{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reparation af kåbe
  • #1   26. feb 2006 Det er i bunden, og selvfølgelig lige der hvor de to kåbedele bliver holdt samme.

  • #2   26. feb 2006 Den eneste måde du kan reparere din kåbe på er med flydende polyester og fibermåtte, alt andet holder simpelthen ikke. Og dog jeg har set noget "fiberarmeret" plastipadding men om det er stærkt nok???

  • #3   26. feb 2006 Du kan købe noget glasfiberspartel i skrald nyborg og der er der en masse fiber tråde i og det kan holde har selv repét kåbe med det engang men brug det med omtanke for det er sq noget sejt L... og slibe i !!!

  • #4   26. feb 2006 Det kan ja da love dig for at det holder, det er det eneste der kan anbefaldes til abs plastik, har prøvet det masser af gange. Epoxy kan du skrabe af med neglen bagefter!

  • #5   26. feb 2006 Jeg takker for de forslag der er kommet, og må bare prøve mig frem for at se hvad der holder bedst..

  • #6   26. feb 2006 Hov Ivan, var det polyester du mente der ikke kunne holde eller glasfiber spartel?

  • #7   26. feb 2006 Jeg lavede noget rep på min ,med glasfiberspartel fra silvan.. og brugte glasfiber væv ,som man normalt bruger til væge ,det blev et kanon resultat....

  • #8   26. feb 2006 hvis man kan svejse det, ville det nok være det mest ideelle, hverken polyester, spartel eller epoxy er fleksibel, så for at det holder skal der afstivnes et stort område omkring knækket

  • #9   26. feb 2006 Ivan ja men du har sikkert ret, læste bare en test hvor de havde sammenlignet forskellige metoder til at lappe plastik på, og fiberarmeret polyester (som i sig selv er en plast) var absolut nr1, men det kan da være at man har tilpasset noget epoxy der dur, det skal jeg ikke kunne sige smiley Uanset hvad så skal det fiberforstærkes, ellers knækker det igen!

  • #10   26. feb 2006 (link fjernet)

  • #11   26. feb 2006 Hvis din kåbe er lavet af plastik !! så prøv dette

    "Citat fra nyhedsgrupperne af Oluf"

    Flækkede sidedæksler, spagettisovs og Legoklodser.

    Som jeg tidligere er blevet citeret for i avisen, er Guzzien ligesom en Legoklods. Man kan skille den ad og sætte den sammen på tværs af modeller. Men ikke nok med det, nu kan man også reparere sin Guzzi med en Legoklods.

    Få nu ikke ciabattabollen i den gale hals, og læs lidt videre alligevel. Står du og har flækket dit sidedæksel eller din kåbe, så er der hjælp at hente i børnenes værelse og i konens toiletskab.

    Her er så opskriften på en enkel men holdbar metode.

    Ingredienser:

    - Et glas færdiglavet spagettisovs
    - Spagetti
    - Legoklodser
    - Acetone
    - Et par gummihandsker
    - En teske


    Fremgangsmåde:

    - Gå først ned i dit lokale supermarked og køb et glas med færdiglavet italiensk tomatsovs.
    - Kog en spand fuld spagetti og spis den med den indkøbte sovs til (husk at gemme glasset).
    - Mæt og veltilpas er du nu klar til den store reparation.
    -
    - Vask glasset grundigt.
    - Tag gummihandskerne på.
    - Rens dækslet/kåben af med acetone.
    - Hæld en sjat acetone i glasset.
    - Nedsænk et passende antal Legoklodser, i forhold til skadens omfang.
    - Når Legoklodsen er opløst til en blød karamelkonsistens, spartles det på skaden med en teske.
    - Når det er tørt kan det slibes.
    - Er det nødvendigt kan det males med det resterende væske.

    Mangler du derefter en rep. lak til småskrammer på tank, kåbe og dæksler, tag da et sidedæksel med ned til Matas og bed om at se på en neglelak i den ønskede farve. Det er en god lak, og penslen medfølger.

    De ser godt nok lidt mærkelige ud i Matas, men de plejer at tage det i stiv arm.



  • #12   26. feb 2006 Tricket er rigtigt godt har jeg ladet mig fortælle. Du skal dog lige overveje hvorfor du bruger gummihandsker.

    1. Er det for at undgå de opløste legoklodser?
    2. Er det for at undgå kontakten med acetone?

    Er det 1, så er det fint nok, du får ikke plastikrester åp fingrene. Er det 2 så glem det. Det eneste du sikrer ved at bruge gummihandsker er, at dine fingre netop vil blive badet i acetone konstant. Acetone trænger ind i handsken på under 30 sekunder, og derefter er fingrene konstant badet i acetone. Det er faktisk bedre ikke at bruge handsker.

    Alternativt, køb 4-H handsker. De er dyre, man har ikke så meget gefühl i dem, men de holder acetone ude.

    /Allan


Kommentér på:
Reparation af kåbe

Annonce