1.413 visninger
|
Oprettet:
Problemer med tomgangen ??? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil høre om der er nogen herinde som er kloge på karburatorer til GSX R 400..
jeg har fået ultralyds-rense karburatoren
skiftet O-Ringe
har fået indstille luften og vakuummen, så det skulle meget gerne være iorden nu ! MEN jeg har har stadig problemer med at holde den i tomgang når den først bliver varm, og man skal lege med gassen når man kobler ud for ikke motoren dør !
har hørt det kan være stråle-rørende som er ovale da det er en svaghed på dem, men jeg må ærligt tilstå jeg ikke har så meget forstand på det så det kunne være skønt hvis jeg kunne få lidt hjælp
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 404
sep 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 8
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 404
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 404
sep 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 8
men a hvad jeg lige kan huske så ser kablerne pæne ud ! men det kan måske også være det hjælper med en lang køretur da den har stået stille længe ??
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 404
Ja det kan godt hjælpe med en længere køretur, brændstoffet, er ok ikke, hvis den har stået stille kan der kommer kondens i tanken.Men di kan jo lige skrive hvordan det gik efter en køretur, nåe du når dertil.
sep 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 8
ja jeg skriver når jeg får den hentet i løbet a ugen !
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
I bunden af karburatorerne sidder en lille stilleskrue til at justere benzin/luftblandingen i tomgang/lave omdrejninger.
En eller flere af dine CO skruer kan også være blevet utætte.
Der er monteret en lille O-ring på CO skruen.
En god gammel metode til at finde ud af om CO indstillingen er korrekt, er at kontrollere/læse dine tændrør.
Hvis tændrørs-elektroden er krid-hvid, er blandingen for mager..
Er elektroden brun/ sodet er blandingen for fed..
Du skal helst lande et sted midt imellem..og helst helt ens på alle fire cylindre..
Grundighed betaler sig...
sep 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 8
jeg har lige fået den tilbage fra min mekaniker og han har justeret på de små skruer i bunden af karburatorerne siger han og jeg kan mærke en lille forskel men det ikke meget , den står lidt bedre i tomgangen nu ,
tror jeg prøver at køre et par lange ture da den har stået stille i 1½ år det kan vel også have noget at sige ?
og så kan jeg lige prøve at tjekke tændrørene og se hvordan de ser ud
Tak for hjælpen
jun 2011
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 2 Svar: 14
Så hvis de ikke er skiftet til nye, bør du overveje det.
Der er en rigtig god artikel her:
http://tonysleep.co.uk/gsxr400carbs
Håber du får bugt med problemerne så du kan nyde sæsonen.
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 72
Jeg havde min ude i weekenden, og den startede og kørte fint, men da først den kom varm hjem, kunne jeg ikke få liv i den efter at have slukket den - løsningen var bare at tappe den go slat benzin af alle karburatore
Problemer med tomgangen ???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside