skat og afgifter?? total forvirring {{forumTopicSubject}}
Er det kun mig som studser over den forskel der er imellem Skats vurderinger af diverse mc'er.
Søgte på suzuki TL1000 årgang 1999
og så kom disse her frem.
____________________________________
Art Motorcykel
Mærke SUZUKI
Model 1000CCM
Typebetegnelse TL1000R
Registreret 1. gang 05/02-1999
Karosseri type / antal døre 0 døre
Motor Cylindre 1000 cc 128 HK ventiler
Gear / drivkraft / km / BENZIN / 12000 KM
Værdiansat pr. 10/04-2008
Oprindelig nypris incl.afg. 150000
Afgiftspligtig værdi 29518
Registreringsafgift 40483
Handelspris inkl. afgift 70001
________________________________________
????+ en TL 1000 R med kun 128 hk og til en handelspris på 70000 og med kun 12000 km på klokken.
Den ville jeg sgu gerne have fingrene i
_________________________________________
Art Motorcykel
Mærke SUZUKI
Model 1000CCM
Typebetegnelse TLR
Registreret 1. gang 01/02-1999
Karosseri type / antal døre 0 døre
Motor 2 Cylindre 998 cc 135 HK ventiler
Gear / drivkraft / km 006 / B / 28000 KM
Værdiansat pr. 29/04-2008
Oprindelig nypris incl.afg. 150000
Afgiftspligtig værdi 32722
Registreringsafgift 44878
Handelspris inkl. afgift 77600
__________________________________________
Den er mere rigtigt i hvertfald med HK men prisen ville jeg stille sp.mål til.
Og den værste af alle......
__________________________________________
Art Motorcykel
Mærke SUZUKI
Model 1000CCM
Typebetegnelse TL1000S
Registreret 1. gang 12/04-1999
Karosseri type / antal døre 0 døre
Motor 2 Cylindre 996 cc 98 HK ventiler
Gear / drivkraft / km 006 / BENZIN / 29000 KM
Værdiansat pr. 17/04-2008
Oprindelig nypris incl.afg. 0
Afgiftspligtig værdi 30100
Registreringsafgift 51331
Handelspris inkl. afgift 81431
___________________________________
Hvordan kan man dog komme til at betale MERE i afgift på en S model der samtidig er neddroslet til kun 98HK og kørt flere km.???????
Med en højere handelspris samtidig. Og det ved vi godt IKKE passer.
Grunden til at jeg spørger er at jeg skal have min vurderet og toldsynet, men vil da være noget sur hvis jeg skal give mere i afgift end dem med den større R model og færre km.
Der er intet i de vurderinger der giver mening.
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 812
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.036
Det er synshallen der vurderer motorcyklens stand som Under/Middel/Over og de er endnu dårligere end skat til at vurdere den slags.
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.090
Efter at have fået min igennem møllen marts 07, er jeg blevet følgende klogere -
De skelner mellem om det er private eller forhandlere
De har meget svært ved at accep. en mc, der er under middel
Der er forskelle i vurdering fra landsdel og på medarbejdere
Derfor skal du være godt forberedt:
Tag mc´en med til SKAT ved beregningen af afgiften, så de kan besigtige den
Tag kopi af andre vurderinger på mc´en, gerne 1 år tilbage, som dokumentation, og sæt dig ind i hvad andre har betalt.
Klag med det samme, når de kommer frem til hvad du skal betale
I mit tilfælde havde mc´en været nede at ligge, og var derfor ridset på venstre kåbe mm.
Efter at have afleveret alle papirene ved skranken, forsvandt hun i 6-7 minutter, og herefter kom hun bare og sagde at jeg skulle betale kr. 118.000 i afgift.
Efter mine kopier af 7 tidligere afgørelser, var disse mellem 103.000 og 118.000. Da hun intet ville ændre, insisterede jeg på at tale med hendes foresatte. Han dukkede op, en lille vindtør type, og jeg fremkom med mine argumenter og kopier. Han ville ikke ændre det. Så nævnte jeg for ham, at jeg ville gå direkte til hans chef ( havde fundet navnet på dir på nettet inden) og klage over hans manglende kompetancer ifm afgørelser ( han havde jo ikke set cyklen, selvom jeg nævnte at vi lige skulle kigge på den ) Herfter hentede han en kollega, og vi gik alle 3 ud og kiggede på cyklen. De kunne godt se at den var lidt ridset ( og de så ikke al ekstraudstyret, der var sort tape over betjeningsknapperne ) men det ændrede ikke deres afgørelse. Jeg nævnte at de lige skulle bruge lidt tid på sagen, for ellers kunne dette blive alvorligt, idet jeg havde en bmw forhandler i ryggen ( måske lidt overdrevet ) og jeg ville starte med at gå direkte til deres chef. Herfter ville de gerne have lidt tid, og bedte mig om at komme igen næste dag kl 13. Næste dag var de kommet frem til at jeg skulle betale kr. 100.411. hvilket jeg accepterede og gik direkte til kassen. Vi tager ikke imod dankort........ ned i banken..........og så hen efter en nummerplade.
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 67 Svar: 898
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 323
Så kommer cyklem til at koste mig .. bobbob.. 1000 +
Købspris : 1000
+
Afgiftspligtig værdi : 30100
+
Registreringsafgift : 51331
=
82.000 ca? ..
Jeg er helt stenet på de import regler as well.. Men kan det passe?
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 370
Se her: http://www.sydfynmc.dk/
i venstre side....
f eks TL 1000 S i 99 = 139.995,-
Og så kikker du den blå igennem og finder prisen der til hvad de sælges til i DK i dag.
Disse tal putter du ind i SKATS beregner og får afgiften.
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 323
Er de kolde overfor det eller hvordan?.. i mit hoved burde de da kun kræve for registrering og afgift?
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 370
Om du så fik den forærende.
Den pris skal de slet ikke have oplyst.
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 323
skat og afgifter?? total forvirring