Ural-Dnepr-Bmw.

Ural-Dnepr-Bmw.

Medlemmer: 65
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
2.462 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Grøn ural ejer :O) Grøn ural ejer :O)

Takker for adgangen til de hellige graler af viden om de gamle russere.

jeg har besluttet mig for at købe en k750 Ural (grøn) og ville høre om der er noget jeg skal holde øje med, den er med bakgear og sidevogn men ikke synet men klargjort til syn dog ikke synet da gearkassen gik til før syn, anden er indkøbt af sælger men dog ikke monteret.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grøn ural ejer :O)
  • #2   15. jun 2013 Held og lykke med den ... Den skal nok give dig masse oplevelser smiley
    Og du har os til at hjælpe dig .. smiley


  • #3   15. jun 2013 Ja bare øv jeg ikke kan høre den i gang da gear er adskilt, men sælger siger han har kørt den uden problemer indtil koblingen røg, han har fået fat i en anden gear kasse end den der passer til de runde luftfiltre som sad på den før, og ville montere enkelte luftfiltre på hver carburator, vil det volde mig problemer eller skal jeg ud og ha fat i et ovalt/aflangt luftfilter

  • #5   15. jun 2013 her er et foto af odslet, skal da helt sikkert ha org. filter på, med de danske vejrudsigter

    profilbillede
  • #6   17. jun 2013 For nu at være klog og bedrevidende, så er en k750 en Dnepr, tilsvarende Ural hedder M72.
    Flemming fra Vestjyst Ural import ligger inde med en masse dele og viden


  • #7   17. jun 2013 Og så finder der både en Russerklub, og en facebook side


  • #9   19. jun 2013 Skal vi være helt stivnakkede så hed Dnepr KMZ og Ural IMZ indtil Oktober 1967. Da skiftede de navn som fejring af Oktoberrevolutionen 1917. Det eftertiden er enige om var et gedigent statskup hvo Lenin smed Ruslands første demokratiske regering på porten. Skidt med det, det handler om deres herlige MC. En K750 og en M72 har heller ikke ret meget med hinanden at gøre. K750 er tegnet og udviklet i Kiev, hvor M72, bortet fa lidt småtteri er en BMW R71. Da russerne droppede M72 fik Formand Mao den, og byggede millioner af Chang Jiang CJ750, på de russiske maskiner der blev sendt derover. Sådan en har jeg nu.

    Min K750M så nogenlunde ud som din, da jeg fik den, og jeg splittede den ad til atomer og genopbyggede fra bunden. Det skåner en for mange problemer siden hen, men er et halvstort arbejde, fordi man tager alle problemerne på én gang. Et fint vinterprojekt.

    Din MC er små 50 år gammel, og det eneste du kan være sikker på, er at den har haft et hårdt liv tidligere. Skiller du den ad, skal du ikke være forbavset over at finde gaffa, isolerbånd og fiskesnøre steder du aldrig havde drømt om.

    Velkommen i flokken af galninge. Du kan trygt henvende dig med selv de mest besynderlige problemer, vi har allesammen været der selv. Flemming i Ølgod ( www.ural.dk) er guru'en på området.


  • #10   21. jun 2013 Er der mere " køre komfort " hvis man finder en model med den anden forgaffel den med fjedre der ligner dem bag på ???

  • #11   22. jun 2013 Svingforgaflen kildes også russisk servo. Den er væsentlig lettere at styre. Men jeg mener Flemming plejer at have dem på lager, så det er noget du kan tilføje senere.
    Men ja, der er mere køre komfort i den type forgafler


  • #12   22. jun 2013 Hvis man ikke går så mget op i om det er fuldstændigt originalt, så er der nogle ting man bør overveje.
    En svingforgaffel, dobbeltvirkende forbremse, sidevognsbremse, elektronisk tænding, elektronisk laderelæ, bakgear og 12 volt. Kommer man ind i motoren, skal man skifte de russiske stempler ud med Mahle stempler og hone cylindrene. Det tjener sig hjem i olie ret hurtigt. Ifølge den russiske manual er 1liter pr 1000 km normalt, med ordentlige stempler hedder det 0,1 liter pr 1000 km.


Kommentér på:
Grøn ural ejer :O)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce