{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Power wheelie?
  • #1   13. aug 2009 Lytter lige med! Har samme "Problem" smiley

  • #2   13. aug 2009 Det handler bare om teknik, kør 6 tusind i først slip let på gassen ikke cut den, fuld knald på mens du hiver op i styret.

  • #3   13. aug 2009 nå ja selvfølgelig flere tænder i bag, my mistake smiley Men lige for at være sikker når vi snakker power wheelie, er det så ikke bare hvor man giver den fuld rulade og så løfter den snudeskaftet???

  • #4   13. aug 2009 Nej du skal sku også arbejde for det selv, hvis du skal have nogen chance for at nå balance punktet.

  • #5   13. aug 2009 okay men syntes bare jeg har prøvet lidt med det med gassen, men turde sgu ikke begynde med noget med koblingen smiley

  • #6   13. aug 2009 Ja eller lidt op i motor størrelse :-)... Tror ikke din kan hive sig selv op bare ved at give gas??? Så skal du kunne gøre det ved at gå et gear ned og fuld rulle på...så kan den måske.
    Søg på You tube. Flere forskellige teknikker men der er da et par gode forslag her eller hold gassen på og træk og slip kobling. Men ja pas nu på i starten.


  • #7   13. aug 2009 Jeg snakkede ikke om kobling bare rå og hiv i styret, smid røvet lidt længere tilbage i sædet,

  • #8   13. aug 2009 Nej nej Rune det ved jeg, har bare fået det råd en del gange, og så syntes jeg det begynder at blive lidt for farligt. men det du beskriver der er det noget du har gjort på en magen til min??

  • #9   13. aug 2009 det har jeg og det er ikke så svært men lidt øvelse er en god ting

  • #10   13. aug 2009 Nej det er så på min r6er, men det er ikke den store forskel, har prøvet på andre cykler også, når du for føling for det er det sku lige meget hvad du sidder på, koblingen er helt klart den bedste måde, jeg er bare heller ikke en ørn til den kobling endnu.


  • #11   13. aug 2009 okay jeg må ud og prøve mig lidt frem, men hvad skal man passe mest på med når man nu forsøger sig på det, frygter jo lidt at den bare ryger rundt på ryggen smiley

  • #12   13. aug 2009 En power wheelie er vel når den løfter forenden kun ved at give gas - og ikke tricket med at slippe gassen og rulle på igen ?

    Og det kan en 600 ikke - måske i 1. gear hvis den får fuld roulade fra 0 km/t.
    Min 1000'er har problemer med dette ;o)
    Tricks med gas og kobling kan få de fleste cykler på hjul - men det er ikke en power wheelie vil jeg mene smiley


  • #13   13. aug 2009 En power wheelie er en wheelie hvor du ikke bruger kobling så enkelt er det.

  • #14   13. aug 2009 I min verden har en wheelie hjulpet op med gas/slip/gas absolut intet med en powerwheelie at gøre!

    En Powerwheelie er IMO når cyklen løfter sig blot ved gasgivning, hvilket nu også er den opfattelse der synes at være den mest udbredte.

    Kan din 600 SRAD lave en Powerwheelie? Nej ikke efter min terminologi, i hvertfald.
    Kan den hjælpes op med gas/slip/gas eller kobling, Ja, det kan den.. Det kan de fleste cykler i større eller mindre omfang.


  • #15   13. aug 2009 Hvis du hiver øret på en 600 i første skal den sku nok komme op.

  • #16   13. aug 2009 Rune> Don´t count on it... Det lyder ikke til at du har prøvet en 600 SRAD...

  • #17   13. aug 2009 har hevet øret på den op til flere gange, og op kommer den ikke, men kan fornemme det er tæt.

  • #18   13. aug 2009 Har også opfattelse af at en Power-wheelie er ved ren gasgivning, nix weiter... så op i størrelse hvis det er det du vil ha... smiley

  • #19   13. aug 2009 Tomsen: Der er flere "slags" Wheelier. Power wheelien, som skyldes at man giver fuld gas i første gear, ved realativt lave omdrejninger, og når den så kommer op i omdrejninger, rejser cyklen sig op på baghjul. Den vil som regel gøre det stille og roligt, og den vil ikke komme særlig højt op, og hvis man mener den kommer for højt op, skifter man bare gear, så falder den stille og roligt ned igen. Hvis du har kræfter nok, kan den også gøre det når du skifter til 2. gear. Hvis din cykel ikke kan gøre det, er at nok fordi du lægger dig frem når du gør det. Sæt dig ret op og ned med strækte arme, og røven helt tilbage, så skulle du være kørende...

    Ps. Cyklen vil lige pludselig begynde at rejse sig hurtigt når hjulet kommer ca 30 cm over vejen, men der er langt til den falder bag over. Og hvis du bruger bagbremsen kan du som regl få den ned igen uden problemer... ;o) Men så er det ikke en powerwheelie længere... Så er det en rigtig wheelie.


  • #20   13. aug 2009 Motornissen... okay det vil jeg da lige prøve.. og ellers takker jeg for alle de gode svar. må jo bare lige ud og øve lidt.

  • #21   13. aug 2009 nikolaj S

    hvis din 1000 ikke kan lave en powerwheelie så skal du sku nok sende den tilbage hvor du købte den jeg havde en 750 fra 07 og trods mine 125 kg så løftet den sig bare jeg kigget på gasen smiley


  • #22   13. aug 2009 hey tomsen ingen problemer med at lave både power wheelie ,koblings whellie, du behøver ikke at lave noget som helst om på den, bare gi dig selv god tid til at lære det lige så stille, de første gange man prøver power whellie løfter dækket sig højst 15-20 centimeter over jorden, men det føltes straks som om den tipper bag over, men tro mig der er langt rigtig langt til den tipper, men sørg for at holde foden på bagbremsen, så du hele tiden kan få den til jorden igen, jeg bruger bremsen til at finde mit balance punkt, og jeg kan iokke sige det nok gange din bremse er din redning når den virkelig stejler,
    men vis du kommer stille rullende med i 1 gear og holder den omkring 6- 6,5 tusinde omdrejninger lukker hurtigt ned for gassen og gir den fuld rulle igen så tro mig så ryger forhjulet i luften, og vis den ikke gør så prøv med lidt justering af omdrejningerne måske lidt ned måske lidt op alt afhængie af din cykel, og når du så har lært det, så hedder det koblings whellie, jeg personligt syntes det er meget nemmere at lave koblings whellie da man nemmere kan dossere gassen alt efter hvor højt man vil op, og man kan gøre det fra 0 kmt ,, men prøv dig stille frem og HUSK din bagbremse smiley held og lykke...


  • #23   13. aug 2009 Rasmus.... mange tak for det gode svar, mange gode detaljer smiley

  • #24   14. aug 2009 var så lidt, men spørg endelig omkring stunts på mc...

  • #25   14. aug 2009 Her er lidt at savle over... ;o)

    http://www.youtube.com/watch?v=CU4f0mMV3lE


  • #26   14. aug 2009 her er lidt mere til savleren:)

    http://www.youtube.com/watch?v=VSXhV1FPrOY


  • #27   14. aug 2009 sådan!!!!!!! så fik jeg lavet min første wheelie, og nr 2 3 og 4 kom også, den 4 fik jeg kvast bollerne så var det ikke sjovt mere smiley
    Prøvede op til flere gange ved de 6 tusinde rpm, men der blev den kun løst i styret, gik så op til de 8, og så kom den op. men hold da op det føltes som om den var højt oppe men det har den nok ikke været smiley

    I skal have mange tak alle sammen for de gode råd..


  • #28   14. aug 2009 orv ja glemte at fortælle når du er sådan ca 10-20 centimeter fra jorden på vej ned igen skal du give lidt ekstra gas, det tar meget af nedslaget og gør det mere behageligt både for dig og din forgaffel, hehe ja tanken er ikke din ven på vej ned igen smiley men flot det skal du nok få styr på smiley

  • #29   15. aug 2009 he he nej det fandt jeg så ud af den ikke var smiley men syntes nu de andre landinger jeg fik lavet gik meget fint, dog er jeg lidt ked af den skal så højt op i omdrejninger før den gider op. men så er det vel man skal bruge koblingen i stedet..

  • #30   15. aug 2009 du har fuldstændig ret thomsen, koblingen skåner din motor lidt og du kan hive den op i 3-4 gear os, der kan du jo så geare din cykel lidt om så du skal knap så højt op i rpm før den trækker... men lær det med koblingen det er klart det bedste og nemmeste, men det vil du erfare efter lidt øvelse..

  • #31   15. aug 2009 hvordan gør man det så bedst med koblingen?? og er det ikke hårdt for koblingen?

  • #32   15. aug 2009 Selvfølgelig er filekobling hårdt for koblingen. Du skal ikke tro den ikke bliver slidt
    http://www.youtube.com/watch?v=i3_Z96lxyUo


  • #33   15. aug 2009 thomsen: du kan gøre det på flere forskellige måder, min foretrukne er at komme kørende i 2-3 gear trække koblingen og lægge gas på til omkring 5000- 6000 rpm slippe koblingen hurtigt, også hænger den faktisk i luften.. meget nemt og lige til, men igen prøv dig lidt frem med omdrejningerne, har aldrig selv haft en 600, så kender ik dens power register...
    du kan os holde stille men det er mest rigtige stunt køre der bruger det, kan ikke anbefales for en der prøver det første gang, der er det bedre at ha cyklen lidt i bevægelse, da du så har en bedre balance..

    natteravnen rune: jeg siger skam ikke at det ik slider på koblingen selvfølgelig gør det det..men det er ikke lige så slemt med slidtage som når du skal lave power whellie, da han siger at han skal op på 8000 rpm, og så gi fuld rulle, så kan jeg jo nemt regne ud, at han er oppe på 13000-14000 rpm inden cyklen er oppe på hans balance punkt, og da han nok ikke skifter gear endnu, så skal han hiolde cyklen der oppe med så mange rpm, så ved jeg godt hvad der slider mest smiley


  • #34   16. aug 2009 kwak: var den ment til mig??

Kommentér på:
Power wheelie?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce