{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde- eller rem træk???
  • #1   26. feb 2009 Rem larmer ikke, kræver ikke så meget vedligeholdelse som kæde, sviner heller ikke da det ikke skal smøres.. ulempe: det er røv dyrt hvis man skal bygge det på en kædetrukken cykel..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #2   26. feb 2009 Kæde og tandhjul kræver jo en masse vedligeholdelse for at holde længe.

    Det gør remtræk ikke overhovedet.

    Kæde og tandhjul koster gerne 14-1800 kroner at skifte og holder ca 25-30.000km hvis vi snakker fornuftig stand. Man kan sagtens køre mere, men det er ikke anbefalelsesværdigt.

    Udgiften for remskift er oftest den samme.


  • #3   26. feb 2009 rem rem rem rem rem rem rem rem rem rem rem rem rem rem.... jeg har kæde øv..
    fordele. er det først på tror jeg det er billigere i drift. knækker en rem smadder du ikke hele motoren. sviner ikke osv.
    ulemper... jeg kan ikke få det på min mc.... : (


  • #4   26. feb 2009 Røv dyrt? er der nogen der laver kits da?
    Må indrømme at jeg har altid høre at en racer skulle bare ha kæde for det er det eneste der dur og holder..... men efter at ha set et par buellèr men rene bagfelg når mine egne er sovset ind i olie, ja så var jeg sku begyndt at tænke lidt på om man ikke skulle se om man selv kunne fuske nogel af nogle buell dele


  • #7   26. feb 2009 - foretrækker kardan - vedligeholdelsesfrit i cyklens levealder........
    nogle siger det koster et par heste - bare resten er vågne og kvikke - så lever jeg med det....


  • #8   26. feb 2009 Thjaa jeg er godt tilfreds med min kadang om det er godt eller ej .. det er vist smag og behag

  • #9   26. feb 2009 Udover hvad allerede er skrevet, kan jeg da tilføje at vedligehold spiller en meget stor rolle på levetiden på både kæde og rem.

    Kæden kræver nok mest pasning med regelmæssig smøring og tilspænding, men en rem skal også checkes for korrekt tilspænding med jævne mellemrum.

    Jeg ved ikke med kæde, men de fleste fabrikanter anbefaler remmen udskiftet for hver ca. 40.000 km. Jeg har dog hørt atman kan forlænge levetiden på remmen hvis man sprøjter den på begge sider med WD40 et par gange i løbet af sæsonen. Det skulle gøre remmen mere elastisk så den ikke sprækker så let.

    Lige nu har jeg stangtræk på Intruderen og hvis der ellers er olie på er det bare at vride rullen og nyde kørslen


  • #11   26. feb 2009 Jan J: ja kan godt se det ikke er helt billigt, meeen syntes nu heller ikke det er overdrevet slemt. (ps fedt link)

    er der nogen der har nogle gode links til forhandler som sælger reme og hjul der til hvis man selv skal til at fikse noget sammen og hva med remme fås de i alle størrelser og længder?


  • #12   26. feb 2009 søren j... evt noget harley halløj

  • #13   26. feb 2009 Rem dur men det gør kæde også.


    Don T.
    Jeg mener nu, at det forholder sig omvendt. Nemlig at effekttabet er størst ved kæde.


  • #15   26. feb 2009 kunne jeg få det på min uden at save i bagsvingeren havde jeg købt det...

  • #17   27. feb 2009 Bonneville:-)

    Nu er vi sgu enige igen:-)

    En helt renset og nysmurt kæde har effektab på nuveau med en rem, og den typiske kardan har lidt større effekttab. Allerede efter 3-500 km's kørsel ligger kæde og kardan på niveau.

    En rem skal spændingsjusteres en gang imellem, men det er alt. En kæde kan ikke opnå fast opholdstilladelse på min adresse, men må da gerne komme på besøg. Kardan er kanon. Frisk olie på hver 1-3 år og et nyt kryds hver 50-100000 km. Det er da fedt:-)

    Kæden har fordele. i vægt og trækstyrke. Skal man have en rem, der holder til en hidsig racer, bliver den nogle meter bred.


  • #18   27. feb 2009 Ja det skal nok lidt til at få det til at virke og holde gg, skal ud og ha set på den om der er plads til det.
    Men med hendhold til at det skal holde så hade jeg tænkt på om man ikke kunne lave en lille gearing mellem motoren og baghjulet, så det var en lille rem hend til gearingen og så en kort rem vider til hjulet, så der måske var mindre belastning på remmene.... det er vist også ved at være sent nu så det kan god være det lige skal tænkes igennem igen gg


  • #19   27. feb 2009 Jonas, hvilken cykel er det, der kræver, at man saver bagsvingeren over? På de fleste konventionelle cykler, er det tilstrækkeligt, at afmontere bagsvingeren for montering. Det var bl.a sådan vi gjorde først i firserne, før der kom samleled til O-ringskæder.


Kommentér på:
Kæde- eller rem træk???

Annonce