798 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
CBR 600 F2 Udveksling CBR 600 F2 Udveksling
Hej
Jeg overvejer at ændre udvekslingen på min CBR 600 F2 for at få bedre acceleration.
Original udveksling er 15 / 43 og kan se, at man både kan få mindre fortandhjul og større bagtandhjul.
Umiddelbart er det 1 eller 2 tænder ekstra på bagtandhjulet jeg har overvejet.
1 tand ekstra på bagtandhjulet giver 2,3 % større udveksling / lavere gearing.
Er der nogen der har prøvet dette og hvad er jeres erfaring / anbefaling?
0 synes godt om
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.126
Ellers er det vel blot at prøve dig frem; to tænder mindre bagpå kræver næppe en kortere kæde. Idet forskel i led / 2 = kædeledsforskel, sådan cirka, idet kæden jo kun omslutter godt og vel den halve omkreds af bagkædehjulet
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
nov 2006
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 63
Standard er den så vidt jeg husker 108 led.
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
apr 2006
Følger: 49 Følgere: 53 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 152
Den ene tand foran svarer ca til det samme som at give den 3 større på bagtandhjulet. Så 4 tænder ialt på bagtandhjul, hvis man vil regne på den måde.
Til sammenlign kører min yamaha (lige inden den rammer omdr-begrænser) 271 gps-km/t med 17/46 og smider jeg 16/47 på render den 248 gps-km/t.
CBR 600 F2 Udveksling
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside