Ural-Dnepr-Bmw.

Ural-Dnepr-Bmw.

Medlemmer: 65
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
1.187 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Ringende Topstykke? Ringende Topstykke?

Moin Folkens.

For at starte ved begyndelsen, så hentede jeg min gamle Ural hos vores orakel ,Flemming, i Ølgod på en anhænger. Flemming havde givet motoren den helt store tur, med lejer, stempler, elektronisk tænding og alt hvad man ellers kan komme i tanke om. Jeg fik, i løbet af min sommerferie, gjort cyklen klar til told og syn.
Her bliver jeg så opmærksom på problemet. På vej til synshallen ligger jeg mærke til en "ringende" eller "klaprende" lyd fra mit højre topstykke. Jeg slog det hen med tanken om reflekterende motorstøj fra sidevognen. Men til min store ærgelse, er lyden stadig meget markant efter jeg har demonteret sidevognen.

Dette er en video som netop beskriver lyden:

http://www.youtube.com/watch?v=jl0Ci1Pb-pw

Jeg har justeret ventilerne (ind- 0,1 ud- 0,15mm), og da tændingen er Flemmings den bedste, har jeg udelukket den som synder.

Kender nogen af jer til dette symptom? Jeg håber I kan hjælpe.

Venlig hilsen Allan.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle bordfodboldbord 305 kr.
  • Beskæring 300 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Ophængning af gardinstænger i betonvæg (4 stk.) 500 kr.
  • Opsætning af lampe 1.043 kr.
  • Havemand 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ringende Topstykke?
  • #2   17. sep 2012 Jeg tror ikke man kan fremprovokere tændingsbanken på sådan en med vores benzin. Den er lavet til 68 oktan - med bly, og kompressionsforholdet er 5,5:1. Jeg ville tippe på en løs ventil, eller måske en knækket ring. Det er ikke lejer og den slags, de klinger ikke, det dunker og lyder fælt.

    Du skal huske at sådan en motor ikke er tryksmurt, olien pladrer bare rundt inde i krumptahuset. Den har godt at lave omdrejninger 800-1000 ubelastet et minuts tid indtil olien er varm og tynd. Der er heller ikke noget oliefilter, så man kan faktisk ikke skifte olie for tit - og selvrensende moderne olier er no go. Jeg kører med Castrol XL40, efter jeg havde givet Castrols tekniske afdeling den russiske standard (GOST 1707-51), som de så oversatte til castrolsk. Jeg hælder under 1 dl på for hver 1000 km. Til at begynde med checkede jeg olie for hver 100 km, og satte så intervallet op efterhånden. Jeg kan godt huske hvad "Den helt store tur" koster. Men bagefter er det ren fryd, og det er jo kun dyrt en gang.


  • #3   17. sep 2012 Til at begynde med, takker jeg for jeres indlæg!

    Jeg har spenderet efterhånden, nogle timer i jagten på Russer-piloter med samme skavank i motoren. Efter at have lyttet mig igennem et utal af optagelser på youtube, må jeg konstatere, at endda en del af de gamle boxere har en snært af denne "ringen".

    Efter en telefon konsultation med Ural Flemming, blev vi enige om at jeg (igen) smider mc'en på anhængeren, og kører til Ølgod. Jeg er spændt på, hvilken diagnose jeg får tildelt. Jeg skriver naturligvis og deler erfaringen smiley

    Allan


Kommentér på:
Ringende Topstykke?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce