{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.413 visninger | Oprettet:

Salg af egen mc via mc forhandler {{forumTopicSubject}}

Godaften mine herrer og damer!

Jeg sidder og snakker med en kammarat om salg af mc... kan man sælge sin mc via en mc forhandler - hvis ja...hvad er betingelserne, pris og m.m. Ved I det?
Kalder man det ikke salg via kommision eller noget?
Tak på forhånd for svar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af egen mc via mc forhandler
  • #1   12. feb 2009 Hvad skulle fordelen være ved at sælge gennem forhandler og betale ham for det. Skal han eks. have 5000.- for det så sæt dog hellere din mc 5000.- ned i pris og få et måske hurtigt salg.

• #2   12. feb 2009 jo det er kommision har hørt om en der ca . tog 3000 kr for det men hør da den forhandler den skal stå ved det er sikkert forskeligt hvad de tager for det , og om det kun er hvis man køber noget andet ved ham

• #3   12. feb 2009 En af fordelene ved kommisionssalg er at forhandlerens forsikring som regel dækker ved skade og tyveri.
    Hvis du som privat udleverer nøglerne til en prøvetur og cyklen forsvinder, kan du være helt sikker på at kaskoen ikke dækker!!!
    En fordel mere kunne være at interesserede ,sjovt nok tit kigger ind til forhandlerne for at se på mc;-)
    Det var blot nogle få eksempler på fordelene.

• #5   12. feb 2009 Der kommer mange mc interesseret forbi en forhandler og din cykel ses derfor mere. Jeg ville overveje det.

• #6   13. feb 2009 Jeg skal ikke have solgt min mc - da ikke en VFR. fy - fy....hehe.
    Det var blot en snak med en kammerat som overvejer at sælge hans mc.
    Der er flere grunde til.... han er døv ligesom jeg og kan derfor ikke tale med de som er interesseret i køb via mobil el. telefon. Lidt besværligt for ham.
    Og så er det med lidt usikkerhed omkring dem som skal prøve en tur, og hvordan er han så dækket, fordi han afmelder nok sin mc, så han har ingen plader og derfor må ikke køre på vejene.
    Han tænkte osse på at den måske bliver lidt synligere i reklamer el. lign.

Tak til jer for svarene - og vi må jo prøve at kontakte en mc forhandler og se hvad der kommer ud af det.

• #8   13. feb 2009 Og én ting man skal huske er, at når det er en forhandler der sælger den er det iflg. købeloven ham der står som sælger og derfor hans reklamationsret der skal dække.
    Selv om det i praksis sikkert kan blive svært at få forhandlerne til at betale??

• #9   13. feb 2009 Rasmus a - tror du ikke det var hvis de tog MCen i bytte? Tvivler på de ville have 20.000kr for at sælge den. Men ja de giver ikke meget i bytte hos dem.

• #10   13. feb 2009 Jeg sælger min også ved en forhandler og fordelen er, at de kan give garanti smiley

• #11   13. feb 2009 Salg via forhandler, f.eks ved kommision ( afregning når den er solgt ) skal være hvis man vil ramme en speciel målgruppe, nemlig de lidt forsigtige typer der ønsker "sikkerheden" hos forhandleren.( mc´en er ikke stjålet, der er ikke fusk og så er der en vis form for garanti ) Disse typer betaler gerne forhandlerprisen for denne sikkerhed. Kommisionens størrelse kan der ikke gives et konkret svar på, men afhænger af mc, udbud og forhandlerens beliggenhed. Jeg vil tro at en forhandler skal tjene ca 20 - 40 t på et brugtsalg.( husk at han har garantiforpligtelsen mm + skal bruge et DB til forretningen )

• #15   14. feb 2009 Jeg fik min FireBlade vurderet hos dem før jeg blev udsendt, de ville give 60.000kr hvis jeg købte en MC til 140.000kr samtidigt, og så ville de sælge min gamle for 90.000kr

Ja så jeg handler et andet sted hehe

• #16   14. feb 2009 Lasse (Hammel) H
    Lyder som om du har været forbi Bdr.fusk i horsens :o)

Kommentér på:
Salg af egen mc via mc forhandler

Annonce