{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.672 visninger | Oprettet:

dæk dæk dæk hvad dur ?????????? {{forumTopicSubject}}

har nu kørt med Bridgestone dæk i nogle år og må sige de har været stabile og holdt godt og længe, men synes nu at jeg skal have nogle dæk der bider mere for alle siger man ikke kan køre så hurtig på dem som på dunlop eller pirelli, synes bare at de åbner sig meget hurtig for folk kan de virkelig passe man skal have så ustabile dæk at vis de ikke passer precis til bane graderne og kørestilen så åbner skidtet sig med mindre man køre Bridgestone, del gerne jeres afaringer med mig hvad det angår for er sku godt forviret efterhånden.
skal siges vi var på most i påsken og kørte met sidte sæt
Bridgestone op og så fint ud og fik et sæt pirelli på og det åbnede sig min makker fik et nyt sæt pirelli på og de åbnede sig og nr to ny bagdæk åbnede sig igen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dæk dæk dæk hvad dur ??????????
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #1   28. apr 2011 Lidt flere punktummer....

    Alle dæk dur - men det er ikke alle affjedringsopsætninger der dur til alle dæk, ligesom der er kæmpe forskel på hvilke dæktryk der dur til hvilke affjedringsopsætninger, kørestil og vægt osv osv...

    Jeg kører på Power One (B bagpå og V foran) - og jeg har efterhånden fået trimmet cyklen ind til dem, og har fået godt styr på dæktryk osv.

    Hvad kørte du af tider på Most?


  • #2   28. apr 2011 min makker prøvede et power one på baghjulet og den slipper helt vildt på vej ud af svinget for ham sagde han, så det kom også hurtigt af igen for ham,
    jeg kørte 1,49 på most.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #3   28. apr 2011 Jaja jeg har hørt masser af mennesker som har prøvet bla bla dæk og det slipper og bla bla...

    Man skal bruge tid på at sætte sig ind i tingene, og man kan IKKE regne med at 2 forskellige dæk vil virke 100% ens med hensyn til dæktryk osv... Jeg kender 2 andre som kørte 1.48 og 1.49 tider på Power One mens i var dernede - så hvem skal man stole på?

    Ligemeget hvilke dæk du skifter til, vil du få problemer hvis ikke du bruger tid på at forstå dem og sætte cyklen op til dem.


  • #4   28. apr 2011 Dunlop KR108 R420

    Grundet til dine dæk lukker er pga for høj lufttryk og for meget priload på din affjedring


  • #5   28. apr 2011 kan man så justere afjedringen ind efter dækkene og så bare køre med den opsætning på alle baner,
    dæk tryk, man kan jo kun gå efter hvad de forskriver, men plejer at ligge på 30 psi i for og 28 i bag.
    mit problem er at vis jeg ikke kan få det til at holde går jeg tilbage til Bridgestone og så må jeg køre det langsomere og så stadi have råd til at køre .


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #6   28. apr 2011 Ja det kan man sagtens.

    Du behøver ikke gå på kompromis men uanset hvad du gør, kræver det at du sætter dig ind i sagerne.

    Power One på min får 1,65bar kold foran og 1,55bar kold bagved.
    Det giver 1,80 foran og 1,85 bagved når de er driftvarme, og de slides tæt på perfekt på alle de baner jeg har kørt på.


  • #7   29. apr 2011 Jeg kører p.t Michelin foran (2.1 bar kold) og Bridgestone bagpå (1.7 bar kold)

    Skiftede bagdækket fra Michelin til Bridgestone fordi der var nogen flere km i bridgestone, og det blev ikke revet så hurtig op i siderne.

    Har hørt flere sige de vinder 1-3 sek på dunlop dæk, men de holder halvt så længe og koster dobbelt så meget.


  • #8   29. apr 2011 Jeg har lige været på Misano, hvor jeg prøvede de der nye Dunlop dæk, hvor bagdækket kan klare helt ned til 1,2 bar kold.
    Man skulle tro det hele ville sejle, men cyklen var til at kontrollere og det slip der nu måtte komme en gang imellem var kontrolleret og ganske tillidsvækkende.


  • #9   29. apr 2011 hvordan holdte de så i forhold til, blev de slidte flot

  • #10   29. apr 2011 Start lige med at læs det her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10694

    Jeg ved ikke om R6éren kan havde det samme problem.. Men har pt kun oplevet at BMW S1000 er den eneste jeg ikke har fundet problemet på. Det er en af de helt store fejl, der virklig få dækket til at åbne sig.

    Ang dæk tryk, så SKAL det måles kold og igen varm. Jeg blev temlig overrasket over hvordan trykket opføre sig under opvarmningen. Det bedste er hvis kan finde en trykmåler der kan side på under hele opvarmningsforløbet.
    Den bedste opvarning er: ca 45-60 min (På et kold dæk) og bare på med dækvarmerne lige så snart du kommer ind, så dækket ikke køler af. Afkølningen er med til at åbne dækket.

    nu er det nok overkill for de fleste at købe sådan et sæt her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9762
    Men siden jeg er begyndt at bruge dem eller retter har fået lært hvor lang tid det atger at varme dæk op. Har jeg stort set ikke haft dæk der har lukket op.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #11   29. apr 2011 Min havde slør i link systemet, men det blev fikset med nye bøsninger og lejer.

    Har i nogle billeder af dæk der er "åbnet"?

    Umiddelbart slides mine tæt på perfekt, men bare for at være sikker...


  • #12   29. apr 2011 Hej Allan.

    Først og fremmest er dæk en religion, så du får mange forskellige meninger osv. Jeg har indtil i år også kørt på Bridgestone, og har været meget tilfreds med dem. Det siges at de ikke giver så meget feed-back, og at de ikke er helt med mht. grip. Nu kører jeg heller ikke så vanvittig stærkt, så det kan være derfor jeg ikke har haft nogen problemer.

    Jeg besluttede i år at køre på Pirelli, og har brugt dem på både Alcarras i marts samt på Most her i påsken, hvor vi iøvrigt næsten var naboer.... smiley

    I min verden har jeg ikke kunnet mærke den store forskel, hverken på holdbarhed eller grip, igen måske på grund af mit tempo. Jeg kører med affjedringen til den bløde side, hvis man kan sige det sådan.

    En vigtig ting er nok om dine dækvarmere er 'gode nok' min erfaring er at de helt billige ikke varmer dækkene ordentlig op. Hvis de ikke er ordentligt varme kan du hurtigt flå dem op. Jeg bruger dækvarmere fra Capit... smiley en rigtig god investering.

    Og til en sammenligning røg jeg rundt på 1:52 på Most, ingen problemer med dækkene, første bagdæk holdt to dage, og kunne nok klare en halv dag mere hvis man kører det helt ned.....!!!!

    Ses vi på Lausitz til næste Cup afdeling...???


  • #13   29. apr 2011 HOVSA glemte lige.....

    Dæktryk med gennemvarme dæk....32 for, 26 bag.

    =0)


Kommentér på:
dæk dæk dæk hvad dur ??????????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce