{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.567 visninger | Oprettet:

Maling af Udstødning {{forumTopicSubject}}

Hej MCG..
Jeg har lige fået lavet helt nyt udstødningssystem.
Så rørene står rå med synlige svejsninger og det hele.
Skal selvfølgelig have det behandlet.
Vil godt have rørene sorte, tror jeg vil se godt ud.
Så tænkte at varmefast maling vel er nemmeste?
Men så er det bare lige hvordan man gør det, er vel ikke bare at spraye det på, og så er det gjort..
Regner med at jeg vel skal slibe rørene først?
Og så derefter male dem?
Nogen der evt. ved hvor jeg kan finde noget godt maling der kan holde i længden..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af Udstødning
  • #1   14. feb 2009 Jeg ved ik rigtigt med pulverlak.. som i nogle kredse har et ry for at være uovervindelig.. min erfaring med det er at det, er at en lille rids eller prik, får rusten til at løbe inden under..(det er jo i princippet bare et lag plastik direkte uden på rå metal). det bedste må være vådlak.. og om man kan få antirust-grunder i varmefast er jeg ikke klar over. Prøv lige at tjekke www.cargizmo eller www.por15.com de har vist nogle ret seriøse produkter
    p.s. ellers kan rustfast materiale anbefales til afgangsrør.. ho ho men nemmere sagt end gjort.

• #2   14. feb 2009 Mine erfaringer siger at hvis man skal have malet udstødninger, så laver man en blanding af sæd, kaffegrums og gamel spildolie...... Det holder meget længe !!!!!

• #3   14. feb 2009 Har lige idag været i fuld sving med at male udstødning til min gs550'r, den blev først sandblæst, så gammelt maling, rust olign. var væk, derefter rensede jeg dem af med noget motorrens lignende. Givet dem noget pejsemaling i to omgange (tyndt lag) og givet dem efter hver lag en tur med ukrudtsbrænderen... ligner helt nye nu... Har gjort det på Wlc'n oxo og det har holdt nu i 2 sæsoner.... Dog skal det meste dog dækkes med Power wrap, men så er bunden heldigvis lagt, og kan holde i mange mange kilometer.... Malingen er købt i Bauhaus til 59,50 for en dåse

• #5   15. feb 2009 sjovt at se hvad i skriver omkring pulverlakkering. men i ved sikkert mere end de proff. gør.

for den rigtige vejledning skal du kontakte nogle der lever af lak.

Du kan få varmefast pulverlak, og med den rigtige forbehandling og hærdning kan og vil det holde i længden, derudover må du ALDRIG begynde at grunde noget der skal pulverlakeres. Da pulverlak binder til metal og ikke til andre lakkeringer.

• #6   15. feb 2009 ham der normalt pulverlakeret for mig, siger at han har lakeret masser af udstødninger, og det holder.... tror nu en der arbejder med det til dagligt ved hvad han snakker om....

• #7   15. feb 2009 Bardahl varmefast får du til at holde direkte på afrenset materiale.

• #8   15. feb 2009 Hvad skal jeg slibe dem ned med?
    Der er ingen maling eller noget på, da de lige er blevet lavet..

• #9   24. nov 2009 sandblæs det først.. fik mit sandblæst for 200kr. ved en automaler.. og LIGE bagefter fik det varmefast maling til 800 grader... det blev sat på og lod det blive stille og roligt varmt af nogle gange.. og nu er planen der skal power wrap udenom.. nu må vi se om det holder når det så bliver lidt varmere smiley

• #10   8. dec 2011 Til Dan E og Mr Maui:
    Jeg ringede til min pulverlakerer i går fordi afgangsrørene er et af mine vinterprojekter.
    Hans erfaring er at det ikke holder...

Kommentér på:
Maling af Udstødning

Annonce