Triumph

Triumph

Medlemmer: 63
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
1.438 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvis i ikke så det i åben forum Hvis i ikke så det i åben forum

Kan sgu ikke få gnist på den Triumph.
Skal batteriet være helt opladt, når det nu er elektron tænding?
Har sat et helt nyt batteri på, men det har stået, dog uden at være sat til, i ca. 5 måneder.
Skal jeg lade det op?
Burde den ikke gniste alligevel?

Har monteret en ny morgo tandhjulspumpe men det er som om den ikke rigtig suger olie med den nye pumpe.
Skal man fylde olie på via den bolt der sidder lige bag cylinderen? (se under mcén)

Mangler en bolt på forsiden af motoren. Ser ud til den holder et stødsstang rør. (se under mcén)
Er den livsnødvendig, eller kan jeg godt prøve starte motoren uden.
Hvor får sådan en bolt og hvad størrelse er den?

Håber der sidder en triumph nørd der ude, der kan hjælpe.

Jens


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvis i ikke så det i åben forum
  • #1   27. feb 2012 Tror jeg vil lade batteriet helt op. Så har du en fejlkilde mindre. Hvis den stadig ikke gnister - så er det ihvertfald ikke batteriets skyld. Hvilken tænding er der på?

    Hvordan ved du den ikke suger - hvis du ikke har haft motoren startet? Du kan evt. sætten den i 4' gear - og rotere bagjhulet nogle gange. Så kan du se om der kommer noget retur - samtidig er du også sikker på at der vil være olietryk fra starten.

    Du kan sagtens starte motoren uden bolten. såvidt jeg husker holder den kun stødstangsrøret - og det sidder jo alligevel i spænd.


  • #2   27. feb 2012 Fyldte begge slanger med olie og drejede motoren. Der kom max lidt luft bobler i dem ene slange. Ik sådan at der forsvandt de store mængder olie. Kunne faktisk ik se nogen forskel.

  • #4   27. feb 2012 Hvis nu tidligere ejer har kørt uden den bolt, hvad gør jeg så?
    Kan det reddes uden at pille det hele fra hinanden?


  • #5   28. feb 2012 Morgoen er en tandhjulsmodel gaar jeg ud fra, saa den skal primes med olie for at virke. Der er ikke noget decideret vacuum i en tandhjulspumpe, som i en stempelpumpe. Men saa snart den er primet vil den olie den fortraenger lave vacuum og faa olien frem smiley

  • #6   28. feb 2012 Uden at vaere 100% sikker mener jeg det er noget unc gevind omkring 7/16 del, men jeg er ikke sikker som sagt smiley

  • #7   28. feb 2012 Og hvordan primer jeg den?
    Er det bare at hælde olie på og lade den stå?
    Det render vel selv derned på et tidspunkt eller?


  • #8   28. feb 2012 Hvis du fylder den med olie, smider den i, og saa fylder baade retur og fremloeb med olie... Altsaa ved at saette slangerne paa og putte en olie kande ind i saa du kan faa lidt tryk skulle det vaere muligt smiley ..... Ellers saa kommer jeg hjem om 1-2 maaneder, saa kan vi jo bytte trix for en bajer eller to ;).... Eller pm mig ..

  • #9   28. feb 2012 Altså den øl er du jo altid velkommen til smiley
    Har satme monteret lortet. PIs.


  • #10   28. feb 2012 @Henrik K: Ups. Du har ret....

  • #11   29. feb 2012
    Elektronisk tænding kræver meget strøm, og derfor er det vigtigt at der er ganske meget knald på din akkumulator.

    Du har valgt en rotorpumpe. Det har jeg valgt fra. En rotor pumpe skal helst have nogle omdrejninger for at virke optimalt. På en Triumph skal olie suges ud af motorblokken i modsætning til en køretøj med oliesump. Ved lave omdrejninger, suger en rotorpumpe ikke så meget som en stempelpumpe.

    Og sæt så de bolte på der hører til. Alt for mange hjemmebyggere laver noget fusk. Lad vær med det smiley


  • #12   29. feb 2012 PS: Så skal du være opmærksom på at der skal være modstand i tilbageløbet til olietanken, således at der trykkes olie ud til dit vippetøj. Har selv købt en uoriginal olietank, og måtte selv lave et T-stykke og sætte modstand i olietanken.


  • #13   29. feb 2012 Har købt den uden den bolt, og aldrig haft den startet, så prøver at rette op, inden jeg starter.
    Modstand i tilbageløb?
    Hvorfor skulle den ik smørre vippetøj hvis ik der er modstand i tilbageløbet?


  • #14   29. feb 2012 Sa snart pumpen er primet skulle den bare koere. Og tandhjulspumperne er meget bedre end stempelpumpen. Du behoever ikke taenke paa modstand og lave omdrejninger, det er gammel bodega snak, lige som den med at en englaender skal dryppe olie smiley

  • #15   29. feb 2012 Det sidste passer ellers meget godt på den, men det bliver der lavet om på når det igen bliver vinter.

  • #16   1. mar 2012 Hvorfor mener du at der ikke skal være modstand i tilbageløbet ???

    Jeg mener jo at hvis der ikke er modstand, kommer der ikke tryk ud til vippetøjet.

    Men jeg er maget åben for ny viden, så jeg håber da at du kan gøre mig klogere. Det er første gang jeg har hørt at der ikke behøver at være modstand, og i så fald kunne jeg da godt finde på at lave mine ting lidt om.


  • #17   1. mar 2012 Skal måske lige nævne at jeg har en Pre-unit, med med Morgo og 120 top.

Kommentér på:
Hvis i ikke så det i åben forum

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce