Yamaha R6

Yamaha R6

Medlemmer: 104
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  520 konvetering
  • #1   4. feb 2011 Gør det. Hvis det alligevel skal udskiftes så gør det. Jeg havde mine bange anelser, da nogen snakkede om holdbarhed kontra de lidt tykkere std. kæder, men indtil videre har mit 520 kit holdt længere end std. kittet og det står ikke og skal udskiftes endnu. Har et AFAM på med alu tandhjul (bagerst).

    Evt. overvej 2-3 flere tænder bagpå, men kun hvis du primært kører svingture. Kører du meget på landevej og motorvej, så behold original udvekslingen.


  • #2   4. feb 2011 hey anders j er li med på tråden smiley

    har kørt 22000km nu med stadard kæde og tandhjul. kører mest svingture, så vil os ha bestilt nyt. hvor meget betyder et par tænder mere bagpå? har komplet system og pc3 men ku da godt bruge lidt mere mellem område smiley og hvor plejer folk at bestille køde osv?


  • #3   4. feb 2011 Jeg fik forhandleren til at sætte det på, i forbindelse med service (Fisker) i københavn.

    Nu kender jeg ikke lige antallet af tænder på jeres, men et par tænder mere giver vel ca. 4-5% højere rpm end før ved samme hastighed. Det betyder stort set bare at du får mere ud af dine gear. Den går på hjul lidt lettere. Topfarten piller den ikke ved, da du ikke alligevel kan trække den helt ud i 6. Men hvis du kører meget på motorvej, så ved du at den i forvejen har relative høje rpm selv ved kun 110-130km/t og her vil den altså komme endnu højere op.


  • #4   5. feb 2011 D700: Jeg har også tænkt med at skifte tænder. Går lidt mellem -1/+1 eller bare +3 bag på.
    Ved 8000rpms i 6.gear kører den ca 130 med en af de to muligheder, mens den kører lidt over 140 med std gearing.


  • #5   5. feb 2011 Helt i orden, Kasper. smiley

  • #6   5. feb 2011 jae på svingture og baner er det mest 2 3 og 4 gear man bruger
    motorvej og topfart 270kmt jae skidt om den så sku gå 250 smiley
    sjovt den letter aldrig når j kører på den, men gør min kami så gør den, nok mine 70kg smiley fremad ik opad smiley


  • #7   9. feb 2011 Jeg har kigget på DID 520VM og 520ZVM.

    ZVM er stærkere, men spørgsmålet er egentlig om ikke VM kæden er stærk nok til en 600cc'er?


  • #8   10. feb 2011 ZVM kæder er til de store cykler, så ingen grund til at købe den. En 520VM kæde er rated til og med 750cc cykler, så den er helt fin på en R6'er.

  • #9   10. feb 2011 Regnede også med at den var nok. Kubik er bare en lidt underlig størrelse at "rate" efter. En 750cc Virago kræver nok knap så stærk en kæde som en R6'er. smiley

  • #10   10. feb 2011 Den har med garanti højere moment og det er DET de måler efter. Effekt (HK) er bare et biprodukt.

  • #11   10. feb 2011 Negative, den har ca det samme, men det er også en helt anden snak. Det de "rater" efter er jo bare guidelines.

    Om effekt er et biprodukt kommer godt nok an på hvordan man ser på tingene. smiley


  • #12   10. feb 2011 Effekt ER et biprodukt uanset hvordan du vender og drejer den. Det du mærker på cyklen, når røven flyttes bagud er moment, altså motorens trækevne. Du kan og vil aldrig nogen sinde kunne mærke effekten.

    En Virago nok var et dumt eksempel. Den har faktisk kun ca. lige så meget som en R6'er, endda nok en smule lavere, som du selv skrev. Men det jeg vil frem til er at den vridning der opstår i kæden, når du giver gas og der hvor den er kraftigst, er et udtryk for motorens trækevne. Et rullefelt måler 100% samme ting og oversætter herefter momentet til effekt, som så er det vi står og blærer os med.

    Effekt (HK) = Moment (NM) * RPM / 7121


Kommentér på:
520 konvetering

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce