R-modeller

R-modeller

Medlemmer: 79
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rundspørge ang. jeres R-model
  • #1   29. jan 2007 Jeg kan jo selv starte med at give en kort historie om, hvorfor jeg lige faldt for min...

    Har jo en gang imellem set Yamahas R-modeller på gaden og har simpelthen stået og savlet i flere minutter efter de er forbikørt med over 10.000 snoninger i et vræl uden lige...! Så her i september 2006 satte jeg mig for, at nu MÅTTE jeg bare eje sådan én :o) Oktober 2006 blev så måneden hvor jeg fandt den helt rigtige cykel.. En årgang 2000 med 8700 km på klokken, import fra tyskland.. Og så MÅTTE jeg bare slå til! Har altid syntes de rød og hvide farver på netop denne årgang var langt de fedeste så det var bare perfekt :o) Men grunden til jeg har valgt en R-model, er simpelthen fordi jeg bare er helt vild med idéerne bag disse cykler, Masser af hk. smidt ned på så lidt vægt som muligt og super køre egenskaber... mums! Lige mig...! :o)


  • #2   29. jan 2007 jamen hvor skal man starte.. jeg har kørt på gs 500 og kawa z650 og en jams xt250 men har altid drømt om en zxr750r "gude cykel"
    jeg har så ikke haft cykel i 8 år da min arbejds kollega købte en kawa zx6r fra 2005 til at køre på bane med, da jeg så ,så den tænkte jeg nu skulle det være og den skulle selvfølgelig være grøn, så jeg fandt en i silkeborg og 4 dage efter hentet jeg den hjem i regnvejr.. surt
    var lige lidt nervøs da jeg skulle igang igen og på såen hurtig maskine, men det går nu meget godt he he


  • #3   29. jan 2007 Lyder spændende, at din første rigtige tur på din 636'er var i regnvejr! Damn man skal vidst være lidt rolig med at hive svinet i øret ;o)

  • #4   29. jan 2007 Jeg må sige at det nok mest var udseenet jeg faldt for på min men motoren trækker nu også meget godt smiley men den har et vægthandicap ifht, fx. ZX-6R men når man kommer fra en 500 twin så kan den sagtens opfylde mine behov.
    Jeg er mest til at have en personlig MC som man ikke lige møder på næste gadehjørne. Det synes jeg at jeg har fundet med min ZX-7R
    For det første er der meget få ZX-7R da de var for dyre ifht. ZX-9R (kun 15.000,- til forskel) så derfor valgte de fleste en ZX-9R eller større.
    For det andet har jeg aldrig set en med samme straferinger som min så det er bare det største <b>+</b>
    For det tredie var den billig!!!
    Derfor valgte jeg denne R model: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10377

    Søren


  • #5   29. jan 2007 Kan kun give dig ret i, at det er super fedt at have noget ikke så mange andre har! :o) Min er ikke så særpræget, men så mange er der heldigvis heller ikke af min model... :o) (indtil de nyere kom på kampagne tilbud etc.) Ville også gerne gøre noget mere ud af min, men det bliver ikke i år ;o) det har jeg ikke "tid" til........

  • #6   29. jan 2007 I foråret 2005 skulle jeg ud og have min først motorcykel. Jeg havde tidligere kørt og tunet meget knallert, men det var på en motard - dog valgt pga. gear! smiley
    Jeg har altid været vild med race, og elsket lyden af en motorcykel, der brøler forbi med mange rpm.. Antallet af gear, kørestilen, sidestillingen.. Alt det, der gør denne type af motorcykler lidt mere ekstreme i køremåden end andre motorcykler.. DET er hvad jeg elsker ved disse cykler! Og af samme grund skulle jeg jo have en R-maskine..

    Havde i lang tid kigget på GSX-R 250, og var blevet ganske vild med udseendet, så sådan en måtte jeg jo prøve! Fandt en til en fair pris, mødtes med sælger og fik en tur.. Herligt! Lige som en racer skulle være, og så var jeg solgt! smiley

    Har kørt på denne herlige maskine i 2 sæsoner nu, og føler det er tid til noget større.. Det skal selvfølgelig også være en R-maskine, og efter MANGE timers research, gloen på billeder, MC'er ved forhandlere (nok se ikke røre), er jeg faldet for GSX-R 750 årg 98/99, så håber jeg kan finde en fin en af slagsen til kommende sæson! Og mon ik også jeg skulle få den på bane så.. Der hører den jo hjemme! smiley


  • #7   29. jan 2007 Held og meget lykke med at finde den rigtige model! :o) Det er nu næsten det "værste" ved at skulle finde sin drømme cykel....... Meen mon ikke den dukker op :o)

  • #8   29. jan 2007 Ja, der har godt nok også været gang i tænketanken! Og hvem ved.. Det kan jo også være jeg slet ik kan lige at sidde på sådan en fætter!

  • #9   29. jan 2007 Jeg valgt en Hyosung model R, fordi den er den eneste der har fuldkåbe. Er ikke til streetfighter eller naked. En mc skal bare have fuldkåbe.....

  • #10   29. jan 2007 Christian--->

    Og lige præcis på grund af de kåber har vi en masse til fælles herinde :o)


  • #11   29. jan 2007 Simon N--->

    Det er der jo kun én måde at finde ud af på :o) Testebukserne på og så bare derudaf!


  • #13   30. jan 2007 Min R-model har jeg valgt primært grundet at jeg er til den type mc'er.

    Det er min første motorcykel, og valget faldt på denne CBR, da den passede perfekt til, hvad jeg havde tænkt mig at give for en mc (læs hvad min økonomi kunne klare), derudover havde den tilpas hk, jeg kørte skolecykel på en cb500, og den var lidt tam..
    Sidst men ikke mindst faldt valget på denne CBR da jeg mener det er blandt de fedeste 600 ccm mc'er fra den årgang.

    Og så skal det lige siges, at jeg var blevet rådet til at gå efter Honda, grundet kvaliteten på motoren..

    Og jeg er stadig på andet år med cyklen, rigtig glad for den...
    ____________
    Jakob


  • #14   30. jan 2007 Tjah jeg startede med en RD350 for 10 år siden og kørte en sæson på den.. Derefter solgte jeg den og har ikke kørt siden indtil november sidste år hvor jeg så købte min R1'er.. Det er måske noget af et vildt spring vil mange mene, og især når jeg ikke har kørt i næsten 10 år.. Grunden til jeg valgte den var at jeg synes simpelthen det er den fedeste racer cykel, og så kan jeg ikke få det vildt nok!! Har ingen probs med at styre den, så det er bare perfekt..

  • #15   30. jan 2007 Rigtig fedt med de mange indlæg alle sammen :o) Syntes det er spændende læsning! :o)

  • #16   30. jan 2007 jeg fik lov til at købe en kawasaki kh 350 totakter 3 cyllændret af min mor da jeg var 16, så var den betalt når jeg blev 18 , mens den stod i skuret, havde jeg en suzuki 125 gt, osse totakter 2 cyllændret, den havde ingen nr plade på, så den var degraderet til en knallert smiley
    og det gik fint, så blev kawaen stålet, så var eventyr slut, men i 2000 købte jeg en suzuki gsx-r 750 årg 85
    som senere blev byttet ud med en gsx-r 750 årg 98, den blev så byttet til den nuværende honda, som jeg har købt på grund af, jeg hørte en mage til, der havde kørt over 100000 km,og den lød som ny i motoren, og havde aldrig været i stykker, på trods af den havde kørt 7000 km på bane,

    ang. r- model
    den vejer ikke meget, den kan dreje,den kan trække,den kan køre rimeligt hurtigt,og bremse hurtigt ned igen,den er nem et vaske smiley


  • #17   30. jan 2007 Jeg har så haft 3 "knallerter" i alt.. Og selv om "størelsen" er gået lidt ned til de 600ccm...
    Så syntes jeg faktisk det er rigligt.. Til mit forbrug..
    Jeg ku nu ellers nok "lege" med tanken om en SP1er eller noget i den stil.. For momentet's skyld..

    Men jeg syntes de er alt for "store og klodssede" at smide rundt med.. (Har prøvet lidt forskelligt)...

    Så hellere en "lille og kvik"... =8o)

    Er syg med en tur omkring "Tystrup Bavelse søerne"..
    Stærkt vanedannende... Også i et højt tempo.. *Blink Blink*


  • #18   31. jan 2007 Havde ikke råd til storebroen (R1).. Og yamaha laver bare de flotteste cykler;)

  • #19   31. jan 2007 Bliv endelig ved i den stil...
    Så vinder du helt sikkert et "par udstemmer".. LoL

    Og ja.. den R6er er sku for fed... Hmm... årgang 06/07... =8o)



  • #20   20. feb 2007 Har nu en ZX-9R - årg 2003 - den sidste 9´er.

    Havde i 1979-81 en Z1000 årg. 1977.

    Efter en pause på 25 år skulle jeg igen have mig en mc - og jeg er nu engang til kubik og gode kræfter - ikke noget med en 600 ccm, der absolut skal over 10.000 o/m før der sker noget. Min 9´er trækker fra bunden og op - skøn fornemmelse.



  • #21   21. feb 2007 Startede med en Honda cb550 sport (four) fra 1978, en kanon stabil startermaskine man ikke kan tage livet af, til trods for at jeg konstant fik at vide at jeg skulle slappe af...
    Efter 8 år skulle jeg have en anden og var meget i tvivl om hvorvidt jeg skulle købe en sikker prutmaskine eller en R. Besluttede mig for at købe en lille gsxr400 fra 92, den var dælme sjov og hurtig, havde maskinen i 5 år. Sidste år skulle der opgraderes igen og der var overhoved ingen tvivl om at jeg måtte eje en gsxr 750. Maskinen er mindst lige så sjov i acceleration og væsentlig bedre liggende på vejen.
    For mig er et R de ufatteligt hurtige/ effektive krafter man besidder, ikke fordi jeg har behov, men fordi jeg kan, bare man hele tiden tager udgangspunkt i sin erfaring når man er ude og "lege".


  • #22   26. feb 2007 Designet var da helt klart afgørende for mig, der findes jo stort set ikke en flottere designet cykel end min he he, og så får du det ypperste af alting, fx bremser og køreegenskaber stelkonstruktion osv. alt sammen giver det en helt anden føling med cyklen, og for mig dermed større køreglæde og tillid til cyklen....

  • #23   26. mar 2007 Og tillykke siger jeg bare!!! Den er squ også fed Mathias.. en rigtig klaaasiker! :o))) ps. hvor ligger sdr vissing??

  • #24   31. mar 2007 Købe den første MC som 19-årig.. en Kawazaki GPz600R. Mest fordi at jeg syntes R-modeller er fede med deres kåber osv. Men var ikke sikker på om det var en R-model jeg ville have, så det endte med en sportstourer istedet.
    Var glad for den og den kørte langt på literen (bla bla bla...), men den manglede ligesom "det sidste"...
    Solgte den da jeg flyttede i lejlighed og samtidig startede i lære, og så kunne man jo altid købe en anden senere når man var udlært.

    Har gået 3 år uden MC nu ca. og savner det mere og mere for hvert år!! Så nu skulle drengedrømmen om en Ducati 916 udleves!!
    Lyden af en Ducati med åbne potter er næsten det bedste man kan høre, og designet der startede med 916'eren var det fedeste jeg længe havde set.
    Det blev så til en Ducati 996SPS.. den ultimative racermaskine efter min mening istedet! Virkelig en køremaskine..

    Er stadig i lære, så det er en dyr cykel at have, men det tænker man overhovedet IKKE på når man ser den eller kører på den!!

    Det værste er de ord min far sagde da jeg købte Duc'en.. "Jeg sagde jo for 5 år siden at du skulle købe en ducati!"

    Kunne have købt mange andre racere som både har flere HK og er nyere (eller helt nye).. men for mig var der ikke rigtig andre maskiner end en Ducati racer..!!

    - Neser


  • #25   31. jul 2007 Jeg begyndte med en suzuki GS 500 for 4 sæsoner siden...den blev hurtigt for kedelig, og derfor skiftede jeg så til en cbr 600 f.

    I år ville jeg så lige for sjov skyld prøve at se, hvor meget en forhandler ville give i bytte for en cbr 600rr...og ja, nu kører jeg så rundt på sådan en:-) Og jeg skal hilse at sige, at det er cool!


  • #26   6. nov 2007 Min hedder jo VTR 1000 SP2.... Som sådan er det jo ikke en desideret R model i europa. Men maskinen hedder RVT 1000 RR eller RC51 udenfor europa, så mon ikke det går alligevel..

    Jeg blev simpelthen forelsket i dyret i forretningen og kunne ikke sove før jeg havde den hjemme...

    Til dato det vildeste impulskøb jeg har præsteret...
    (kørte motard før)
    Men for h.... da... !!

    Anders


  • #27   25. dec 2007 Jeg startede på min cbr 600 f4, som jeg stadig har (er dog tilsalg) og efter 7000 km savnede jeg noget mere sport i cyklen. ikke fordi der mangler noget i acc og fart i hondaen. Men mere, look. r6'eren, står for mig, for race !!!!!! det er det jeg vil ha. og ikke en mellemting.
    Og har hele tiden været vild med '05'eren i sort ! Og da prisen på den er så go, var der ikke nogen som helst tvivl om at den sku det være. og så en mc der kun har 6 mdr på gaden og kun 3900 km......


  • #28   12. feb 2008 Jeg valgte min R1 fordi en drengedrøm så gik i opfyldelse, har i flere år ment det er den ultimative Racer smiley
    og efter en del ombygning er den efterhånden spm jeg vil have den

    og for H.... da den er fed at køre


Kommentér på:
Rundspørge ang. jeres R-model

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce