et forsikringtilbud fra dem (dog kun ansvar) på min GSX-R 750 på ca 2800. Der nævnte de squ ikke sådan noget fis

• #7   26. feb 2009 Tja.. 636 eller bare ordet "ninja" så ser de sort. Billigste jeg har fundet er 9999 med alle forsikringer samlet hos topDK, og det er inklusiv 20% rabat fra mc touring klubben. Tilbudet er med 9 års skadefri kørsel i bil og 1 år på cykel, hun sagde dog at prisen var 11600 hvi jeg kun havde kørt 8 år skadefri i bil.

• #8   26. feb 2009 Har Runa som er under samme koncern, men samme betingelser. 600ccm R klassen er den klasse der er dyrest for forsikringsselskaberne, derfor er de sværere at få forsikret. Din TL 1000 har måske stået klacificeret som sports-touring (hvilket også er mere passende) og derfor har de taget den ind.

Jeg har 11 års ancienitet og kan heller ikke få forsikret en 600 r maskine.

• #9   26. feb 2009 Jeg er hos if... der er der ingen problem med at forsikre min TLR.... men stiller jeg med f.eks en Yamaha R6 er sagen en helt anden pga. de har en eller anden fræk aftale med gode rabatter for at forsikre Suzuki !

• #10   26. feb 2009 Aner ikk hvor du skal forsikre den.. prøv at ringe rundt og få nogle tilbud...

Men nu er sådan en ninja jo også pisse hurtig og pisse dyr!

(link fjernet)

• #11   26. feb 2009 På mc messen i Bella var der i kawasakis stand samtidig forsikring. Det var meget rimelige priser f.eks små 6000 for en z750. Ring til en kawasaki forhandler og hør.

• #12   26. feb 2009 Jeg fik min ind hos Bauta (Samme som Lærerstandens) - en 636 '04 - men der var virkelig meget knas, og de opsagde den med det samme.

Jeg fik et skriftligt tilbud, som jeg sagde ja tak til og købte min nye Ninja ud fra at de ville tage den. De prøvede at sno sig udenom, men da de havde givet skriftligt tilbud måtte de til sidst give sig og tegne den for et år. Pisseærgeligt - også for dem. De mister præmie på 2 mc'er, 3xulykkes, hus, indbo, rejseforsikring og 2 bilforsikringer til november... Kan næppe være en god deal for dem i længden.

Jeg er spændt på hvem du tegner hos, så giv lige besked her i tråden :o)

//Thomas

• #13   26. feb 2009 Nykredit tog min ind uden problemer og det galt også hvis jeg ville have den på kasko.. smiley

• #14   27. feb 2009 Jeg siger tak for alle svarene indtil videre... keep 'em coming...

Jeg vender tilbage med priser, når jeg har snakket med nogle af de forsikringsselskaber i nævner...

• #15   27. feb 2009 Charlotte Evighedssingle & Engel fra amager : Hmm Underlig for til mig sagde nykredit at de ikke ville forsikre mig med en kasko forsikring da jeg er under 30 år. Men de kunne lave en ansvar til 900 kr om året.... :S

• #16   27. feb 2009 Lars B - Jeg har topdanmark hvor jeg har flyttet min bilforsikring med over. Min MC er den første jeg nogensinde har forsikret og den giver jeg 6200 kr for. Men hvis jeg ikke flyttede min bil med skulle jeg give 17000 kr om året... smiley

• #17   27. feb 2009 GF, de tager faktisk en del, bare spørg dem, nogle gange afviser de til at starte med, dernæst, ok!!

• #18   27. feb 2009 Prøvede også LB de ville godt forsikre en VFR 750 men en cbr 600 f2 ville de ikke forsikre, begrundelsen var at cbren havde over 100 HK ?????????????????

• #19   27. feb 2009 Crashtest... Har også LB og har en VFR og tenere forsikret, til billige penge, faktisk det billigste jeg har kunnet finde. En VFR har 105 HK by the way smiley

• #20   27. feb 2009 kawasaki sammen arbejder med rasmusen forsikring, det var dem der var på standen i herning, er der nogle der har erfaring med dem ? for jeg kan spare noget der ligner 2000 kr. ved at skifte.
    hilsen søren.

• #21   27. feb 2009 Søren A... jep det prøvede jeg også at forklare hende damen, men nææ nej de mente en cbr var meget farligere end en vfr, så jeg opgav og ringede til GF smiley

• #22   27. feb 2009 Så er der en lille opdatering i sagen. De ringede fra LB forsikring i dag og fortalte, at de alligevel godt ville forsikre en ZX6R for mig. Pris: 8000 kr. for ansvar + kasko med 4500 i selvrisiko. Ved godt jeg ikke skal brokke mig for meget, men jeg synes det er dyrt set i forhold til de 6400 kr. jeg betaler for en TL1000R nu.

Hos Thisted forsikring kunne de give mig den til 5250 kr. med en selvrisiko på knap 10.000 kr. eller til 7000 kr. med en selvrisiko på 4880 kr. Til gengæld ville da have alt for meget for min bilforsikring, ulykkesforsikring og indboforsikring - og det var et krav, at jeg skulle flytte alle forsikringerne.

Så umiddelbart kan det bedst betale sig at blive hos LB alligevel, men nu prøver jeg lige at ringe til et par selskaber mere i næste uge.

Indputs og kommentarer er fortsat meget velkomne.

• #23   27. feb 2009 Hej..

Du kan da prøve ham jeg har. Der har jeg fået super god pris på det hele..

Det er fra IF og han hedder Henrik Kudsk tror jeg nok. Han har 28977360.

Han er flink og man får en masse deri, som jeg ikke fik andre steder til en lavere pris.

F.eks. havde jeg en Seat ibiza fra 2003 og var 23 år og fik den til 6500 inkl. kasko, SR 4000 kr og front rude dækning og alt muligt..

Prøv giv ham et kald, så får du helt sikkert en god pris!

• #24   28. feb 2009 IF fosikrede min sv1000s for 8000 så ville jeg have en ktm640 (ca 40hk) og den ville de have 35000 for årligt det kan kun betale sig at tage dem hvis det er BMW eller Suzuki mcèr...

• #25   28. feb 2009 Har også IF - betaler kun 4834 med 7000 i selvrisiko, fuld kasko. men det er jo så også kun en 600 kubik .
    De ville have over 8000 for den i det oprindelige tilbud - men da det var i forbindelse med at de skulle overtage alle vores forsikringer kunne jeg forhandle en del med dem.

• #26   12. mar 2009 Jeg står i akkkurat samme situation som dig.. jeg vil gerne købe en zx6r 636 fra 2004, og har alle mine forsikringer i RUNA (en del af LB).
    De fortæller mig at jeg kan få ansvar på den til crka 2000 kr. men ingen kasko fordi de ikke kaskoforsikrer R-modeller.
    Da de er så billige på alle vores andre forsikringer, er jeg ikke interesseret i at skifte.
    Pt. tror jeg dog at jeg vælger at forsikre den hos Kawasaki Forsikring, har du prøvet dem?
    Vh Jeanette

• #27   12. mar 2009 Jeanette >: kawasaki forsikring, er det rasmussen assurance? For de vil slet ikke røre min før jeg er over 30.

• #28   12. mar 2009 Jeanette.... jeg fik dem presset lidt, så jeg forsikrer min nye zx6r hos LB for 8000 om året. Kunne få det væsentligt billigere andre steder, men alle andre forsikringer ville til gengæld stige urimeligt meget, så det kan ikke betale sig for mig at skifte.

Kommentér på:
Underlig forsikringshistorie - giv råd

Annonce