{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Start problemer, lille historie :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg blev enig med mig selv, at jeg efter at have fået mit kørekort (jubii) ville starte sæsonen.

Så i går tog jeg den op fra den varme kælder, og så ville den ikke starte, men starteren kørte dog rundt. Efter noget tid med hjælp fra en ven, fik vi endelig løbet den igang (10 løb eller sådan noget), og så var den fin. Vi havde dog anelse om at det var batteriet som var færdig efter at have stået uden at blive opladt.

Her i dag da jeg så ville køre den til mekaniker, hvor den alligevel skal have stillet kaburatorer osv (stort eftersyn), så ville den sku ikke starte igen.

Burde batteriet ikke være ok efter en times kørsel?

Jeg satte batterilader på, og det fik lov til at lade en time, og så ville cyklen starte. Og kørte så lidt, men så løb jeg naturligvis tør for benzin, og er ikke så hjemme i cyklen endnu, så kunne ikke lige dreje den på reserve imens jeg kørte, så jeg ville holde ind til siden, og så døde den sku igen smiley Drejede den hen på reserve, og prøvede starteren, men allerede der var der ikke power nok på batteriet til den ville starte.

Så jeg trak og trak og trak smiley :( smiley hen til nærmeste slægtning, hvor jeg så igen fik sat opladeren til. Og så begynder det sku at sne smiley hvad sker der lige mand smiley Lige til at bliver helt deprimeret over...

Nå, men fik også 5 liter frisk benzin på, så nu mangler det ihvertfald ikke, og efter en del forsøg (den skulle måske lige hive nyt benzin igennem systemet?) så startede den igen, og jeg kunne køre den hjem igen.

Regner med jeg på torsdag kører ud til Søborg MC (de bliver jo anbefalet af en del herinde!).

Tror i at den vil starte torsdag? smiley Jeg er spændt på at se hvad der sker. For en sikkerhed skyld har jeg ladet laderen stå og oplade batteriet, så den har bare at spinde ved første tryk på torsdag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start problemer, lille historie :)
  • #1   4. mar 2008 Håber da at den vil starte!!!

    Men min kammerat oplevede også at hans batteri var død sidste år, men han skulle have et nyt, så det kunne jo være at det også var problemet i dit tilfælde, så er det jo ikke så galt... Men skal selvfølgelig ikke kunne udtale mig om det!!

    Held og lykke med at få gang i den smiley


  • #2   4. mar 2008 første ting, når man lader på et batteri skal polerne tages af. det næste er lad aldrig på et vedligholdsfrit batteri. dvs. hvis dit batteri har små propper der kan skues op, skal de altid være skruet af når du lader. og frem for alt skal der også være destilleret vand nok på. cellerne på batteriet må ikke være blottet.
    En ting til man må kun chok lade et vedligholdsfrit batteri.. aldrig langtids ladning, det kan eksplodere.


  • #3   4. mar 2008 Jeg tror også der skal nyt batteri i, problemet er, at så skal tanken af, og det kan jeg ikke lige overskue smiley Synes det var nok med den ene kåbeside, for at kunne komme ind til polskruerne på batteriet smiley Men mon ikke jeg får noget mere "pille/skrue mod" med sæsonnen smiley


    Kim A: Hmm, definer langtidsladning smiley

    Har tænkt mig at lade det lade natten over, (slukker laderen i morgen) og så sætte den til igen onsdag aften. Så den forhåbentlig er ladet 100% op til torsdag.


  • #4   4. mar 2008 Hvis du har mulighed for og bare pille polen af på + siden(rød)
    Mange elektroniske tændingssystemer har diode-bro/ensretter, det vil sige at den strøm som du vil give batteriet ender ud i igen ting.. tage + ledning af. langtidsladning er på batterier hvor man kan efter fylde med vand.. alle andre batterier må kun chok lades. og det kan man ikke gøre uden begge poler er demont. svar ok...


  • #5   4. mar 2008 Det er meget nemt du smider dit batteri i en pose i fryseren et enkelt nat, så sætter du laderen på lader de efter anvisningen (ved ikke hvor stort dit batteri er), vis det er veligeholdses frit (totalt lukket batteri), så skal du have en impulslader.
    Når det så er ladt op burde de køre fint igen, en gang i fryseren nulstiller nemlig cellerne, og kan redde batterier man troede var døde.


  • #6   4. mar 2008 du skal ikke have tanken af på gsxr250 blot sædet

  • #7   4. mar 2008 Nu er min jo en gsxr250r, og jeg kan ikke se hvordan man kan få batteriet ud, uden at fjerne tanken. Så der er nok lidt forskelle der...

    Men det batteri skal bare kunne starte den når jeg kører til mekanikkeren, så bliver der sat et nyt i ved samme lejlighed. smiley


  • #8   4. mar 2008 Hej. Tror squ at batteriet er faldet sammen i sellerne, hvis du ikke har ladtet på det reglmæsig gennem vinteren.
    Et ikke veligeholdsfri batteri skal stå fuldt opladet med destilleret vand over sellerne ellers dør det. smiley


  • #9   4. mar 2008 køb et nyt batteri og køb samtidig en C-Tek lader, så har dit nyindkøbte batteri i topstand i mange år fremover.

  • #10   5. mar 2008 Havde lidt samme problem med min xj900. Den ville såmænd godt starte første gang, men havde jeg holdt stille en nat, havde den problemer med det. Der var ikke amperer nok tilbage i batteriet til at starte op.

    Hjalp ikke noget med min intelligent lader.

    Løsningen blev et nyt batteri, 299 kr, 14 ampere. Billig løsning til et stort problem.

    Hilsen
    Palle


Kommentér på:
Start problemer, lille historie :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce