474 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til motorproblem. {{forumTopicSubject}}
Hej.
jeg har lige fået mig en gsx-r 750 fra 93.
Og hvis man virkelig giver den noget at leve af i lidt tid, er det som om at den sætter ud. og ikke vil tage gassen ordentligt. Så kan man så slække lidt på det i lidt tid. Og så kan den tage gassen igen. i et stykke tid..
Er der nogen her der kender til det problem??
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.442
Dysning.
I hvilket rpm område sker det?
Tommelfingerregel:
0-3000 rpm = tomgangsdyser
3000 - 6000 = nåle (prøv evt. at løfte nålene 1 hak.
6000 - = hoveddyser.
92-95 årgangene er ret følsomme overfor ændringer på udstødningssiden og luftfilter ændringer.
Har du sat en gennemstrømningspotte på istedet for org.?
Har du evt. monteret KN-filter?
Mvh
Thomas E
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 30
Det sker ved de høje omdr. fra 8000 af ca. og op af..
Der sidder sådan et devil udstødning på. Så der er nok ikke så meget modtryk i det. men ham der har haft cyklen før. har kørt med det al den tid han har haft den. der er alm nyt filter på..
Carsten.
Der skulle være ret nye tændrør på. Men ved det jo ikke. Har lige fået den jo.
Lange.
Jeg har kontroleret det med tanken. Der er fin gennemgang i den "åndeslange" der sidder oven i tanken. men det kan da godt være skidt, har også haft det i tankerne.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.442
Tændrør er som Carsten meet rigtigt nævner en ret følsom ting på netop disse modeller. Men det problem viser sig normalt som "hosten og hakken"
Dit problem lyder som mangel på benzin - tjek for skidt i tanken, karburatorer (dysser) Tjek også om luftfilter tragte til luftfilterkassen sidder rigtigt på.
En anden ting kunne være gummiklokkerne. Tjek om en eller flere sidder i klemme - og ligeledes den lille o-ring der skal tætne til vacuum.
Mvh
Thomas E
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 30
Men ikke voldsomt. Så det kunne da godt ske..
Jeg ved ikke størrelsen på dyserne, har slet ikke haft det skilt af..
Gummiklokker??? og hvor sidder den o-ring??
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 7 Emner: 18 Svar: 73
Det kunne også tyde på at den ikke er blevet justeret efter der er monteret anden udstødning. Som sagt er de meget følsomme og hoveddysen er måske for lille= kan givet det symptom at den skal "lirkes" op i omdr. Har du den originale udstødning liggende? Så prøv evt. at montere den.
Ellers tjek dysestørrelse, den skal være større end originalt når du har en anden udstødning.
Til sidst kan jeg sige at på netop denne MC gør det en KÆMPE forskel at montere KN-filter OG et jetkit, når du har en anden udstødning. Når jetkit kommer på, vil du føle at du har fået 15 HK mere og meget mere NM og den kører generelt bedre.
Håber det kan hjælpe lidt.
Hjælp til motorproblem.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside