{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Priskrig {{forumTopicSubject}}

Så er tiden kommet hvor jeg vil skifte min dejlige SV650S´er ud med noget større og lidt mere interessant.

Jeg havde besluttet mig for at investere i en ny GSX-R 1000 - specielt efter prisfaldet til 180K for en ´08 model.

Nu kan jeg imidlertid (som det også tidligere er skrevet herinde) se at Yamaha følger trop med deres R1´er fra sidste år som er sat hele 55K ned til 190K.

Det får mig selvfølgelig til at tænke mig om igen. Og så tænkte jeg på om man kan forvente at Honda og Kawasaki følger med i denne priskrig og laver nogle tilbud på sidste års modeller - de må jo også have et restlager.

Jeg var nemlig faldet lidt for Firebladen, men må indrømme at jeg ikke er så forelsket i den, at jeg ikke vil spare adskillige tusinde og købe en af de nedsatte modeller. På den anden side ville jeg også ærgre mig lidt hvis den blev sat 55K ned og jeg ikke havde haft den med i mine overvejelser.

Så er der nogen der har nogle tanker eller endda viden om producenternes prisstrategier her til foråret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priskrig
  • #1   9. feb 2009 oveni købet sla du jo lige være opmærksom på at yamaha kommer med en 5 års fabriksgaranti, det er bestemt også værd at overveje

  • #2   9. feb 2009 Honda = Nej, Kawasaki = Måske.
    Det er i hvert fald mit bud smiley

    Man har ikke rigtig set Honda sætte priserne mærkbart ned på deres CBR modeller igennem tiderne. Det er i hvert fald lang tid siden jeg sidst kan huske en ordentlig prisbasker. Jeg mener og kan huske de fik nogle billige Honda CBR600FS eller hvad de nu hed tilbage i starten af årtusindet.

    Kawasaki har før solgt deres ZX10R fra forrige år (06-07) til en reduceret pris.

    Så ud fra at Kawasaki har haft prisnedsættelser i nyere tid, så vil jeg tro de kommer først af de to.

    Men man skal selvfølgelig ikke udelukke Honda. Jeg syntes og ha hørt at de har fået ny direktør hos importøren, så det kan jo være han vil ha gang i gaden smiley


  • #3   9. feb 2009 Honda sætter ikke prisen ned.
    Snakkede med flere forhandlere i går på messen.


  • #4   9. feb 2009 ja altså du skal jo sørge for at den er serviceret efter de foreskrevne skemaer, men hvem vil ikke det??

    desuden hae yamaha længere imellem service


  • #5   9. feb 2009 men morten, fortæl da bare, kan jo være der er noget som jeg ikke ved om det, kunne jo være jeg skulle være opmærksom på noget hvis der skete noget en gang

  • #6   9. feb 2009 www.rydbergsmc.dk har nogle zx10r fra 07 til 179k, super fed cykel syntes jeg

  • #7   9. feb 2009 jeg kan ikke forstå hvad du mener morten, fo er vi enige om, at man servicerer sin mc når den skal (eller det antager vi)

    så koster det jo det samme, samt at hvis du overholder dit serviceskema, så kan du IKKE stilles til regnskab for eventuelle defekter

    jeg har da fået skiftet instrumentet på min, fordi knapprne blev dårlige i fugtigt vejs, et koster 8k sådan et, det blev bare skiftet uden problemer, tror også det kommer meget an på HVOR man får lavet sin cykel henne


  • #8   9. feb 2009 det var så ikke det jeg fik at vide da jeg købte min, for det var jeg obs på, og de kontaktede da importøren og han sagde at det berørte IKKE grantien

  • #9   9. feb 2009 men nu har jeg hverken PC eller andet filter på min, men anre potter på, og det du snakker om der, er KUN hvis du skifter ud til et fuldt system, for det meste af modtrykket ligger i forrørene

    så garantien dækker hvis du skifter potterne, men nok om det, du mener dit, jeg stoler på det papir jeg har fra yamaha danmark


  • #10   9. feb 2009 /Offtopic

    hehe.... syntes det er lidt sjovt at du kalder en
    mc for en investering :o)

    Men god fornøjelse med den du nu vælger!


  • #11   9. feb 2009 Jan: Der findes jo også dårlige invisteringer.

  • #12   9. feb 2009 jesper, såsom bankaktier i roskilde bank, tror nok der har været en større afskrivning

  • #13   9. feb 2009 Jan: He he, ja det var også lidt ironisk. Rent økonomisk er det en dårlig investering, men til gengæld er det en rigtig god investering hvis man måler afkastet i fornøjelse, oplevelser og underholdning.

    Matthias: Du har helt ret i at 10-20.000 ikke gør forskellen, og jeg må rundt og snuse hos forhandlerne. Som mange af jer ved er det jo ikke altid det nemmeste at få en prøvetur på sådan en maskine (heller ikke hos private), men man må jo bare suge informationer til sig og prøve så godt man kan.

    Tak for de øvrige svar, bliver læst med stor interesse.


  • #14   9. feb 2009 jeg troede at en investering, det var noget man satte penge i, mod et forventet positivt afkast...

    jeg har squ aldrig hørt om at der er nogen der har endt med at tjene penge på at købe en ny cykel.

    det med yamaha´s 5 års fabriks garenti, gælder den også hvis man selv laver sine service ???



  • #15   9. feb 2009 claus K - Ku jeg ik forestille mig?
    I teorien ku man vel bare påstå at man har lavet service 100 % foreskrifterne hvis/når et eller andet står af, selvom man ikke har lavet andet end at skifte olie?


  • #16   9. feb 2009 Jens T: Vil gætte på at BikX i Næstved har en du kan prøve. De har altid ca. 10 demo-MC'er stående, selv en GSX1300R kan man få lov at prøve...

  • #17   9. feb 2009 Morten P, hvad er det for nogle større udgifter der er på et Yamaha service i forhold til et suzuki service. Det eneste der bliver skiftet hvert service er faktisk olien, resten er efter tidsintervaller, f.eks. bremsevæske hvert andet år og kølevæske hvert tredje...
    Så den der med at der en meget mere der skal skiftes den holder jo ikke, faktisk er det jo mindre fordi olien kun skal skiftes (næsten) halvt så ofte..
    Desuden så tror jeg ikke der er meget forskel på serviceomkostningerne mellem de forskellige mærker. Andet end Yamaha'en måske er billigere end suzuki fordi den kører længere mellem serviceene en suzuki gør.
    Dette indebærer for mig at jeg kan nøjes med et service om året i stedet for to, hvis jeg havde kørt suzuki.
    Det eneste du skal gøre for at opretholde garantien er at følge service anvisningerne og ikke mishandle cyklen. Som det nok også er på andre mærker, så det argument forstår jeg heller ikke helt.




  • #18   9. feb 2009 Kan undre en, at olien har længere levetid i en Yamaha end i en Suzuki... Burde vel være de samme ting den bliver udsat for, så skifter man for tidligt på Suzuki'en, eller trækker man den for længe på Yamaha'en.

    Det er rigtigt at service koster det samme over samme periode. Men hvis alt service på Yamaha'en skal laves på autoriseret værksted i de 5 år garantien skal gælde, så er der noget at spare på Suzuki'en, for efter 2 år kan man selv lave det meste service. Altså olieskift, filterskift, tændrør og andre småting. Man sparer nogle timer á 4-500,- hver gang.


  • #19   9. feb 2009 Ja det er rigtigt, men så hvis motorer står af så er der jo ikke rigtigt nogen kære mor. Du kan jo også bare selv servicere din Yamaha efter to år, så har du bare ikke sikkerheden som en garanti giver, det er jo op til dig selv. Men du spare stadig $ fordi den ikke skal serviceres så ofte.
    Om det er Yamaha eller Suzuki der har ret, har jeg ingen forudsætninger for at diskutere. Men jeg har da endnu ikke hørt om mange motorhavarier pga. at olien kører for langt i en Yamaha.
    Der er vel en grund til at Nick & Sjaak vælger R1 til deres jordomrejser smiley Dekan tåle nogle tæsk smiley


  • #20   9. feb 2009 Peter: Tjooo, men selv Suzuki laver idag MC'er der holder mere end 5 år, med mindre de er misligeholdt.

  • #21   9. feb 2009 Som sagt det er dit eget valg, nogle kan godt lide den ekstra sikkerhed, jeg er nu mest glad for de længere serviceintervaller.
    det skal så også lige nævnes at det ikke er hele cyklen der er fem års garanti på, men kun på det elektriske og motor/gearkasse.


  • #22   9. feb 2009 hvad med bare at køb min cbr 1000 rr

  • #23   9. feb 2009 Peter V, har du været inde og se på Sjaak's hjemmeside hvad han rent faktisk har lavet på sin motor under de ture der.. ? Det er nemlig ikke småting... tvivler meget på at de er mere holdbare end en zuki eller en honda bare fordi han kører langt på den...

  • #24   9. feb 2009 Jannic det var nu også mest gas, da man jo ikke ligefrem kan kalde det han udsætter dem for, for normal drift. Men nej jeg tror heller ikke at de er hverken mere eller mindre solide end de andre mærker.
    Men Yamaha er vel den eneste af Japanerne der kører med så god garanti og lange service intervaller.


  • #25   9. feb 2009 Ja, har takket være dette indlæg set at Kawasaki også har en god pris på deres ´07 model.

    Jesper: Tak for tippet om Næstved!

    Todt O: Synes det er en usædvanlig fin cykel du har, men jeg har sat næsen op efter en ny mc.

    Tror slaget kommer til at stå mellem Gixxeren, R1´eren og måske Kawaen som en joker:-)

    Det er jo et dejligt problem at have, at skulle vælge mellem én af de maskiner...



  • #26   10. feb 2009 bare ok,den er skam også fin irl

  • #27   10. feb 2009 Hvis du drømmer om en blade, så snyd da ikke dig selv for en! Så er det (i mine øjne) heller ikke større prisforskel...
    Tag den nye repsol, så kører du på den flotteste og bedste (av av) knallert på havnen!


Kommentér på:
Priskrig

Annonce