dæk dæk dæk hvad dur ?????????? {{forumTopicSubject}}
har nu kørt med Bridgestone dæk i nogle år og må sige de har været stabile og holdt godt og længe, men synes nu at jeg skal have nogle dæk der bider mere for alle siger man ikke kan køre så hurtig på dem som på dunlop eller pirelli, synes bare at de åbner sig meget hurtig for folk kan de virkelig passe man skal have så ustabile dæk at vis de ikke passer precis til bane graderne og kørestilen så åbner skidtet sig med mindre man køre Bridgestone, del gerne jeres afaringer med mig hvad det angår for er sku godt forviret efterhånden.
skal siges vi var på most i påsken og kørte met sidte sæt
Bridgestone op og så fint ud og fik et sæt pirelli på og det åbnede sig min makker fik et nyt sæt pirelli på og de åbnede sig og nr to ny bagdæk åbnede sig igen
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Alle dæk dur - men det er ikke alle affjedringsopsætninger der dur til alle dæk, ligesom der er kæmpe forskel på hvilke dæktryk der dur til hvilke affjedringsopsætninger, kørestil og vægt osv osv...
Jeg kører på Power One (B bagpå og V foran) - og jeg har efterhånden fået trimmet cyklen ind til dem, og har fået godt styr på dæktryk osv.
Hvad kørte du af tider på Most?
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
jeg kørte 1,49 på most.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Man skal bruge tid på at sætte sig ind i tingene, og man kan IKKE regne med at 2 forskellige dæk vil virke 100% ens med hensyn til dæktryk osv... Jeg kender 2 andre som kørte 1.48 og 1.49 tider på Power One mens i var dernede - så hvem skal man stole på?
Ligemeget hvilke dæk du skifter til, vil du få problemer hvis ikke du bruger tid på at forstå dem og sætte cyklen op til dem.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Grundet til dine dæk lukker er pga for høj lufttryk og for meget priload på din affjedring
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
dæk tryk, man kan jo kun gå efter hvad de forskriver, men plejer at ligge på 30 psi i for og 28 i bag.
mit problem er at vis jeg ikke kan få det til at holde går jeg tilbage til Bridgestone og så må jeg køre det langsomere og så stadi have råd til at køre .
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Du behøver ikke gå på kompromis men uanset hvad du gør, kræver det at du sætter dig ind i sagerne.
Power One på min får 1,65bar kold foran og 1,55bar kold bagved.
Det giver 1,80 foran og 1,85 bagved når de er driftvarme, og de slides tæt på perfekt på alle de baner jeg har kørt på.
feb 2005
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 513
Skiftede bagdækket fra Michelin til Bridgestone fordi der var nogen flere km i bridgestone, og det blev ikke revet så hurtig op i siderne.
Har hørt flere sige de vinder 1-3 sek på dunlop dæk, men de holder halvt så længe og koster dobbelt så meget.
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
Man skulle tro det hele ville sejle, men cyklen var til at kontrollere og det slip der nu måtte komme en gang imellem var kontrolleret og ganske tillidsvækkende.
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10694
Jeg ved ikke om R6éren kan havde det samme problem.. Men har pt kun oplevet at BMW S1000 er den eneste jeg ikke har fundet problemet på. Det er en af de helt store fejl, der virklig få dækket til at åbne sig.
Ang dæk tryk, så SKAL det måles kold og igen varm. Jeg blev temlig overrasket over hvordan trykket opføre sig under opvarmningen. Det bedste er hvis kan finde en trykmåler der kan side på under hele opvarmningsforløbet.
Den bedste opvarning er: ca 45-60 min (På et kold dæk) og bare på med dækvarmerne lige så snart du kommer ind, så dækket ikke køler af. Afkølningen er med til at åbne dækket.
nu er det nok overkill for de fleste at købe sådan et sæt her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9762
Men siden jeg er begyndt at bruge dem eller retter har fået lært hvor lang tid det atger at varme dæk op. Har jeg stort set ikke haft dæk der har lukket op.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Har i nogle billeder af dæk der er "åbnet"?
Umiddelbart slides mine tæt på perfekt, men bare for at være sikker...
jun 2009
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 760
Først og fremmest er dæk en religion, så du får mange forskellige meninger osv. Jeg har indtil i år også kørt på Bridgestone, og har været meget tilfreds med dem. Det siges at de ikke giver så meget feed-back, og at de ikke er helt med mht. grip. Nu kører jeg heller ikke så vanvittig stærkt, så det kan være derfor jeg ikke har haft nogen problemer.
Jeg besluttede i år at køre på Pirelli, og har brugt dem på både Alcarras i marts samt på Most her i påsken, hvor vi iøvrigt næsten var naboer....
I min verden har jeg ikke kunnet mærke den store forskel, hverken på holdbarhed eller grip, igen måske på grund af mit tempo. Jeg kører med affjedringen til den bløde side, hvis man kan sige det sådan.
En vigtig ting er nok om dine dækvarmere er 'gode nok' min erfaring er at de helt billige ikke varmer dækkene ordentlig op. Hvis de ikke er ordentligt varme kan du hurtigt flå dem op. Jeg bruger dækvarmere fra Capit... en rigtig god investering.
Og til en sammenligning røg jeg rundt på 1:52 på Most, ingen problemer med dækkene, første bagdæk holdt to dage, og kunne nok klare en halv dag mere hvis man kører det helt ned.....!!!!
Ses vi på Lausitz til næste Cup afdeling...???
jun 2009
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 5 Emner: 48 Svar: 760
Dæktryk med gennemvarme dæk....32 for, 26 bag.
=0)
dæk dæk dæk hvad dur ??????????
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside