HELP !!!! {{forumTopicSubject}}
Undskyld for min dårlige dansk.
Jeg har importeret en 2005 Yamaha XT 250 serow motorcykel fra England. Jeg har registreringspapirer og 3 årlige inspektionsrapporter (SYN) til cyklen. Jeg har også den britiske National Typegodkendelsesattest fra den licensudstedende myndighed i England, acceptere cyklen til brug på vejene i England.
Mit problem er at min cykel var lavet til det japanske marked og ikke til eksportmarkedet. Den blev importeret til England af en forhandler, der har importeret masser af japanske cykler. Cykler fremstillet til det japanske marked kun har 11 fig stelnumre og ikke har en metalplade. Det VIN-nummer er stemplet i hoved og motor nummer er stemplet på motoren. Begge numre er de samme, der vises på alle de dokumenter, herunder registreringsdokumentet fra Storbritannien.
Syn i Danmark vil ikke acceptere det af følgende grunde:
1. 17 tegns stelnummer cannot opfyld (current stelnummer = 11 Tegn
2. Dok for forskellige vægte Mangler
3 e mærkning / mærkeplade Mangler
4 Reg attesteringsfunktioner or data erklæring Mangler
Jeg sortering ud Data Certiciate fra England som Yamaha-forhandler jeg besøgte i Danmark er ikke interesseret, fordi han ikke havde importeret cyklen.
Er der nogen der har et navn og adresse jeg kan sende alle disse dokumenter med henblik på at få min 11 tal VIN godkendt?
Jeg ville sætte pris på dine kommentarer.
Steve
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Hi I don't think you have been talking to the right persons. It's true that usually you can't register a bike here in Denmark if it has not been locally approved, I do howevetr beleive that if the individual vehicle has once been registered in the EU there is a dispensation from this rule.
About a year ago one of my friends checked this all up, and he found a contact in SKAT who really knew what end was up. If you send me an e-mail on knud.serup.jensen@gmail.com I shall give you his contact details so you can talk to a qualified person.
Say hello to Janni from me:-)
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 33 Svar: 119
Jeg havde den idé, at Lauge Jensen kun var involveret i meget dyre motorcykler?
Steve
jun 2009
Følger: 27 Følgere: 36 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 358
MVH Flemming Jensen
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 639
Jeg mener nu også at der er regler for at et køretøj der har kørt i et andet EU land, skal kunne synes og godkendes i et andet. Det kræver blot en dokumentation for hvor og hvor længe køretøjet har kørt i det andet land. Man skal nok ikke spørge en synsmand og ham fjolset der ikke ville hjælpe fordi han ikke selv havde impoteret den, bryder sig tydeligvis slet ikke om at få kunder i sin butik. Han burde da boykottes.
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 33 Svar: 119
The bike was made in Japan in 2005 and imported into the UK as a used bike in 2009.
It was then officially approved for use in the UK and I have the UK registration certificate (V5). It has been used in the UK from 2009 until October last year when I bought it. It has had 3 annual inspections in the UK and still has its English number plate. This bike is 100% legal to ride in any EU country.
The stel number is only 11 characters which is stamped into the headstock. The engine number is stamped into the engine. Both of these number match the numbers on all the English documents. There is no other VIN plate, either metal or an adhesive one.
I think that because it has been registered in another EU country more than 3 months ago and then imported to Denmark, that it should just be given an import syn and I pay the tax to SKAT.
Bilsyn in Haderslev disagree with me.
Steve
HELP !!!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside