Tøffedyrene!

Tøffedyrene!

Medlemmer: 720
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
8.832 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Hvilken knallert kørte du Hvilken knallert kørte du

Dengang du var en mindre dreng end i dag :-)))

Jeg selv startede som 14 årig på en Husquarna der var boret da jeg købte den. Den gik ca. 60-65 km/t.

Den blev så skiftet ud med en 2 gears Puch der gik ca. det samme.

Jeg sluttede på en 3 gears Express. Den var ikke så udbredt og mindede lidt om en Everton i udseende. Motoren var en ZU motor der blev lavet på NSU fabrikken.

Jeg gik på handelsskole med en der var i lære hos EMA Motor i Haslev som var grossist på knallertdele så jeg fik billige stumper til den.

Den blev boret op til 18 m/m i indsugningen, stemplet blev hakket op topstykket planslebet (husker i det trælse arbejde med carborundum på en glasplade for at det skulle blive lige). Nye tandhjul for og bag og endelig en 18 m/m Dell'Orto carburator.

På en god dag med solen i ryggen og hjemve gik den 110 km/t.

Det var fuldstændigt sindsygt med de dårlige bremser og et tyndt rørstel der blev svejset op 1 gang om ugen og styrthjælm var noget man brugte om vinteren for ikke at fryse om ørene.

Hvad kørte du på ???


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken knallert kørte du
  • #1   7. jul 2009 Hej Gert.
    Startede som 14 årig med en (godt) brugt Honda CB 50, firtakter med "pille" plomb. Kunne rende ca 60 på en god dag. Den "døde" dog efter et års tid. Købte en næsten ny Yamaha 4 gear med skivebrems etc og fik straks monteret 8,5 tun plus geared den lidt. Kunne rende lidt over 100 ifølge uret, min far kunne dog bekræfte den rendte mere en 95 da jeg kom til at overhale ham (havde sgu ikke lige set det var ham, shit). Jeg solgte Yahmsen efter ca 2 år til en god pris og fik en nydelig Puch Maxi i bytte. Blev boret og planet og kunne godt rende lige godt 60. Ja det var den gang smiley


  • #2   7. jul 2009 Everton med motori mineralli og 11,5 hk tun smiley Lignede en flitsbue til sidst, da stellet slet ikke kunne holde til de hk smiley

  • #3   7. jul 2009 En Kreidler selvfølgelig K 54/421, 50cc fra slut 70'erne... Boret og hakket.... he he.... blev målt til 90kmt. op af bakke i Brøndby på Park Alle.... desværre var det en æggeskald der lavede målingen og vinkede mig ind til siden, så af med cylinder og trække hjem. Men han var imponeret over resultatet :o)

    Havde også en Suzuki 3 gear men kan ikke huske model - men den blev også boret op og lavet om til offroad. super fed og gik fantastisk indtil der var nogen der ville låne min motorblok... så kom den aldrig ud mere....



  • #4   7. jul 2009 Tjo
    Fik en NSU quick i 12 års fødselsdagsgave, med håndgear. den kunne sikkert kun kører 25 men det var ligemeget. Ved desværre ikke hvad der blev af den.
    men fik pludselig fat i en lillepuch mz50 tror jeg den hed, obigatorisk hakket og boret, gik vil 50 hvis jeg skal være ærlig selv om at jeg nok forsøgte at overbevise mig selv og andre om meget mere.

    Der var ikke rigtig prestige i en lille puch så den blev skiftet til en stor puch vz50,
    cylender borret op til 40 mm det giver 60 cm3 og et yamaha stempel som er kortere i skørtet, en 22 mm delorto som åd benzin som en amerikaner og vupti 75 km/h

    Har lige fundet en vz50 i en meget medtaget forfatning som min 12 årige søn og jeg er begyndt at renover når han er her. glæder mig faktisk.



  • #5   7. jul 2009 Jeg havde en Puch Maxi P. altså en Pedal fætter, pedalerne blev dog pillet af den, så den skulle startes med et ryk.

    Spray malet gul og naturligvis døbt "Det Gule Lyn".

    Men sej var den nu stadig ikke...


  • #6   7. jul 2009 Jeg havde en tusse gammel Derby Ferrari 1957, med pedaler, 58 cc motor, to gear, 19mm indsugning og dertil hørende Bing karburator. Sådan var den født. Den lignede en ulykke, kunne køre omkring 75 kmt og kom derop på knap en weekend:-)

  • #7   7. jul 2009 Jeg arvede min brors Velo Solex da jeg var 14.
    Købte en Honda CD 50 for konfirmationspengene året efter (sejt!! det var nr. 2 Honda i hele omegnen.) Vippeplump + det løse og den gik derudad. I små 14 dage, så blev jeg stoppet af cykelrytteren Peder Pedersen, der var "æggeskald" i vores kommune.
    Nyt topstykke og en gigantisk regning fra Knallertcentret i Søborg.
    Jeg kunne aldrig siden forstå hvorfor folk syntes han var en stor cykelrytter :-))
    Derudover havde jeg flere "samtidige" projekter:
    En stor Puch, en Yamaha 125, indkøbt uden plader og vist ikke helt lovligt.
    Den blev dog hurtigt afviklet igen ved forældrenes mellemkomst :-((. Jeg kunne ikke se problemet!


  • #8   7. jul 2009 Pyh!!!
    det hele startede me et skub i bagen,sidende overskrævs på en
    nsu af en art,var vel en 8-9 år,i samme periode kørte jeg og mine brødre gamle skrot-biler,forældrene havde 5-6 tønder land!!.
    er så heldig at have en kreativ storebror-8 år ældre end jeg selv!!
    vi rodede altid rundt olieindsmurte og lykkelige hehe!!!.
    ellers blev det til ca 23 knallerter i de yngre år!
    nsu puch everton sco radexi piagio og ikke mindst yamahaer,
    det var rendyrkede score maskiner(hehe)!!
    var et år oppe at ringe 14000km vistnok!!
    lavede næsten ikke andet(joo forresten grin)!!.
    hmm! ! så var der en svipser på nogle år pga en episode med en hundevogn AVS DA! det kostede 4 år i gips og ca 15 opperationer(kan ikke anbefales)!!
    set i bakspejlet havde vi /jeg en lykkelig tid med mekanikken!!
    kun overgået af mit ægteskab med karin(på godt og ondt)

    synd er det for de stakkels unge mennesker de ikke oplever sådan en barndom!!!
    vores forældre arbejdede 12-15 timer altid!
    så numrene måtte vi selv finde på hehe!!!


  • #9   7. jul 2009 1. knallert var en SCO med 1 gear, den kørte ca 45. nr 2 var en Puch MS 50 3 gear, uden plump og hakket og planet kørte den 60-70 stykker med 12 mm bing med justerbar strålespids (fantastisk opfindelse) På samme tid købte jeg en spritny vespa superbravo som kørte 60 hvor det eneste der var lavet var en anden udstødning. Det var vist også på den tid jeg købte min første chopper. Det var også en Puch MS 50 med dog 2 gear med en meget forlænget forgaffel fra en maxi. Den kunne i hvert fald vække opsigt. Tunet efter samme model som min 3 gears gik den dog kun 50-60 stykker. Jeg havde en kort overgang en Kreidler RMC med en motor som ellers var blevet lavet om til cross og som også var rigtig gal - den kørte 110. Men den solgte jeg igen da jeg ikke kunne få den til at køre ordentligt og den tiltrak lidt for megen opmærksomhed når man prøvede at snige sig hjem kl 4 om morgenen. Det var vist det....

  • #10   7. jul 2009 miss !!!!
    stakkels lille dig suk!!


  • #12   7. jul 2009 Min første var en sco, købte den for en 50´ og var 11 år gammel. Den stod hos en ældre ven, da min mor ikke måtte vide det ;o)
    Ellers blev det til 3-4 Puch maxi, en maxi med 2 hånd gear ( den fedeste !!! ) så en Yamaha 4 gear. Der blev også kørt lidt på en tunet havetraktor. Et held at alle lemmer er forholdsvis indtakte.... ;o)
    Mvh
    Jesper


  • #13   7. jul 2009 Puch Pioneer,det var sagen.
    Cross udgaven i hvid.
    Jesper


  • #15   7. jul 2009 Jeg arbejdede hos en cykelsmed i fritiden, så jeg tror ikke der findes den knallert jeg ikke har haft, jeg købte dem / arbejdede det af, lige så hurtigt han tog dem i bytte for et eller andet. Har kun et par stykker tilbage nu, en gammel ´54 velo og en BFC Stafette. Knægten har dog samme samler-gen som mig, så jeg tror der bliver fyldt op igen smiley

  • #16   7. jul 2009 Hmmm - Jeg startede med en Honda Wallaro, så blev det en maxi, dernæst en skæg gammel Zundapp - (mærkelig maskine - der sad ligesom en kobling eller noget på som man skulle trykke ind for at den kunne køre. - så skulle man køre rundt med håndtaget inde, ellers tog den ikke ved) og i en kort periode en 2 gears puch samt en maxi mini.

  • #17   7. jul 2009 Puch Grandprix 3 gears, den var mega fed, fik den stjålet også dukkede den op igen efter 14 dage, så renorverede jeg den frem for at købe en anden knallert. Den var naturligvis hakket og boret.
    Blev snuppet flere gange.


  • #19   7. jul 2009 Min første knallert var en sprit ny Fantic Chopper, men var så dum at sælge den. Derefter fik jeg en Puch Grand Prix.

  • #20   7. jul 2009 Hej .Min første var en icm og den næste en puck flagskib. Begge nok fikset med alt hvad der kunne laves af konstrutive ændringer.Det gav så også lige en enkel hilsen fra øvrigeheden. Mvh Gert

  • #21   7. jul 2009 Puch Monza. 2 Gears med fodgear.
    Købt helt ny i 1987. For 7,500Kr
    Men jeg har haft rigtig mange knallerter.
    og har stadig mange knallerter.
    jeg har stadig:
    Puch Ms50- 1963. &
    Puch ms50-1971 &
    Sco Populær 1970 &
    Sco lux 1958 &
    Velo solex, Blue Ange 1970 &
    Bfc Stafette 1955 &
    Nsu quickly 1957 &
    Garelli Katia 1973 / 3 Styks.
    Dem har jeg stadig.
    Men jeg har satme haft mange knallerter.


  • #22   7. jul 2009 Havde Puch Flagskib fra 74 til 77 hvor jeg så købte sportsvogn Triumph Spitfire med overgear.

  • #23   7. jul 2009 Jeg Havde en Zundapp 3 gear med ZU motor, Gearskiftet var i venstre håndtag, koblingen ind dreje håndtaget til næste gear og så slippe koblingen, så kørte det.
    den var boret hakket og planet gik omkring de 90 kmt.


  • #24   7. jul 2009 Jeg kan byde ind med en Yamaha JOG.

    De var lige kommet på gaden, da jeg fik mit knallertkørekort og der gik ikke længe inden den fik det største tun der overhovedet fandtes til den model, fra Tyskland..

    Vakumpumpe på karb og hele pivtøjet.. smiley

    (Til dem der bare ikke KAN få fart nok.. -Stod der i reklamefolderen til tun-sættet).. heh

    Men nu er jeg bare Tøffer.. smiley


  • #25   7. jul 2009 Meget enkelt - kun en eneste:

    Min Yamaha-syge startede som 14-årig med en Fs-1 (Og nej ikke en 1000 cm3, men en 50 cm3).

    Kørte max. 50-55 km/t (næææææsten lovligt - sagde jeg til mine forældre).

    Var helt vildt forelsket i den maskine. Var min (næsten) bedste ven til jeg fik kørekort 4-5 år senere.



  • #27   7. jul 2009 jeg har haft to Kreidler Florett 3 gears fra 77 og 78 hvor den ene fik en 5 gears motor med en komplet 80 cc wander veen tun
    en enkel puck monza juvel 4 geras og ellers et hav af skam tunet maxier

    suk suk det var sku tider hehe


  • #28   7. jul 2009 Jeg købte en sort 3 gearet puck samtidig med min veninde. Inden den kom ud af butikken, havde de fået et andet styr på og et andet tandhjul.
    Ugen efter borede min lillebror den og den kunne køre ca 60. Vi lånte nogle læderjakker af nogle fyre, og satte en masse nitter i vores cowboy jakker, så vi var vældig seje smiley
    Vi anskaffede os også et skilt til at hænge bagpå, hvor der stod: GODKENDT TIL KREATUR TRANSPORT. Mand hvor jeg elskede den knallert.


  • #29   7. jul 2009 I kronologisk rækkefølge.
    1 stk Monark

    1 stk Puch MS 50

    1 stk Puch VZ 50 Flagskib

    1 stk Puch Maxi K

    1 stk Kreidler Florett RS


  • #30   8. jul 2009 Suzuki K50 (3-gear) årgang '76 købt fra ny. Allerede den gang kunne de dæleme skrue en cykel sammen.
    Har i dag M800 og Suzuki Swift GLA.
    Pokalen som mest mærketro medlem burde her komme i spil.....


  • #31   8. jul 2009
    piaggio ciao

    piaggio bravo den med affjedring

    sco.

    kreidler florett

    puch ms 3 geear med juvel 4 geear motor

    og sener ( efter kørekortet var i hus og alt det der)
    en puch 2 geear til at komme rundt i kbh. LANGT HURTIGER END BIL ;o)


  • #32   8. jul 2009 hehe.. apropos..

    Er der noget der kender en der har en billig Maxi Puch tilslag?? smiley

    Kunne godt tænke mig sådan en.. med mælkekasse og hele pivtøjet!! hah


  • #34   8. jul 2009 Fuel-4-life:
    Har et par skønne flexolet træsko uden kappe str. 42 hvis du har brug for det rigtige udstyr:)
    Sælges for 20 kr.


  • #35   8. jul 2009 Ja okay, den køber vi så Lonnie.. Men hvad lavede du SÅ af narestreger?

    .. Gik du til bal uden trusser.! heh

    Kim O: hah.. Følger der så et par hvide tennis-sokker med? -Du ved de HELT rigtige med en grøn og en rød stribe på elastikken?? *lol*


  • #36   9. jul 2009 Yamaha - blå var in-farven i 1975......

    en lille historie fra dengang i 70'erne

    Knallerten har været på politistationen i Nykøbing Mors til afmontering af studs (50 kr.) - underligt nok det eneste jeg mistede af et tun-sæt på 8,5 HK (850 kr.).

    Jeg var ved et uheld kommet til at overhale Stationsleder/Politimester Sinding på vej til Jesperhus Camping - han var på tur med familien. Jeg kørte en lille omvej, så Mester var først fremme på P-pladsen - da jeg så arriverede med Jan bagpå og måske bremste en anelse for meget, så gruset sprøjtede på hans parkerede bil - mente han knallerten skulle ses efter :((...så han tillod sig at bruge tid på mig og lade familien hygge sig i svømmehallen. Flink mand.

    Min far var tilfædligt i nærheden, transporterede den "lovlige" knallert til politistationen, så jeg undgik at betale transport med Falck.
    Til gengæld for transporten, fik jeg selv lov at betale bøden på vistnok 200 kr. den gang. Min Far var/er også en flink mand.

    Mht til tophastighed kan jeg oplyse, den kunne køre stærkere end landmand Karl Søndergaards vw-boble. Karl er i dag pensionist og boblen er sted til hvile på de evige bilkirkegårde....


Kommentér på:
Hvilken knallert kørte du

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce