912 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
520 konvetering 520 konvetering
Hej.
Jeg skal have fat i et nyt kædekit, og går så med tanker om at konvertere til 520 i stedet for en alm 525 kæde.
Er der andre, som har gjort dette og vil dele ud af deres erfaringer?
0 synes godt om
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
Evt. overvej 2-3 flere tænder bagpå, men kun hvis du primært kører svingture. Kører du meget på landevej og motorvej, så behold original udvekslingen.
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 390
har kørt 22000km nu med stadard kæde og tandhjul. kører mest svingture, så vil os ha bestilt nyt. hvor meget betyder et par tænder mere bagpå? har komplet system og pc3 men ku da godt bruge lidt mere mellem område
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
Nu kender jeg ikke lige antallet af tænder på jeres, men et par tænder mere giver vel ca. 4-5% højere rpm end før ved samme hastighed. Det betyder stort set bare at du får mere ud af dine gear. Den går på hjul lidt lettere. Topfarten piller den ikke ved, da du ikke alligevel kan trække den helt ud i 6. Men hvis du kører meget på motorvej, så ved du at den i forvejen har relative høje rpm selv ved kun 110-130km/t og her vil den altså komme endnu højere op.
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 343
Ved 8000rpms i 6.gear kører den ca 130 med en af de to muligheder, mens den kører lidt over 140 med std gearing.
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 343
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 390
motorvej og topfart 270kmt jae skidt om den så sku gå 250
sjovt den letter aldrig når j kører på den, men gør min kami så gør den, nok mine 70kg
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 343
ZVM er stærkere, men spørgsmålet er egentlig om ikke VM kæden er stærk nok til en 600cc'er?
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 343
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 343
Om effekt er et biprodukt kommer godt nok an på hvordan man ser på tingene.
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.386
En Virago nok var et dumt eksempel. Den har faktisk kun ca. lige så meget som en R6'er, endda nok en smule lavere, som du selv skrev. Men det jeg vil frem til er at den vridning der opstår i kæden, når du giver gas og der hvor den er kraftigst, er et udtryk for motorens trækevne. Et rullefelt måler 100% samme ting og oversætter herefter momentet til effekt, som så er det vi står og blærer os med.
Effekt (HK) = Moment (NM) * RPM / 7121
520 konvetering
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside