{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.718 visninger | Oprettet:

Stivstellet {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er på udkig efter en stivstellet og jeg har fundet en jeg er interesseret i, Men kan ikke rigtig blive klog på afgiften på ombygningen. Og T&S er ikke til meget hjælp, så håber at der en nogle her inde der kan hjælpe mig.
Det er en 1955 hvor den er kommet en late Shovel 1340 på ny s&s bund, anden gaffel, greb, fremflytter, bremsekaliber og alu fælge bag dæk 240 x 18” for dæk 120 x 21”.
Anden tank, styr og for og bag skærm.

Hvad vil i tro at den vil koste i afgift?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stivstellet
  • #1   18. feb 2010 hvis det kun er stellet som er tilbage fra 1955 og den er der også lavet noget ved for at kunne få en 240 bagdæk i... så et forsiktig gæt ville være.100000kr

  • #2   18. feb 2010 Du kan evt. prøve http://www.x-m.dk/ - De har en del erfaring med afgift osv. Prøv at give dem et kald...

  • #3   18. feb 2010 ja et sted mellem 80 og 100.000 kr

  • #4   21. feb 2010 hvorfor 100.000 ??? det lyder da mega urealistisk ??

    man må jo altså gerne hænge lidt andre hjul og skærme på sin mc.

    hvis den gamle motor er brudt ned må man også gerne skifte motor hvis ikke man øger effekten med mere end 20% og det er den ikke

    så koster det 1500kr pr. skive

    Det eneste sted det det begynder at lyde farligt i mine øre er 240 røv - for det er jo en god ændring af stellet eller et helt andet stel !
    Men hvi de vil godkende det kommer det vel ikke til at koste 80000 ekstra kun for denne ændring ?


  • #5   21. feb 2010 med S&S motorblok... så er det jo en S&S motor der sidder i den.. kender et par stykker der har fået en regning på 75k for en shovelhead med S&S shovel motor, anden forgaffel,hjul, tank og skærme... og det er nogenlunde det samme der er lavet ved den her... andet end det er en stivstellet og ældre (og stellet er ændret)
    så det bliver nok ikke helt 100k... men nok deroppe af...
    det er selvfølgelig kun hvad jeg har oplevet med de 2 jeg kender.. told og skat er en jungel med afgiften på harleyer


  • #6   21. feb 2010 du må gerne bygge lidt om... men hvis det er på veteran afgift så skal det holdes under en vis %del og hvis det er en næsten alt der er skiftet ... så tror jeg de tager det for en identitets-skift og så koster det knapper


  • #7   21. feb 2010 max 15% ombygning, vids der er veteran afgift på en. kender en der har fået en afgift bøde på 160,000kr på grund af den havede fået ny identitet, mente told og skat, der ska så lige siges at det kun var stel og papir der var gammelt. men man ska passe rigtig megert på, det bliver sku altid byere en man regner med,nor man bygger meget om, iser med nyere motor som evo/s&s osv...

  • #8   21. feb 2010 Så snart der bliver lavet ændring som ændre på cykelens identitet skal den vurderes af SKAT, så det eneste du kan gøre er at smutte forbi og få den vurderet.

    Men som du omtaler cyklen skal du regne med små 50-70 kg. bremse skiver er blevet gratis !

    Men stadig er det op til en vurdering fra stedet og du kan være heldig at ende på 35 men du kan så sandelig også være uheldig og ende på 100.

    Der findes ikke noget svar og noget man direkte kan gå efter, det er en vurdering på stedet.


  • #9   22. feb 2010 Jesper - M.B.M.C . : god info.....

  • #10   22. feb 2010 ja det er et fuckt op system de køre med...

Kommentér på:
Stivstellet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce