{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan det være ? hjælp hjælp ..
  • #1   1. apr 2010 Først og fremmest - hvad er det for en?

  • #2   1. apr 2010 førstehånds indtrykket!!.
    dæk-skrammer-kilometer-oliestand og farve på olien-kæden tandhjul-oliespild-forgaffel oliespild-bremser,skiver,,,og tjae der er satme mange ting !!


  • #3   1. apr 2010 kawasaki zxr 400..

    hvordan kan jeg tjekke olie ?


  • #4   2. apr 2010 jesper,,,,hmm hvis du ikke ved hvor den sidste-olie befinder sig???

    vil anbefale du lige glukker i et par mc artikler her på nettet,snakker med konen måske om et teknisk orienteret kursus !!!

    selv blev jeg sort af olie inden jeg fik stof-bleen af :-),,

    ikke for at gøre nar eller noget,,men måske en forhandler var bedre at handle hos,og med service ordning !!


  • #5   2. apr 2010 Jesper W ---> eventuelt tag en kammerart med, gå og kig lidt på den, afprøv den, få en fornemmelse af den, tak sælger for kigget, kør ud og få en frokost et sted, og snak om den, sådan at i ikke skal snakke sælger op i hovedet, og samtidig handler man ikke impulsiv, der er rigtig mange maskiner til salg, så smutter den ene, så er der rigelig til salg.......

  • #6   2. apr 2010 Først kig det her link.
    http://www.mctouringclub.dk/?id=18296

    og så kommer linket til hvad du skal kigge efter her
    http://www.mctouringclub.dk/?id=18296


  • #7   2. apr 2010 ja så prøver jeg lige med det sidste link igen. her kan du se hvad du skal holde øje med når du er ude og vurdere din mulige nye mc

    Tjekliste ved køb af brugt motorcykel
    Som hovedregel afspejler sælgeren sin motorcykel, så det gælder om at holde øjnene åbne.



    Besigtigelse

    □ Ser motorcyklen pæn og vedligeholdt ud?
    Ridser eller buler, farveforskel i lakering. Forskruede bolte og møtrikker er ikke et godt tegn – specielt ikke på motoren.

    □ Er der dele, som er beskadigede? Blinklys intakte, greb, motordæksler eller udstødning med slidmærker fra asfalt. Kontroller også stellet for skader eller buler.

    □ Fungerer lys og signalanlæg?
    Lygter for og bag, blinklys og horn.

    □ Er der oliespild fra motor?
    Se efter utætheder og kontroller oliestand. Kontroller evt. kølervæskestand ved kold motor. Er der for lidt, er sandsynligheden for en alvorlig og dyr mangel stor.

    □ Er batteriet rent og uden hvide belægninger på polerne?
    Kontroller væskestanden og evt. spændingen.

    □ Rust?
    Ved ældre maskiner kan rust forekomme. Se efter synlige rusttæringer på stellets samlinger?


    Sliddele

    □ Hvad er mønsterdybden på dækkene?
    Profildybden skal være på mindst 1,0 mm for at være lovlig. Mål efter med en skydelære. Hvis der er under 4,0 mm tilbage, bør der være taget højde for det i prisen.
    □ Er der skævslid på dækkene?
    Hvis ja, kan sporingen være forkert. Kontroller også dækkets alder og størrelse i forhold til fabriksforskrifter eller typegodkendelse. Fælge kontrolleres for skævheder, løse eger.

    □ Bremseskivernes tilstand?
    Mærk på skiven, om den har en mærkbar kant langs ydersiden (hvis ja, indikation på at være slidt), eller mål med en skydelære, og sammenhold med slidmål ud fra typegodkendelsen.

    □ Bremseklodsernes tilstand?
    Kontroller tykkelsen af bremseklodserne. En tynd belægning er ensbetydende med nedslidning.

    □ Tilstanden af kæde, kardan eller remtræk?
    Kæde: Undersøg kæde og tandhjul for nedslidning. Stil dig bagved motorcyklen og træk i kæden. Kædeleddene må ikke uden videre kunne løfte sig ud fra kædehjulet. Slidte kædehjul indikeres ved spidse eller krumme tænder. Er kæden justeret i yderste position, er kædekittet som regel meget slidt. Kardan: Undersøg for utætheder. Remtræk: Undersøg for revner.

    □ Hjulophængenes tilstand?
    Kontroller for slør i for- og baghjulsophæng. Løft hjulet fra jorden, tag foroven og forneden på hjulet og vrik med det. Det må ikke kunne vrikkes i forhold til akslen. Kontroller også kronrørslejernes tilstand ved først at dreje styret fra side til side og herefter løfte blødt i styret. Styret skal kunne gå let og uden hakken.
    Prøvekørsel

    □ Starter motoren tilfredsstillende?
    Batteriets tilstand kan kontrolleres ved at starte maskinen med lys og blinker tændt samtidig.

    □ Er motoren fri for mislyde i tomgang og under kørsel?
    Er der usædvanlige bankelyde, metallisk klapren og raslen?

    □ Er udstødningen utæt?
    Kontroller ved samlinger og forrør.

    □ Hvordan ser røgen ud fra udstødningen?
    Prøv at lukke af for gassen og igen give gas. En blå olierøg tyder på en slidt motor.

    □ Virker koblingen under kørsel uden at ruske eller glide og uden mislyde?

    □ Kan der skiftes gear uden problemer og unormal støj?

    □ Fungerer bremserne tilfredsstillende?
    Virker bremserne senest, når enten bremsegreb eller bremsepedal er trådt halvt ned?

    □ Kører motorcyklen ligeud på plan og lige vej? Hvis ikke er motorcyklen ikke korrekt sporet, eller stellet kan være skævt.

    □ Er motorcyklen stabil under opbremsning?

    □ Er motorcyklen fri for rystelser ved hurtig og langsom kørsel?

    □ Fungerer motorcyklens kontakter og kontrollamper?
    Er der kontrollamper, som lyser under kørsel?

    □ Fungerer eventuelle ekstra udstyr?
    Varme i håndtag, radio, 12V udtag mv.?
    Egne noter




Kommentér på:
Hvad kan det være ? hjælp hjælp ..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce