{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.736 visninger | Oprettet:

Barn på mc??? {{forumTopicSubject}}

Det jeg kan finde i færdselsloven, er at børn med en højde på min. 135 cm. må sidde bagpå, børn over 5 år men med en højde under 135 m. må sidde bagpå, hvis de bruger sikkerhedsudstyr. Hvad er det for noget sikkerhedsudstyr. Min datter på 8 år og 128 m. vil gerne med ud at køre til sommer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barn på mc???
  • #1   20. feb 2009 Hej.
    Det er en mc stol der bliver spændt på bagsædet hvor barnet skal fastspænes ligsom i en auto stol, jeg har selv 2 drenge på 6 og 9 den store er over 135 men jeg har aldrig brudt mig om at spænde mine børn fast på motorcyklen så jeg købte en gummi strop som sad om drengene og mig, skulle uheldet være ude så følger børne med mig og ikke mc`en det er efter min mening bedre. den strop jeg har hedder hold fast og er købt ved en mc forhandler men den er lo ikke lovlig mere.
    Mvh
    Jan

• #2   20. feb 2009 Det kan du ikke gøre lovligt, da der ikke pt. er noget sikkerhedsudstyr/ stol der er godkendt i DK.
    Det giver et klip i kortet hvis du bliver stoppet, jeg har dog kørt lidt med min søn alligevel.

• #3   20. feb 2009 Du kan se loven her: (link fjernet)

• #4   20. feb 2009 128 meter? smiley
    sorry.. kunne ikke dy mig.. smiley

• #5   20. feb 2009 Det er bare det med sikkerhedsudstyr eller barnesæde, hvad er godkendt, jeg har også hørt at barnesæderne ikke er så store at børn kan have mc. bukser på, så vil jeg da hellere klæde mit barn rigtigt på og lade hende sidde på det almindelige sæde.

• #6   20. feb 2009 Ulrik (Thisted) S

der var sørme smuttet et c, nyt tastetur ønskes

• #7   20. feb 2009 Jaa der er nogle voksne børn Thi ...

• #8   20. feb 2009 Barnet er ikke spændt fast i de sæder jeg har set, som er TÜV godkendt i Tyskland. Sålænge føreren sidder på cyklen er barnet mere eller mindre fastlåst, og kan faktisk sidde og sove uden at falde af, men i tilfælde at styrt, hvor føreren glider af cyklen, kan barnet efterfølgende gøre det samme.

At spænde barnet fast ville jo være direkte livsfarligt!!!

• #9   20. feb 2009 Stk. 5. Børn med en legemshøjde på under 135 cm må ikke befordres på tohjulet motorcykel, med mindre barnet er fyldt 5 år og anvender et barnesæde eller andet sikkerhedsudstyr,

"Andet sikkerhedsudstyr"... Hellere barnet har køre dragt på, end at den sidder i en stol... De stole, som der er i handel, er så små at et barn over 5 år, ikke kan sidde i stolen og have sikkerhedsudstyr på samtidig..

Jeg har aldrig haft mine børn spændt fast, Skulle uheldet være ude. Så ville de være, på egen hånd. Jeg har tænkt, at de havde nok deres egen chance... Jeg ville have det dårligt, hvis jeg blev reddet, af mit barn fordi den sad på min ryg og tog af for mit fald...

• leif s
    leif s Tilmeldt:
    dec 2007

Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 111
    #10   20. feb 2009 har du nogensinde tænkt den tanke at du er øverest når du lander,prøv at gange din vægt med hastigheden,så får udtrykket "en flad fornemmelse" betydning for barnet

• #11   20. feb 2009 De barne sæder jeg har set er barnet spændt fast med en rem, og det er en gummistrop jeg bruger hvis man ryger af tror jeg ikke at den holder barnet fast på ryggen af føren, da den er meget elastisk.

• #13   20. feb 2009 Jeg har haft lidt af de samme tanke, da jeg gerne vil trille en tur med knægten. Jeg tror det sikreste vil være at spænde ham fast til mig, men foran mig.Ved et styrt vil jeg kunne tage af, og lave et rullefald . Tilgengæld vil det være katastrofalt hvis man rammer feks et træ eller lign.

PS: Jeg er ret ligeglad med hvad loven siger, og eventuelle bøder. Det skal bare være så sikkert som det nu engang kan blive for knægten.

• #14   20. feb 2009 Jeg har ringet til en til en jeg kender der arbejder hos en mc forhandler OG allan (østjylland) du har ret de er ikke spændt fast i sædet, men der har været nogle på market sagde han vor der var en rem på men de var eller blev forbudt.
    Men det var vist også nogle billig modeller.

• #15   20. feb 2009 Jeg kunne aldrig finde på at spænde mit barn fast, hverken til mig eller motorcyklen. Hun får nok et sæt mc. tøj, og så må jeg jo snakke godt for min syge moster, hvis vi bliver stoppet. Dem der har lavet loven, kører nok ikke mc.

• #16   21. feb 2009 Det er så latterlig og ubrugelig en regel der kun er lavet af paragraf ryttere og mennesker der ikke ved en pind om mc kørsel.

Kør med børnene på samme måde som dengang vi selv var små og kom bagpå.

Mener jeg..

• #17   21. feb 2009 Nå, ja. Jeg er enig med Lars S.

• #18   21. feb 2009 Hej.
    Folketinget har gjort, hvad vi ønskede om den tidligere mc-børne-lov nemlig ændret i den.
    Vi mangler "bare" godkendelser af mc-barnesæder og beskrivelse af det udstyr der skal til for ikke at anvende mc-sædet. Disse få forhold som mangler lidt i Færdselsstyrelsen, bevirker at intet af det Folketinget vedtog kan bruges,,,,vi venter stadig.
    Ingen steder står der længere noget om at fastspænde børn til fører eller to-hjulet mc. Der er her "kun" tale om 3-hjulet mc-knallert og mc med sidevogn.
    Der er stillet spørgsmål på Christiansborg til, hvordan vi skal forholde os til denne lov, som ikke får lov til at virke.
    Vi vender tilbage når/hvis der kommer svar.

• #19   22. feb 2009 Thomas A:
    "Vi" (?) ønskede. Jeg har ikke ønsket denne ubrugelige unødige lov.

Har du ikke læst tråden (og alle de andre tråde) mand. Mange synes det er en latterlig og ubrugelig lov og at der ikke var behov for en ændring ovehovedet.

At der ovenikøbet har været såkaldte mc'ister omkring forslaget gør det endnu mere grotesk og latterlig.

Jeg finder det afskyeligt når inkompetente paragraf ryttere blander sig i andres fornøjelser blot for at føle sig vigtige ved at lave endnu en lov for mc'ister (som om mc'ister ikke er underlagt nok unødige love allerede her i DK.).

Og har du brug for en barnestol til din mc så kør dog med den men lad os andre have valget selv.

• #20   25. feb 2009 Hej.

Man kan være anerkist og brokke over det ene og det andet. Men man kan også vælge at forsøge ,at andre på nogle forhold, hvilket nok betinger at man kan holde en dialog kørende. Vi er nogle stykker har valgt det sidste og hører at mange glæder sig ved dette og som os håber at der snart kommer de præssiseringer fra Færdselsstyrelsen, som vi mangler for at komme igang igen.

Tak til Søren, som helt forstod hendsigten.

• #21   25. feb 2009 Sorry, lige et Ps.

Følg med i informationerne i takt med at vi får dem. Dette kan ske på www.mctcbt.dk under lov om børn på mc

• #22   25. feb 2009 Ligesom man kan være en person der blot tror han taler for alles vegne og skriver "VI" (?) selvom det forholder sig gansdke modsat. Måske du blot skulle tale for dig selv da vi to og mange andre er ganske uenige med dig omkring denne latterlig og unødige lov.

At man bruger begreber som "vi" og dermed forsøger, at tale alle mc'isters sag kaldes storhedvanvid. Du burde med dine holdninger til emnet blot tale for dig selv da mange andre er ganske uenige med dig i dine betragtninger omkring formålet og ønsket om endnu en ubrugelig lov.

• #23   25. feb 2009 Nedenstående citat forklarer jo ikke meget. Har Thomas et budskab ville det klæde ham at uddybe budskabet betydeligt samt hvem det er han helt præcist repræsenterer. Hvordan i helvede kan i to tro at alle mc'ister pr. automatik ved hvem i er samt hvad i kæmper for?

"Hej.
    Folketinget har gjort, hvad vi ønskede om den tidligere mc-børne-lov nemlig ændret i den.
    Vi mangler "bare" godkendelser af mc-barnesæder og beskrivelse af det udstyr der skal til for ikke at anvende mc-sædet". bla bla bla.

• #25   26. feb 2009 Dannie:
    Tak endelig et brugbart og uddybende svar.

Søren:
    Jeg har to børn men havde jeg ikke børn ville nu alligevel selv bestemme hvilken tråd jeg delatager i eller ej. Jeg kører med mine børn på samme måde som dengang jeg selv kørte med mine forældre. Du ved på den "MEGET" farlige måde, som vi var mange børn der tog "skade af". NOT!

I virkeligheden havde jeg og mange andre børn det fedt!

At i falder til patten hos mor Lene og accepterer dele af en ubrugelig lov skider jeg på. Det er mine børn og de sidder bagpå, som jeg selv og alle andre gjorde tidligere. Så glem alt om barnestole til børn på mc'er. Aldrig har jeg hørt noget så tøset og latterlig.

Så vidt jeg ved har det desværre kostet et barn livet, at sidde bagpå en mc og det kun fordi moderen i sidste øjeblik besluttede sig for en afkørsel, hvorved hun ramte spærefladerne. Er hændelsen beskrvet korrekt er det ikke mindre end idiotisk, at lovgive omkring barnestole fordi en håbløs kælling fatter nada i trafikken.

Mener jeg..

• #26   26. feb 2009 Hej.
    Helt grundliggende, så er uenigheden nok ikke så stor. De fleste af os havde nok gerne været uden denne lov-regulering og bare brugt fornuft.
    Men nu kom der pludselig en lov om børn på mc, som forhindrede mange i at hygge sig med mc og børn. Jeg kunne muligvis være lige glad da jeg også har sidevogn, men blev alligevel provokeret over det manglende grundlag at lovgive på.

Gennem MC Touring Club Danmark (mctc) prøvede jeg om jeg kunne få kontakt med andre der ville arbejde mod dette. Men foretningsføren ville ikke formidle kontakt ud til medlemmerne i denne sag. Som han sagde; hvad tror du at du kan jeg jeg ikke kan ?

Gruppen blev her efter sat udfra hvem der allerede stod i min telefon, helt urimeligt men det var hvad jeg så muligt.

Efter en del arbejde fik vi (arbejdsgruppen) møde på Christiansborg, hvor vi oplevede reelt at blive lyttet til.
    Her fremførte vi nogle af de problematikker som vi så dem, hvilket så en del skriverier og møder senere førte til de lempelser der senest er kommet. Kun lempelser, men dog lempelser. Som vil gøre det muligt at køre med børn over 5 år, når altså Færdselsstyrelsen kommer med deres præssiseringer.
    Når jeg skriver "Vi" så er det altså alle disse hjælpsomme og arbejdsomme mennesker, men ikke alle motorcyklister. (håber dog at det er mange motorcyklister)

Efter at arbejdet havde båret frugt, var det så at læse i Touring´s formandsberetning at disse lempelser var frugten af et samarbejde mellem DMC, Touring og os. Trods at Touring forbød at vi omtalte vores medlemsskab af denne forening !

Så sent som igår har jeg kontaktet Færdselsstyrelsen, hvor jeg håber på et brugbart svar som så vil være at læse på www.mctcbt.dk

Hilsen Thomas

• #27   26. feb 2009 Bonneville: Slå koldt vand i blodet, og læs hvad der er skrevet
    "Hej.
    Vi mangler "bare" godkendelser af mc-barnesæder og beskrivelse af det udstyr der skal til for ikke at anvende mc-sædet"

Den "tidligere" lov der omtales, er den håbløse lov der bare forbød alle under 135cm at sidde bagpå. Ændringen er de lempelser som "vi" (dem der gerne vil have mulighed for at køre med børn) efterlyste.

Thomas har arbejdet gennem den arbejdsgruppe der har været, lige siden det tåbelige lovforslag kom på banen. Det skal han da have kredit for, og dermed også (i mine øjne) berettiget til at sige "vi".
    Hvis du mener MCTCBT er faldet til patten, var det dig frit for selv at tage kampen op, eller melde dig ind i mctcbt da de første gang påpegede lovens fejl. Som det er nu kan du kun komme til ret i fora, og de batter ikke meget i folketinget.

• #28   26. feb 2009 Jesper:
    Som jeg skrev tidligere har arbejdsgruppen accepteret DELE af den nye ubrugelige lov.

Jeg accepter IKKE denne tåbelige lov og gør nøjagtigt, som de fleste mc kyndige og Søren. Jeg kører nemlig på den måde jeg finder fornuftigt i forhold til MINE børn.

Glem alt om barnestole, fastspænding mm ..

Skulle det koste et klip -so be it!

• #29   26. feb 2009 Hunter: Korrekt, og hvis du er uenig skulle du have været med i den gruppe. Hvad med i stedet at takke dem for de forbedringer de har fået lavet istedet for at lege tudemarie??
    Det ok du ikke accepterer loven, men så må du jo sætte dig imod den på andre måder end at tude på MCG og lege rebel...

• #30   26. feb 2009 Jesper Pirum.:
    Jeg vil absolut ikke takke dem (som du så latterligt skriver) fordi den lov er så tåbelig uanset om gruppen ændrer loven en smule eller ej. Ved blot at være glade for ændre den accepterer de jo netop DELE af loven. De skulle meget hellere arbejde for, at afskaffe denne komplet ubrugelige lov totalt.

Faktisk udsprang den her ubetydelige diskusion blot af, at Thomas A ikke evnede, at formulere sig korrekt eller uddybe hvilken gruppe han repræsenterede eller hvilket formål denne gruppe iøvrigt har. Han brugte blot ordet "VI" som om alle mc'ister er indvolverede i problemstillingen, som vi her taler om. Det gjorde han så først meget sent i tråden. Måske han skulle ha startet med uddybningen.

Nå men, det formåede Dannie ganske kort at forklare fyldest gørende.

Resten af dit håbløse amatøragtige indlæg er -Gaaab -Spildtid.

Kommentér på:
Barn på mc???

Annonce