814 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
33 Svar
Speedometer med rødt felt Speedometer med rødt felt
Min MC4YOU 250-4 har rødt felt i speedometeret fra fra 100 km/t og frem.
Betyder det, at motoren tager skade af kørsel over 100 km/t?
Er ikke vant til speedometer med rødt felt.
Plejer altid at respektere det røde felt i omdrejningstælleren.
1 synes godt om
feb 2020
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 179
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
Facebook-gruppen for kinacykler (Kinøjser Guru) giver rigtig mange råd. Stort set enighed her om, at kørsel i rødt speedometer-felt forkorter motorens levetid. Der anbefales 80-90 km/t.
I forgårs viste nålen 120 km/t på lige motorvej i medvind. Jeg nærmer mig Nivåsletten, hvor terrænet begynder at falde kraftigt. Tør simpelthen ikke køre hurtigere og speedometeret går i øvrigt kun til 130.
Min mekaniker anbefaler også 80-90 km/t, så det tror jeg, jeg vil holde mig til. Maskinen er ikke hurtigere end RKS'en, som jeg havde oppe på 114 km/t een enkelt gang. Ingen af mc'erne lød særligt tilfredse ved de hastigheder!
Min Suzuki gw 250 føltes helt veloplagt ved 120 km/t. Men også 25 hk. her. Har 16,3 i dag overfor RKS'ens 11,4. Til gengæld en noget tungere kineser-mc.
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
Men har på det seneste ændret kørestil med hastigheder ofte på 50 -60 km/T med et forbrug på godt 50 km/L: Vi er jo nogle NÆRRIGE ASENER
feb 2020
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 179
Men de ældre karburerede modeller, som f.eks. min Suzuki har ikke nogen omdrejningsbegrænser og der har det røde felt jo en god funktion.
Ja jeg er sgu også nærrig med benzinen, Knud og der er nul chance for at jeg rammer det røde felt på omdrejningsbegrænseren.
I går så jeg, at slavebenzinen (95 E10) kostede12,11kr/l i går.
Benzinen har faktisk været møj-dyr denne sommer og det har bestemt påvirket min måde at køre på.
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
feb 2020
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 179
Min GS'er kan sagtens køre på E10, med problemet er bare alt det vand som E10 optager og bringer ind i motoren. Det vil jeg ikke have og derfor får den altid E5.
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
Morten: DEJLIGT med genier i gruppen (specielt for os som er dummere end en dør
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
Og ja - benzinen er godt nok blevet dyr i år
feb 2020
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 179
#11 - Det er heller ikke så meget her-og-nu effekten jeg tænker på. E10 optager det dobbelte mængde vand i forhold til E5, men nu bruger du en ret seriøs vinterobevaring, så det har virket godt for dig.
Sidst jeg luftede emnet hos Brdr. Sejr, nævnte de dog, at de på mindre motorer kunne måle et effektab, men det var vidst mest på 125cc og ned til 50cc'erne.
Derudover så har det, som du også selv er inde på, en krads påvirkning af slanger, returrør, lejesøler og pakninger. Tænk også på de helt små i karburatorne, dyser, spjældhuse osv. hvis motoren ikke er designet med henblik på E-whatever.
Anyway, allerhelst ville jeg ønske at vi, som i USA, kunne købe benzin med 0% sprit i.
Men det går jeg ud fra at EU/vores lovgivning forhindrer.
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.463
feb 2020
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 179
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
Synes nu det er nemmere at lytte til en motor end hele tiden at skulle holde øje med en lampe.
TouringNyt skrev, at lampen var god, hvis man ikke kan høre hvordan en motor skal lyde
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
Og var hastigheden var ganske pæn for ET ØSENDE REGNVEJR kom 3 timer før iflg. vejrudsigten
Men nu er vejrprognoser vel også mest til for at narre fjenden
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
Gider ikke prøve selv, da det jo ikke er sikkert, at min diagnose er den rigtige.
Har fuld tillid til min mekaniker. Er aldrig kørt derfra uden at tingene var i orden. Og desuden skal jeg jo ikke undvære maskinen. Reparation på stedet, mens der serveres kaffe for mig, så jeg på behageligste vis kan følge med i mc-serviceringen.
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
feb 2020
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 179
Når jeg afleverer F'eren ved Suzuki, betyder det bagefter en gåtur på 3km. Derefter 1time og 15min letbane kørsel PLUS efterfølgende gåtur hjem.
Når afhentning er muligt, tager jeg hele møllen baglæns, inden jeg bliver genforenet med kværnen. Tonsvis af spildtid og flere hundrede kr. til offentlig transport.
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
Bus, tog og fuld mc-ornat i offentlig transport!
"jamen skal ventilerne ikke være kolde", spørger jeg de andre. "Jo, men de bliver kølet ned med blæser, så du ikke skal vente", lyder svaret.
Kina-værkstedet har betjent mig gennem 3 år, og her har jeg aldrig skullet forlade mc'en. Jeg venter gerne, også selv om det tog knap 3 timer i april, hvor der blev skvaldret løs i timevis, mens mekanikeren arbejdede i godt tempo. Men jeg har aldrig fået lavet noget, hvor jeg har måttet vende tilbage med reklamation.
Det virker!
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
Thansen ødelagde min motorcykel.
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
Du skriver "Thansen ødelagde min motorcykel..."
Den var forhåbentlig ikke som sådan fysisk ødelagt..?
Men jeg bliver da også mindet om dem dagligt; På 2015 modelen har de som evigt minde lavet ET PAR STORE HAK I gashåndtaget
Og jo, jeg kunne da godt få gratis udskiftning i Esbjerg (ca. 140 km tur/retur), men jeg VED at jeg kunne risikere FLERE TIMERS VENTEN.... (Hvis det var sket, var filialen temmelig sikkert røget i luften med deres eget forældede fyrværkeri
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
Plastik afskærmningen, hvor bremsevæskeslangen går ned til baghjulet var brækket. Om jeg kunne bevise, at det var deres skyld? Kunne bevise, at de havde repareret på det sted 4 gange, før de var i stand til at fixe en skivebremse.
Samtlige skruer i bremsemasteren på styret kværnet efter 4 reparationer. Møtrikker ved spejlene kværnet, når jeg fik maskinen tilbage.
De viste mig også, hvordan man kværner møtrikker! Spejlene sad løse, som du også har oplevet det Knud, men det kunne de da sagtens klare!? Op af lommen med en svensknøgle, som ikke blev indstillet, men bare smækket på uden at spænde. og så røg lakken på skruen. Og jeg kunne blive ved.
Men nu glæder jeg mig over min nye kina-forhandler, som oven i købet selv, som importør, har været flere gange på fabrikken i "Riget i Midten" og set min mc blive født. Det er kompetence.
I øvrigt god eksplosiv humor, Knud!
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
Han gav forhandleren én lussing, slet og ret..... Husker ikke udfaldet af retssagen, men forhandleren lukkede senere.....
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
Det er en helt ny maskine?
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
Også Campen Auktioner, der solgte dem for en slik efter, at MC4YOU gik konkurs på et tidspunkt, jeg ikke lige kan huske.
Heldigvis har vi stadig Lifan4You, som overtog efter MC4YOU.
Lifan4You 250-4 er nøjagtig samme maskine som MC4YOU 250-4.
Forhandlerne fik tilladelse til at få eget logo på maskinerne. Omdøbningerne foregik i Kina inden eksporten efter forhandlernes egne ønsker, så vidt jeg ved.
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 584 MC-er: 3 Emner: 80 Svar: 306
jan 2020
Følger: 45 Følgere: 41 Emner: 16 Svar: 283
feb 2020
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 179
Analoge instrumenter føles for mig altid lettere at aflæse og de ser meget flottere ud end en iPad gør.
Sidstnævnte er dog super let at lave for producenterne, så de foretrækker nok desværre den digitale løsning
Speedometer med rødt felt
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside