{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

Crom & alu resturering/maling {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet denne gaffel frem fra loftet (var slet ikk' klar over at jeg havde den liggende). Jeg ved dog ikk' helt hva' jeg ska gøre ved denl:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=14831

Er der nogen der har forslag til hvordan jeg ka' male den, så malingen holder og ikk' bare ryger a'?

Evt. nogen der kender til om så'n noget "råd" kan pudses op, uden det kommer igen?

Eller bare kender et billigt sted at købe delene i finere stand?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Crom & alu resturering/maling
  • #1   7. sep 2010 Hej
    Tror da den skal omforchromes og det kan de her

    (link fjernet)


  • #2   7. sep 2010 Ja, det er da i den rigtige del a' landet. Men jeg tror (uden at vide en skid om det) at omcromning er dyre end bare at købe nogle nye/nyere dele!?!

    Har du fået noget omcromet? Hva' var prisen?


  • #3   7. sep 2010 Krom er sku dyrt - så ja det er tit billigere at købe nyt end at lave det om.
    Hvad med at rive gamlet krom af og male det eller pulverlakkeret det. ?


  • #4   7. sep 2010 Eller rive krommen af og polere aluèn op...... Men jeg hælder mest til at pulverlakkere den i sort. :O)

  • #5   7. sep 2010 Det var os det jeg tænkte FENRIS. Ska der ny metalbelægning på bli'r det i hvert fald ikk' crom!

    Men har du nogle go'e forslag til en nem måde at fjerne cromen på, hvor det os for et pænt slutresultat? Eller er det bare igang med det fine sandpapir?

    Og behøves cromen overhovedet at fjernes hvis jeg vælger at pulverlakere?

    Når jeg nu er igang med spørgsmål.... hvor finder man en go' og/eller billig pulverlaker? ... Det lyder som om jeg ska' køre en tur i industrikvarteret og spørge lidt her og der!?!?!


  • #6   8. sep 2010 Hvis du pulverlakere - kan man se alle de små skader der er - derfor glasblæs det inden.
    Og skal kromen af - så smid det til en krom mand og få ham til at rive det af for dig.
    Det eneste der dur........

    Og skal du have en flot finish - så smid din alu (kun alu) i din ovn og op på 180 grader - i nogle minutter..... Så kommer alt gas osv. ud af metallet - eller kommer der små huller i pulverlakken - ligner sandkorn. Fordi de lommer der er frigiver gas.


  • #7   8. sep 2010 Ok. Tak for det FENRIS!
    Så er der da lidt at gi' sig til det næste stykke tid!


  • #8   8. sep 2010 Det er en smagssag hvad der lige skal gøres, men jeg ville slibe kromen af og højglanspolere underbenene og autolakkere resten i blank sort.

    Nu vil Fenris sikkert sige at autolakken ikke er lige så stærk, og det er en dårlig løsning, men som sagt er det en smagssag, og jeg syntes personligt at autolakken har et flottere finish : )


  • #9   8. sep 2010 Jeg har dele på en cykel som er pulverlakket og dele er som autolakkeret - og selv ikke maler kan se forskel på det.
    Ved du ikke hvad der er hvad - kan du ikke se det. Men jeg har skam også dele som er autolakkeret på min bob. Ikke alt er pulverlak. :OP


  • #10   8. sep 2010 Det er rigtigt, det kan sagtens være at man ikke kan se forskel mellem 2 emner, men det siger mere om autolakken end om pulver lakken : )
    Man kan få meget mere dybte i autolakken, det er dog ikke altid at der et det..


  • #11   8. sep 2010 Da malingen ska' sidde tæt på hjulet (som "kaster" rundt med sten og skit) fortrækker jeg at få en stærk overflade. Jjeg regner med at pulverlak er bedst på dette område.
    Men jeg er stadi' ikk' sikker på hva' jeg ska gøre ved delene før jeg jeg kommer så langt som til lakken?

    Hvis pulverlak sidder fint fast på crom, sku' jeg måske bare købe nye dele til at lakere!


  • #12   8. sep 2010 Der er også mange typer pulverlak J.P. Det er ikke alt sammen ens. Så nej - det siger ikke kun noget om maleen.

    Jeg vil bare sende det hle til pulverlak. så er det stærkt og flot. Og billigt.

    Jeg har nogle dele fra en sporster som jeg skal have afsted her til vinter og nogle dele fra min egen. Bla. afstandstykker, styr, og forgaffelbro.
    Jeg skal nemlig have lavet Runer i min bro - så den skal lige have en gang pulverlak bagefter.

    Jeg skal også have lavet toppe og cylender i diamound cut som mit oliefilter.


  • #13   9. sep 2010 Det lyder fornuftigt!
    Jeg ska' bare ha' min til IKKE at ligne en '80er cykel!


  • #14   9. sep 2010 Det ville være dumt at købe nye dele for at male dem når de er intakte de dele du har..

  • #15   9. sep 2010 Det kommer an på hva' det koster i forhold til til hvor bøvlet/dyrt det bli'r at få fjernet cromen + rusten fra det jeg har nu!
    Det ku' os godt tænkes at jeg ville køre lidt med gaflen i original stand hvis den altså bare havde været pæn!


  • #16   9. sep 2010 Okay.. det kan jeg ikke forstå, min fritid er gratis, så det er vel ligemeget hvor mange timer man bruger på at slibe krom af : )
    så det er 100% mere omkostnings fyldt at købe nye dele istedet for at bruge dem du har..


  • #17   9. sep 2010 Ingen tvivl om det!
    Men det ku' godt være at jeg hellere ville invistere i dele end i fritid, det kommer dog helt an på prisen!


Kommentér på:
Crom & alu resturering/maling

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce