2.866 visninger
|
Oprettet:
Kæde- eller rem træk??? {{forumTopicSubject}}
Hej ville lige høre folks mening, hva er bedst og hvorfor?
Fordele ulemper, hva er jeres erfaringer meninger?
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.065
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Det gør remtræk ikke overhovedet.
Kæde og tandhjul koster gerne 14-1800 kroner at skifte og holder ca 25-30.000km hvis vi snakker fornuftig stand. Man kan sagtens køre mere, men det er ikke anbefalelsesværdigt.
Udgiften for remskift er oftest den samme.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
fordele. er det først på tror jeg det er billigere i drift. knækker en rem smadder du ikke hele motoren. sviner ikke osv.
ulemper... jeg kan ikke få det på min mc.... : (
maj 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 68 Svar: 260
Må indrømme at jeg har altid høre at en racer skulle bare ha kæde for det er det eneste der dur og holder..... men efter at ha set et par buellèr men rene bagfelg når mine egne er sovset ind i olie, ja så var jeg sku begyndt at tænke lidt på om man ikke skulle se om man selv kunne fuske nogel af nogle buell dele
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.090
nogle siger det koster et par heste - bare resten er vågne og kvikke - så lever jeg med det....
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 51 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.363
Kæden kræver nok mest pasning med regelmæssig smøring og tilspænding, men en rem skal også checkes for korrekt tilspænding med jævne mellemrum.
Jeg ved ikke med kæde, men de fleste fabrikanter anbefaler remmen udskiftet for hver ca. 40.000 km. Jeg har dog hørt atman kan forlænge levetiden på remmen hvis man sprøjter den på begge sider med WD40 et par gange i løbet af sæsonen. Det skulle gøre remmen mere elastisk så den ikke sprækker så let.
Lige nu har jeg stangtræk på Intruderen og hvis der ellers er olie på er det bare at vride rullen og nyde kørslen
maj 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 68 Svar: 260
er der nogen der har nogle gode links til forhandler som sælger reme og hjul der til hvis man selv skal til at fikse noget sammen og hva med remme fås de i alle størrelser og længder?
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Don T.
Jeg mener nu, at det forholder sig omvendt. Nemlig at effekttabet er størst ved kæde.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Nu er vi sgu enige igen:-)
En helt renset og nysmurt kæde har effektab på nuveau med en rem, og den typiske kardan har lidt større effekttab. Allerede efter 3-500 km's kørsel ligger kæde og kardan på niveau.
En rem skal spændingsjusteres en gang imellem, men det er alt. En kæde kan ikke opnå fast opholdstilladelse på min adresse, men må da gerne komme på besøg. Kardan er kanon. Frisk olie på hver 1-3 år og et nyt kryds hver 50-100000 km. Det er da fedt:-)
Kæden har fordele. i vægt og trækstyrke. Skal man have en rem, der holder til en hidsig racer, bliver den nogle meter bred.
maj 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 68 Svar: 260
Men med hendhold til at det skal holde så hade jeg tænkt på om man ikke kunne lave en lille gearing mellem motoren og baghjulet, så det var en lille rem hend til gearingen og så en kort rem vider til hjulet, så der måske var mindre belastning på remmene.... det er vist også ved at være sent nu så det kan god være det lige skal tænkes igennem igen gg
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.189
Kæde- eller rem træk???