{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

DMU, Kluberne, os... {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, hvad gør vi drenge og piger!!
Jeg tænker lige højt...eller prøver;-)
DMU klokker i det i øjeblikket, det kan vi nok ikke diskutere, det er vist kun dem der ikke forstår vores frustation. Problemet er det går ud over klubberne, RRFyn og AMK, derefter os. Lad mig forklare, mange af os overvejer at ikke indbetale licens, så kan vi ikke køre DM. Kluberne har booket baner og skal betale for dem=dyrt! Vi stiller ikke til start, så de startgebyrer der skulle betale baneleje får kluberne ikke=STORT underskud. Det betyder de lukker og i 2009 er der ingen til at arrangere løb, altså ingen DM! Er det sådan, Fu.. vi taber lige meget hvad. Hvad har DMU gang i!??

Vi kan jo så yderligere diskutere om banerne vi skal køre på, der er jo en del utilfredshed. Men er der blevet ytret ønsker til kluberne om andre større baner evt i Tyskland, Tjekkiet mm. Ikke hvad jeg ved af, men bare et spørgsmål.

Så lige til sidst, rygterne har jo været at en hvis kvinde måske stog bag dette roderi. Jeg har hørt at dette ikke skulle være tilfældet, så måske skal man ikke dømme med mindre man er helt sikker i sin sag.

Hvad siger i folkens, er jeg galt på den eller...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DMU, Kluberne, os...
  • #1   4. mar 2008 Hey med jer!

    Jeg er til dels enig Brian!
    Jeg mener også DMU har klokket gevaldigt i det og pisset klubberne og de frivillige op og ned af ryggen.
    Jeg synes det skinner meget kraftigt igennem, at DMU ha r lagt kræfterne og haft fokus på hvor pengene er - nemlig Challenge. Jeg synes det er helt kanon, at vi har fået banket en klasse op herhjemme, som kan gøre sig i den europæiske top - men som med alt anden elite-satsning i andre sportsgrene - så er det en stakket frist, hvis man ikke sørger for at have baglandet og rekrutteringen iorden! - Og der halter det sgu gevaldigt her i DK!!!

    Jeg tager hatten af for alle de frivillige som lægger arbejdskraft ude i klubberne - men i samme åndedrag synes jeg også de har været alt for anonyme i det spil der har været igang henover vinteren. Det er meget lidt der er kommet fra klubberne - hverken klagesange, råb om hjælp eller skideballer til kørerene!
    Og nu hvor man har været med i det her game nogle år, så ved man, at folk skal sgu trækkes op i r..skægget før de har en holdning til tingene - og jeg tror ikke klubberne får den store opbakning uden at få sparket til medlemmerne.

    For vores eget vedkommende, er det næsten sikkert, at der blive rpause for DM i 2008, og i stedet vil vi forsøge at finde nogle pokalløb og arrangementer i Tyskland/Polen.


  • #3   5. mar 2008 Yo, gæve bornholmer. Det er vist ingen, der er uenig med dig Brian!! Jeg nægter bare at bøje mig for DMU's krav om ikke at måtte køre trackdays. Derfor forny'er jeg ikke mit licens førend der er mere klarhed over tingene (læs: jeg har ikke råd til at smide 2000 kr ud af vinduet). Mht. den omtalte kvinde, så er det ikke ondsindede løse rygter, men derimod nøgne facts - DET VAR HENDE, DER STARTEDE MED AT SMIDE MED PORCELÆNET - derom hersker ingen tvivl. My 50 cent

  • #4   5. mar 2008 SD RR diskuterede også sagen og valgte at komme med en "udmelding". Se det seneste referat på: http://www.dmusport.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=53&Itemid=56

    Efter den, meget uklare, udmedling regner jeg heller ikke med at tegne en licens i år.

    Og jeg kan ikke rigtigt have ondt af klubberne, det er jo dem der har valgt SD RR formanden smiley

    Og der vel ikke noget i vejen for at klubberne medlder sig ud af DMU, og starter deres eget forbund?


  • #5   5. mar 2008 Ok, nu vi er igang!!! En anden skribent i denne klumme har så venligt gjort mig opmærksom på, at vores danske enduranceteam, som DMU d. 18/2-08 så stolt har valgt at berette om:

    (link fjernet)

    deltager i GermanEnduranceCup. Denne serie er arrangeret af BIKE-PROMOTION, som mig bekendt ikke er godkendt af DMU eller andre ligeværdige tyske organisationer.......Jeg ved ikke, om jeg skal grine eller brække mig i lårfede stråler


  • #6   5. mar 2008 Hej Brian,

    Du er bestemt ikke galt på den.
    Men lad os lige slå en ting fast; hvem er DMU egentlig?
    DMU er alle medlemmerne - ingen medlemmer, ingen DMU.
    Men det er ikke kun det... DMU "dækker" over 4 grene; BMX, MX, Speedway og så til sidst sådan nogen som os, Road Racerne.
    Hver gren har en sportsdivisionsbestyrelse, oftest omtalt som SD, SDB SDBRR, alt afhængig af humør smiley

    Det er SD, som har udsendt notatet lige før jul - og ikke hovedbestyrelsen eller administrationen, det man normalt omtaler DMU.

    Nok om det organisatoriske...

    Du har også helt ret i, at alle står tilbage med "aben". Vel nok egentlig mest os som klub. Kørerne har et alternativ - trackdays. Hvad alternativ har klubberne? Tjae, vi kan jo også lave trackdays; men som du selv skriver, så vil vi næsten helt sikkert få et stort underskud i år, på de aftaler vi allerede har indgået med banerne.
    I år havde vi forventet en omsætning på ca. 1 million kroner - men de forventninger skal vi helt klart have justeret på, som det ser ud nu.

    Jeg håber på det bedste, og frygter det værste - kan man gøre andet?


  • #7   5. mar 2008 Til Anders, i indlæg #3:

    Du har til dels ret i, at der er nogen der har grund til at føle sig p*sset op og ned af ryggen i den her sag.

    Som klub gør jeg det også - men det er faktisk fra begge sider smiley

    Du skriver at klubberne har været alt for anonyme i det her, vinteren over. Det er måske lidt af en generalisering. Af roadrace klubber er der i alt 10, som hører under reglementet. 1 gør indenfor dragbike, 1 indenfor mx(ja, de har nogle medlemmer, som har roadrace licens, derfor tæller de med - men gør intet for vores del af sporten), 3 pocketbike klubber. Tilbage er der så 5 roadrace klubber. 2 af dem laver kun for helt små cykler(50-100cc). Så er der AMK, Road-Race.dk og RRFyn tilbage.
    Hvis jeg kigger tilbage i vores nyhedsliste på hjemmesiden, så synes jeg ellers det fremgår der af, at vi har givet en masse information ud om status. Dertil kommer, at vi til vores generalforsamling 31/1 havde et længere debatoplæg om netop dette. Det var bare rigtig sørgeligt at kun 17 mand dukker op til generalforsamlingen. Det var samme tal sidste år. Og cirka lige så forrige år.
    Dét jeg kan udlade af det, er at kørerne giver ikke en fis for de møder, udover de få der dukker op.
    Og jeg kan se det samme i min mailbox og høre det i min telefon - den ringer nemlig ikke med en kører, der siger hans mening.

    Helt ærlig, forventer kørerne og medlemmerne, at klubberne er tankelæsere??

    Jeg synes helt klart, at jeg som formand i RRFyn har givet flere bemærkninger og opfordringer til alle om at bidrage med meninger, holdninger og synspunkter - men hvad får jeg?
    Spildt arbejde med at sende breve ud, og forsøge at finde ud af hvad holdningen egentlig er.
    Dét synes jeg er at stikke halen mellem benene, når der opstår problemer - så hellere bagtale, end at gå til dem der måske kan gøre noget.
    Og nu ser det jo næsten ud til, at det er for sent - men jeg håber sku ikke det er for sent alligevel!


  • #8   5. mar 2008 Hej RRF!

    Dejlig et se jer på galleriet!

    Jeg er stort set enig i det meste du skriver - indtill den sidste sætning!!

    "Jeg håber på det bedste og frygter det værste - kan man gøre andet?"

    Ja, gu' ka' man gøre andet!!! - Jeg er godt klar over at klubarbjedet beror på frivillige kræfter og jeg sætter stor pris på det arbejde, som de aktive i klubberne - specielt RRF - har gjort gennem mange år! - Men når det så er sagt, så tror jeg der skal en mere målrettet indsats til fra klubbernes side for at vinde kørernes tillid og i sidste ende deres "stemme" og penge.

    I den debat der har kørt henover vinteren har jeg savnet klubbernes udmelding og støtte til kørerne, for uden et godt og tæt samarbejde mellem kørere og klubber, tror jeg det bliver enormt svært at få en ordentlig dialog med DMU omkring RR-fremtiden i DK.




  • #9   5. mar 2008 Som svar til Thorleif M, indlæg #4:

    Til dit sidste spørgsmål kan jeg naturligvis svare:
    Ved lørdagens repræsentantskab var der fremsat forslag fra AMK om nedsættelse af et udvalg, der skal gennemgå det Almene Reglement for især det her emne om træning og licens osv.
    Forslaget kom egentlig ikke til afstemning, idet HB-formanden Henrik Bitsch (ja, det hedder han altså... hehe) rejste sig og kommenterede forslaget, efter at AMK havde fremsat det på talerstolen.
    HB var jo bekendt med forslaget (da det skal stilles 14 dage før) og på deres seneste hovedbestyrelsesmøde, var det besluttet at få det udvalg nedsat; idet man erkendte at der kunne være tvistigheder i reglementet.

    Men *suk*, om søndagen.... inde til selve SDB's repræsentantskabsmøde - ja, jeg sukker fordi det ikke gik efter mit hoved - og jeres.
    Trods en god start på debatten blev den brat afbrudt flere gange af en yderst pernippen dirigent - og slutteligt under punktet eventuelt, ville formand Henrik Berendt ikke høre flere argumenter "jaja, vi har forstået budskabet!" lød meldingen, efterfulgt af "Vi i SD holder fast i vores udmelding om at licensindehavere kan miste deres licens ved ulovlig deltagelse i ikke godkendte arrangementer, og vi vil kigge på straffen, om den skal være i flere step, ligesom fx ved fartovertrædelser på offentlig vej - men indtil da, holder vi fast i vores holdning. Ingen sort træning - indtil det omtalte udvalg er kommet med deres konklusion"

    Altså - det der vil ske nu, er at SD vil kigge på om der skal være flere grader af straf for deltagelse i sort træning.
    fx først en advarsel, så en bøde, og til sidst fratagelse af licens.

    Desværre var det ikke muligt for hverken jeg eller andre, der forsøgte at komme ind på emnet igen, der fik lov til at komme med flere argumenter - og jeg sidder stadig tilbage med nogen, jeg ikke fik afleveret.


  • #10   5. mar 2008 Emil, indlæg #6:

    Ja, jeg vedgår, at RRFyn stemte på Henrik Berendt tilbage i 2007 - men det var bl.a med henblik på at få fornyelse i SD, da man jo nok må erkende at der skete for lidt med den gamle.
    At han så lige pludselig sætter sig på bagbenene og smider en kæpp i hjulet kort før hjul, tror jeg helt ærlig ikke ret mange ventede på nogen som helst måde.

    Og lad mig så lige minde dig om, at DMU er dig, mig og alle de andre, der osse har været medlem af en klub - og mon ikke din egen klub også har stemt for Henrik i sin tid, da du var medlem?
    Ja undskyld mig, men det er fa'me ikke en helt fair beskyldning du kommer med - og skyder skylden udelukkende på klubberne for valget af en formand. Er det rimeligt?
    Har du selv gjort noget for at få stoppet det, udover at skrive herinde? Fx kontakte en klub og gjort dem opmærksom på dit synspunkt?


  • #11   5. mar 2008 hej Anders,

    Det jeg mente med den sætning var, at vi ikke skulle sætte alt for mange penge over styr i den her sag. Vi har som tidligere skrevet, ca 1 million ude at svømme på aftaler - og jeg vil sku tage det som et delvis personligt nederlag, hvis vi knækker nakken på det her.

    Dernæst, til et samarbejde kræves der to parter.
    Hvis kun den ene gør noget, så bliver det svært.
    Og hvor er kørernes kontakt til klubberne?
    Som jeg skriver, så synes jeg at jeg har bedt om mange tilkendegivelser - men det jeg har fået er fra de 17 mand der var på generalforsamlingen.
    Hvor er kørernes opbakning til klubberne?
    Vi skal altså have nogle input - forsøger vi med vores egne, så ender vi ofte med en lærestreg af den ene eller anden art.
    I de 6 år jeg har været med i bestyrelsen her i RRF, så har det været måden kørerne altid har behandlet klubberne på.
    Vi tager MEGET gerne i mod kritik, ros og ris - men hvis det er udeblivelser og ingen respons på henvendelser, så bliver vi sku skuffet.
    Er der noget at sige til det?


  • #12   5. mar 2008 Jeg kan sagtens fortå at i er skuffede! - Og jeg siger heller ikke at kørerne er uden skyld i det her - Jeg ved udemærket godt at de skal have et ordentlig spark - enten på pengepungen eller den anden pung, før de reagerer!!
    Du skriver også, at det har været sådan de sidste 6 år! - Jamen, så tror jeg helt ærligt ikke det billede ændrer sige de næste 6 år, hvis man ikke tænker nyt og prøver at få sparket til kørerne på en anden måde!! - Eksempelvis, som det glimrende initiativ du har taget ved at gå ind i dialogen herinde, hvor en del af kørerne befinder sig.

    Tror det er vigtig at man lige tager de store briller på og ser om der ikke er nye måder at fange interessen og opbakninen på, når det nu ikke har ændret sig i de sidste 6 år!


  • #13   5. mar 2008 Road Racing E:

    Nu har jeg kun været medlem af DMU/Road-race.dk i et eneklt år, så jeg føler mig rimeligt uden skyld smiley

    Men jeg har faktisk gjort noget, jeg har en lang og latterlig mail samtale med Henrik B og Lis, så de ved begge to godt hvad jeg mener om sagen.

    Men jeg tilstår også at jeg ikke har været aktiv klubmæssigt før nu, tilgengæld er jeg blevet ret overbevist om at mit næste DMU medlemskab (hvis det bliver aktuelt) skal ske gennem RRFyn som jeg syntes gør meget for sporten. Og så har denne sag da også givet mig blod på tanden i forhold til at gøre noget aktivt, for Henrik B. er godt nok en kedelig figur at have i toppen.


  • #15   9. mar 2008 Jamen dog!!!!

    Jeg har lige tilbragt 2uger i Spanien, med henholdvis 1uge på Albacete, 2dage på Valencia og 2dage på Catalunya. Og disse arrangementer var godkendt af DMU.

    Det var meget simpelt. Jeg skrev bare en mail til DMU, hvor vi tog hen, samt hvem der arrangerede. Dagen efter var der en godkendelse fra DMU.

    Det er ikke de udenlandske arrangører som DMU er efter, men de Danske.

    Jeg spurgte også DMU om, hvis nu der var en kammerart mere, som skulle med til Spanien, om han så også skulle skrive til dem, eller om arrangementet nu var blevet godkendt. Svaret var at hver enkelt person, som skal deltage, skal søge tilladelse. Det vil sige, at det ikke er arrangementet de er interesseret i, men mere hvor de enkelte kører er henne og træne.






  • #16   10. mar 2008 Emil: Jamen vi glæder da os til, du vil være medlem smiley
    Jeg tror flere har haft en form for korrespondance - det er bare en skam, at "man" ikke kan få den at se nogen steder. Spørger man, får man bare at vide " der er lidt uro" - og hvad kan man bruge det til...

    Carsten:
    Håber sku i er blevet solbrændte, for vejret har da ikke været det bedste herhjemme smiley
    Nå, men det er da rart at høre, at det kan lade sig gøre. Det der så undrer mig, er at SD melder noget ud om at kørerne skal følge regler og klubberne skal have armene kastet om på ryggen - når man ikke selv som SD gider følge reglementet.
    Ja, det er måske en smule surt opstød der kommer nu - men ved forrige weekends møde, hvad linierne trukket EXTREMT skarpt op, og SD betvivlede ikke på nogen måde, hvad der ordret står beskrevet i reglementet. Men virkelighedens verden er helt klart noget andet. og det kan jeg godt forstå især kørerne bliver meget forvirrede over - for hvad vil de egentlig?

    Jeg kan kun, ligesom AMK, opfordre SDB RR til at MELDE SOLKLART ud, hvad f***** det er de vil med det her - og ikke mindst HVORDAN de vil gøre det. Igen er det bl.a klubberne der står tilbage med aben og er de dumme. Det er fanme ikke sjovt.


  • #18   10. mar 2008 RRF
    Vi fik en lille smule sol. Det som kan komme igennem visiret... smiley Men det var fint vejr, omkring 20-22grader.


    Thorleif
    Vi giver da altid gas, men forhåbentlig mere i år... smiley

    1) Hvem var arrangør? = Udenlandsk arrangør, Tysk samt Belgisk.
    2) Blev der afholdt teknisk kontrol? = Ved den tyske arrangør kom de rundt og kiggede på maskinerne.
    3) Var licenskørere adskilt fra ikke licenskørere? = Den tyske arrangør havde opdeling i forskellige klasser. Men ikke en desideret licens klasse. Den Belgiske arrangør var kun for licens deltagere, men jeg har på fornemmelsen at der var mange gadekørere med. Men ligeledes blev der her opdelt i forskellige klasser.
    4) Var der TL leder tilstede? = Nej, det var ikke krav om, eftersom at det er en udenlandsk arrangør.
    5) Blev der afholdt løb? = Nej, ingen pokal løb.
    6) Hvis ja til 5), var der stævneleder og dommer tilstede? = Ikke aktuelt.

    Forresten Thorleif, så bor du da i Sverige, så du er da også en udenlandsk arrangør = DMU vil ikke gøre noget. smiley




  • #20   10. mar 2008 Hmm, jeg synes det begynder at blive underligt det her.

    Carsten, jeg vil ikke kritisere jeres træning, jeg håber sku i har nydt det smiley
    Det jeg undrer mig over, er derimod, hvordan det har kunnet blive godkendt, ud fra de oplysninger du giver her.

    Jeg kan godt forstå de kørere, der har været frustreret i den seneste tid, over de udmeldinger(trusler),, som SDB har kommet med.
    Men prøv så lige at være klub, og forsøge at skulle administrere dem - ud fra et regelsæt, som SDB tilsyneladende ikke engang selv vil overholde.


  • #21   10. mar 2008 RRF
    Vi havde en fed og sjov tur...

    Der blev jo sagt til Generalforsamlingen ved RRF, at man ikke kunne gøre så meget ved de udenlandske arrangørere og at man derfor ville se igennem fingrene med at reglerne ikke bliver overholdt. Grunden til dette er fordi at en udenlandsk arrangør vil være ligeglad med et krav fra DMU om en TL samt Stævneleder. Og der er nok af tyske, spanske, engelske, Franske, Belgiske kører, der gerne vil overtage de pladser, som vi havde bestilt. Så hvis DMU ville fastholde krav om TL samt stævneleder, så ville vi aldrig komme til at deltage ved et arrangement med en udenlandsk arrangør.



  • #23   10. mar 2008 Carsten,

    Ingen tvivl om, at DMU (SDB RR)'s krav ikke vil kunne blive opfyldt ved udenlandske arrangører - og ja, de pladser, som i havde vil med sikkerhed kunne være brugt af andre, der ikke havde samme restriktioner.

    Jeg kan udemærket huske, hvad Arne sagde ved GF'en i januar - og jeg er helt klar af den overbevisning, at såfremt i fald, der var sket en ulykke, som forsikringen ikke ville dække, så var SDB kommet i en hulens pine. Næste punkt vil så kunne være, om den tilskadekomne kører vil kunne kræve erstatning af SDB, selvom der står i reglementet at man ikke kan anlægge sag.

    I den her sammenhæng, er Road Racing Fyn helt med på kørernes side, om at der skal være "frit" for deltagelse i trackdays; ihvertfald i udlandet.
    Men at SDB vil dække forsikringsmæssigt, nej, det går vi så absolut ikke ind for.

    Og hvor går grænsen så?
    Ja, klubben er lige så uvidende som kørerne. Vi har for små 14 dage siden været til repræsentantskabsmøde, og der var der udtryk fra SDB om at man ville følge reglementet som man allerede har udmeldt, og at reglementet var godt nok.

    Hvordan skal vi så være i stand til, som klub, at kunne indlede samarbejde med fx. Zenergy, når SDB ser forskelligt på reglementet, alt afhængigt af situationen.

    Vi vil hjertens gerne lave nogle træningsdage herhjemme - så slipper vi selv for en del kørsel. Rent reglementmæssigt gør det ikke den store forskel, om vi skal tage til Polen, Norge, eller blive herhjemme i den lille andedam, Danmark.
    Men det gør det rent økonomisk.
    Der har været uheldige tilfælde med danske trackdays, og det er bl.a. derfor der bliver mere og mere begrænset mulighed for at komme ind på de danske baner - fordi arrangøren har forsøgt at omgåes reglerne. Og det skader sporten, især nu.

    De forslag der er fremkommet med, at DMU skal presse politikerne til at få lavet en lov, der tvinger banerne til at der skal kunne være DM på anlæggene til billige penge - ja, den er holdning ligger så fjernt fra mig.
    Det er muligt det kan lade sig gøre - men hverken på 1, 5 eller 10 år.
    Hvad der istedet skal arbejdes for, er at mijø reglerne ikke bliver strammet yderligere.
    Ikke forstået, at cyklerne skal kunne larme alt det de kan og vil - nej, så vi kan være flere på anlæggene på samme tid, med standardpotter.
    Der er absolut ingen økonomi i, at leje en bane, man må køre 8 mand på ad gangen.


  • #24   10. mar 2008 Thorleif:

    Netop - der findes andre måder at gribe situatione an på.
    jeg fik afleveret dit dokument til SDB om komkurrence-ret; og de kigger meget interessant på det - og tror nok de har fået stof til eftertanke.
    Der er flere i DMU, som nu har fået adgang til dokumentet, og har spurgt direkte til det.
    Men jeg tvivler desværre på, at der sker noget de første 3-5 måneder smiley


  • #26   10. mar 2008 Thorleif
    Konkurrenceret? Hvad går det lige ud på? Er det noget med monopol?


  • #28   11. mar 2008 Thorleif
    Så har du vel sendt en besked afsted til konkurrencetilsynet???


  • #30   14. mar 2008 Nu er Lis kommet i bestyrelsen ved SD RR, så kan det være at der bliver rodet bod på alt dette roderi med licens.. smiley

    (link fjernet)



  • #31   15. mar 2008 Til orientering, så er Lis Johansen også med i det AdHoc udvalg under Hovedbestyrelsen, der skal kigge på det Almene Reglement
    http://www.dmusport.dk/images/stories/dmu/referater/HB%204-08.pdf


  • #32   15. mar 2008 Jamen så går der ikke lang tid før at Lis får det, som hun vil have det. Det kommer nok til at se således ud: Træning er kun lovligt, hvis det foregår i Frankrig samt i foråret. Resten af året må man kun deltage i DM afdelingerne... smiley

    Jeg håber da at Lis vil være med til at finde en løsning som fremmer sporten og som gør at det er muligt nemt og enkelt at deltage ved både danske og udenlandske arrangementer.

    Men hvorfor venter på at de kommer med et udspil til reglementet. Kan vi ikke via RRF nedsætte et udvalg, som kan komme med forslag til reglementsændringen. Fx. kunne vi lave en tråd herinde, hvor man kunne komme med forslag til hvorledes reglen om licens / træning skal udformes. Derefter kunne man udpege det bedste forslag og fremsende det til DMU via RRFyn... Hvad siger du Morten?



  • #33   16. mar 2008 Heyz,


    Klart klart - ikke noget problem at sende forslag ind via os, og heller ikke noget problem i at lave vores eget udvalg. Det kan jeg kun støtte op om smiley


Kommentér på:
DMU, Kluberne, os...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce