642 visninger
|
Oprettet:
100.000 km på kinøjser. {{forumTopicSubject}}
Ja, så rundede min Geely s'gu 100.000 km - her den 28. maj. Er faktisk imponeret over, hvor driftsikker den har været - den kan altid starte og den kan altid køre.
Godt nok fik den ny motor på et tidspunkt pga slør i et leje i gearkassen. Men der ud over har det faktisk kun været skift af dæk, bremseklodser og tændrør i ny og næ - ud over olieskift og ventilcheck, der har stået på programmet. Den er rørende nem at servicére selv.
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 567 MC-er: 3 Emner: 72 Svar: 288
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.454
feb 2020
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 176
Min F'er har rundet de 63.000km, så der er også masser af spræl tilbage
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.454
Motoren stammer jo fra GS400/450, så det er en gennemprøvet konstruktion, kan man vist roligt sige. Husker tilbage i 80'erne og 90'erne - der blev det sagt, at sådan en GS450-motor skulle være god for 200-250.000 km.
Det må siges, at være ganske respektabelt for en luftkølet MC-motor. Selv i dag
feb 2020
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 176
Sammetid giver den lave kompression en motor der er meget lidt presset.
Det at den er luftkølet giver naturligvis mere slid og flere metalpartikler i olien.
Derfor skifter jeg den ca. hvert halve år. Det er godt nok det dobbelte af hvad der kræves, men jeg kører nu også meget på den
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 42 Emner: 16 Svar: 280
Men ellers er "formanden" jo altid glad - bare nogen "gidder" starte en interessant tråd....
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.454
Hvis man passer lidt på sine ting, kan de faktisk holde længere end de fleste tror
100.000 km på kinøjser.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside