Harley Forum

Harley Forum

Medlemmer: 339
Forside Forum Medlemmer Annoncer MC-er
2.110 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Oliespild fra foreste stødstangscover Oliespild fra foreste stødstangscover

Jeg ved ikk' præcis hvor mange af delene der sidder på min motor som er originale, jeg tror dog det er få!

Men jeg ville være lidt go' ved cyklen for et stykke tid siden. Så derfor kørte jeg den på autoriseret harley værksted (her i DK). Det eneste de skulle var at stille tændingen, justere karburatoren, skifte olie og justere ventilerne.
Da jeg fik cyklen tilbage væltede det ud med olie ved bunden af aller forreste stødstangscover.
Jeg kørte den retur og bad dem lave det igen ordentligt, og de skiftede så pakningerne (fra gummi over til kork). Han startede cyklen op og gassede den lidt op uden der skete mere (ingen lækkende dele). Men allerede da jeg sku' ha' den a' traileren ku' jeg se at lortet var utæt.
Jeg skubbede den ind i garagen sparkede den igang, og så at det boblede op i den lille oliesø, men boblerne blev hurtigt til et anseligt olieflove!

Jeg ka' se den nye (original harley) olie er tykkere end det jeg kørte med før.
Og før skød den også en lille olieklat ud af udluftningsrøret, det gør den ikk' mere.

Er det olien der er problemet?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliespild fra foreste stødstangscover
  • #1   21. mar 2011 er ikke helt sikker, men mener at der godt kan komme olie ud af korkpakninger til at starte med, men så burde de også blive tætte.. jeg har lige skiftet alle mine til kork, har godt nok kun lige haft den startet og der kom ikke noget ud nogle af stederne, den skal nok lige være ordentlig varm, men så tror jeg også at der lige kommer lidt ud indtil korket er mættet og har formet sig, og så burde det helt sikkert blive tæt.... du har tjekket at den nederste flade på røret som rammer pakningen sidder lige og ikke er bulet....

  • #2   21. mar 2011 og de gummi pakninger der var i min før var også tykkere, og de var rimelig svare at skubbe sammen så man kunne få låsetingen af... hvor den nu er nemmere at få fra hinanden... det kan jo også være de fjedre som skubber coverne fra hinanden, som er lidt for løse efter at de har været trykket mere sammen i lang tid.... kun gætværk, men der er ik så meget teknik i det smiley

  • #3   21. mar 2011 og det er vist ganske normalt at den brækker sig lidt efter en hel vinter hvor alt olien er rendt ned i bunden eller den lige hænger lidt i den kugle som lukker for olien i oliepumpen....

  • #4   21. mar 2011 Coverne skal sidder helt rigtig, ellers vælter der olie ud ..

  • #5   21. mar 2011 Jeg er ret så sikker på at coverne sidder fint og at fladen på dem er uden mærker, skit/lort og buler!

  • #6   21. mar 2011 Min far har haft samme problem på sin panhead, han havde fyldt for meget olie på, efter den havde stået en hel vinter havde en del af olien lagt sig i krumtapshuset, så han havde bare toppet olien op, så der var ikke nok plads til at den kunne ekspandere i olietanken..

    håber du finderud af noget : )


  • #7   21. mar 2011 Der er delte meninger om pakningerne skal være de gamle kork - eller ny nylon. Udover coverne skal sidde rigtigt, skal du sikre dig at Stødstangsrørene er trukket helt ud og ligger lige an mod pakningerne - både oppe og nede.... Bemærk; der er også en pakning på midten af røret...

  • #8   22. mar 2011 Jeg har været coveret fuldstændi' igennem. Fjeder, pakninger og selve coveret ser ganske godt ud, og jeg tror ikk' umidlbart det fejler noget!

    P J >> Jeg lagde iøvrigt også mærke til at de havde fyldt mere olie på end jeg selv havde. Det er en hestesko-tank med en målepind i låget, og jeg har bare (mens jeg har kørt på den) sørget for at olien var imellem max- og min-mærkerne.
    Jeg ka' se de har puttet olie i til et godt stykke over max-mærket. Men da det ikke er den originale tank (og derfor også oliepind) ved jeg ikk' om det er mig eller værkstedet der har puttet den rigtige mængde i!?!?!
    Selvom det ikke er olietanken der høre til cyklen fra originalt, burde jeg vel alligevel ku' bruge min- og max-mærket eller hvad??

    (jeg tror tanken stammer fra en nyere FLH (sikkert med shovel-motor))


  • #9   22. mar 2011 P J >> Begyndte olien at rende ovenud af tanken på din fars cykel?
    For det gør det ikk' på min!


  • #10   22. mar 2011 nej det kom kun ud ved den forreste stødstang nede i bunden, han startede os med et sæt nye pakninger ; ) Men han gik vidst nok bare den anden vej - fra kork til gummi..

  • #11   22. mar 2011 Mht. oliehøjden - så må den ikke stå over returløbet. Den bør du kunne se gennem åbningen.......

  • #12   22. mar 2011 Beklager det her lidt dumme spørgsmål / sidder de helt i spænd som de skal ?

    Jeg har set en på et tidspunkt hvor det så ud til at være sat i spænd, men det var kun selve coveret der sad som det skulle ..


  • #13   22. mar 2011 Har du snakket med dem på værkstedet ?


  • #14   22. mar 2011 Palle K >>Jeg har haft den på værkstedet en gang for at få rettet op på det. Men på trods af at de er autoriseret (harley værksted/forhandler) kan de åbenbart ikke finde ud af at rette deres egen fejler. Pinligt!
    Jeg ska ud og låne både trailer og bil med anhænger og så køre 90, hver vej. Jeg tænkte at i stedet for at køre den tur og igen ikke få lavet det ordentligt, så hellere bruge en livline herinde og se om jeg ikke selv ku' lave det gamle lort.

    Alfons Å >> Returrøret er helt i toppen af tanken så den står ikke under olie.

    Per R >> Ikke et dumt spørgsmål ((autoriseret) værkstedet lever åbenbart ikke op til nogen specielt høj standard) men det er desværre ikke der problemet ligger gemt.


  • #15   22. mar 2011 Raggar: Hvor holder du til henne?

  • #16   22. mar 2011 Nær Skjern ca. 50 nord for esbjerg!
    hva' da?


  • #17   22. mar 2011 Nåhe... jeg er bare nysgerrig efter at vide hvem din forhandler er....

  • #18   22. mar 2011 Skal nok røbe det engang jeg er ovre dette og at jeg er sikker på at der ikke skal laves mere "garanti"-reperationer ved dem.
    Jeg har iøvrigt siden min erfaring snakket med en bekendt der har købt en temmelig dyr cykel inde ved dem, og siden fået monteret "gejl" af dem, som er mere utilfreds end jeg!

    Pinligt!


  • #19   23. mar 2011 Min personlige erfaring med HD er, at man skal kunne lave det meste selv - ellers bliver det simpelthen for dyrt...

  • #20   23. mar 2011 det har ikke hjulpet dig at tappe en halv liter af ?

  • #21   23. mar 2011 Alfons Å >> Du har fuldstændig ret. Jeg har også både uddannelsen og værkstedet der gør det muligt. Men jeg tænkte at jeg ville være go' ved den gamle dame, og få lavet det af en professionel fordi det uden tvivl så ville være lavet 110 % ordentligt. ....... Men jeg tog da bestemt fejl. Jeg ku' lige så godt ha' gjordt det selv. Det er jeg sikker på var blevet bedre.

    P J >> Jeg har desværre ikk' haft mulighed for at kigge ordentligt til den endnu, men senere i dag håber jeg at have et svar på dit spørgsmål!


  • #22   29. mar 2011 Jeg er spændt på at hører om der er for meget olie på, for det var nøjagtigt det samme min fars panhead gjorde : )

  • #23   30. mar 2011 Hehe, jeg ska' nok holde dig informeret. I morgen bli'r forhåbentlig en garage dag! :s

  • #24   30. mar 2011 hehe super : ) god lyst.. jeg håber selv på at få mit ledningsnet færdigt, montere motor top beslag og få stilt tænding imorgen : )
    http://ossianbuilds.blogspot.com/


  • #25   6. apr 2011 Jeg ka' sgu godt li' hvordan det ser ud i din garage P J!

    Jeg har tappet over en ltr. for meget olie af min cykel. Jeg er ret så sikker på at det var det der var galt, men har ikk' rigtigt kunne teste det så'n som cyklen står lige nu.
    Jeg har nøjes med at træde på pedalen, lang tid i streg, uden at starte den. Jeg går ud fra at det var længe nok til at lidt olie tryk har dannet sig, uden at lækagen har vist sig!


  • #26   7. apr 2011 Hehe tak, det er min fars værksted, men det er meget fedt at der tørt og varmt og ryddeligt, og så er der alt det værktøj man behøver : )

    Jeg håber det har virket med olien, det lyder til at vi har success : )


  • #27   30. maj 2011 smiley

    Fucking lort!

    Har lige haft den startet op for første gang i år. Der er stadig stor oliespild fra samme sted, selvom at jeg har tappet så meget olie a' nu at niveauet er helt nede på min.-mærket!

    Jeg fatter ikk' hva' de har lavet i Rødding, men de har godt nok lavet det dårligt, omhyggeligt!


  • #28   30. maj 2011 jeg kørte 2-3 ture før min blev tæt... har så også sat 5 mm længere låseblik i... da motoren er stroket og den har været med dobbelt tykkelse gummipakninger , før det blev kort og det pissede ud smiley

  • #29   30. maj 2011 jeg kunne rykke coveret rimelig let frem og tilbage med fingerne før jeg satte længere låseblik i, og den blev meget strammere.... og der kom der stadig olie ud... tror kork pakningen skal suge lidt olie og coveret skal have lidt tid til at sætte sig

Kommentér på:
Oliespild fra foreste stødstangscover

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce