{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.881 visninger | Oprettet:

R1 ombygning til dragracer (SGB).. :-) {{forumTopicSubject}}

Lidt af ombygningsprojekt...

Jeg vil lige vise lidt af hvordan min knallert bliver forvandlet fra supersportsmc til supergasbike til dragrace...
Den var da jeg overtog den monteret med turbokit fra mc-xpress, øhlins bagdæmper, ISR-6 stemplede race kalibre...
I løbet af det sidste års tid har jeg så efter at have kørt mosten spring race i 08... fundet ud af at cyklen skulle laves til dragrace da jeg ikke ønsker at afgifte den. Derfor blev indkøbt: 1 stk skadet r1 bagsvinger, Linkled justerbart til sænkning/hævning, prototype 3-led til affjedring bag. Translogic q-shift ast, Lidt carbon gejl da forskærmen var revnet og trængte til udskiftning...
En carbon hugger fandt jeg også...
Cyklen er i dag blevet 30 cm længere (akselafstand 170)... så jeg ikke vælter bagover og skulle gerne kunne give max gas på striben...
Desuden konverteret fra 530 kædekit med ståltandhjul (16/43), til en 520 kæde med alutandhjul (ny gearing 15/47... så skulle der være lidt mere ryk i den hele vejen...
Pt mangler at blive lavet bremse slange til bag... reterende montage af q-shift, - også skal vi have lavet affjedringen stivere/mere progressiv
Planen er at det bliver en lang lav ris-raket-koger.... reglement siger 4 cm frihøjde.
Så af med bundkåben også skal der laves et andet rør til udstødningen (ud på siden).
Planen er at køre lidt herhjemme i den kommende sæson... primært mosten, - måske også sindal...

Der er både fotoalbums, hvor jeg vil ligge flere pics ind, - og der skal nok også komme noget mere med video...
Cyklen bliver snart rullet ind og måske acc. testet.

Links:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12915

Video:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=6352

Håber det har interesse.
spørgsmål velkomne sålænge det er seriøst!
mvh Offslow


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R1 ombygning til dragracer (SGB).. :-)
  • #1   10. jan 2010 fedt projekt. smiley

    Det bliver spændende at se om du kan få grab i bagdækket.... (det har jeg haft problemer med)

    Ellers må vi bare lave en drift afdeling... smiley


  • #2   10. jan 2010 sænk dæktrykket og forvarm det godt... også har det vel noget og gøre med affjedringen også at gøre... men ja... ellers må vi prøve hvordan et er med 201 m. hjulspind... hehe

    tilmeld dig drag turbo nos gruppen hvis du ikke allerede er der motornissemand...

    Kunne godt være vi skulle lave en grip-optimeringsgruppe....


  • #3   10. jan 2010 Forresten så i 08 da jeg var ude og køre... der fedtede min også med lakridsen sidst på dagen, indtil vi sænkede dæktrykket... det hjalp... (det er hemmeligheden når man kørerpå smalle dæk... hehe

  • #4   10. jan 2010 tja man kan sagtens få grap i 180 og 190 dæk, det er bare et spørgsmål om at lære at køre. smiley

  • #5   10. jan 2010 så må vi ud og træne en helt masse....

    glæder jeg mig helt vildt til... ellers sænker vi trykket i dækkene... så tror jeg ikke der er problemer... men det vil tiden jo vise...


  • #6   10. jan 2010 12-14 psi så er den der

    ellers kan du også stille op i SCB det er lidt hurtigere end SGB


  • #7   11. jan 2010 det ser sku godt ud at se en yamaha der melder sig ind i kampen for de gode tider(på striben). hvis jeg var dig ville jeg melde mig ind i dragbike club danmark(d.c.d) http://www.dragbike.dk/. og få en licens. licens koster 1250.kr og mellemskabet ved dcd koster 1000kr der gir dig mulighed for at køre alle løb her hjemme og i norge sverige....

  • #8   11. jan 2010 haha har allerede sprængt mit budget... men lad os nu se smiley

    Har allerede søgt udgangstilladelse til 17. april... så tager jeg den derfra... så må vi jo se om det overhovedet kan du til noget...


  • #9   11. jan 2010 he he ja det kan være lidt svært at få starttilladelse, nogle gange. men pas på dragrace er meget vanedannene..

  • #10   11. jan 2010 tror da pokker i om man skal blive hjemme med alle de timer man har brugt på at ombygge smiley - jeg ser nærmere på at melde mig ind... Vel ikke nogen der ligger inde med noget vandindsprøjting? smiley

  • #11   13. jan 2010 jo, men skal sku også have skiftet den toppakning på bilen smiley
    hehe

    hva er det du bygger til SBG eller mosten?
    er det SBG så er index 6,2/9,5 det burde du kunne køre med 170-200 heste
    er det mosten, så så skal du køre 5,5 for at være med, og det kræver i nærheden af 400 heste


  • #12   13. jan 2010 vi må se... den kommer snart på felt... men den har aldrig smidt mere end 202 (0.55 bar)... så vi får se... gider ikke køre med trykket så højt at den nedsmelter... men vi får se den har før ladet op til 0.8 bar... og det kommer den også til igen... vil mene der godt kan hives omkring 240-60 ud af den uden den medsmelter... men ville være super optimalt med noget vandkøling/indsprøjtning... men bliver nok først til næste vinter...

  • #13   13. jan 2010 i første omgang så det jeg mangler pt. er indkøring med q-shift, - yderligere sænkning (kompression af forgaflen... og at få lavet bagdæmperen mere progressiv... det ser jeg som det vigtigste i første omgang... så var der lidt bremser der også skulle have en ny slange... ok ja... men der er jo lang tid til april... eller not... haha man skal ikke kede sig jo...
    så er den jo også blevet gearet kraftigt ned... så det giver også lidt i forhold til det moment den lidt mangler...


  • #14   20. jan 2010 Dan E: med de reaktionstider eller mangel på samme så skal jeg vist lige prøve cyklen lidt af til spring race og se... det er hobby og brug af en knallert der samler for meget støv i værkstedet... Vi må jo se hvad den siger ude ved finn mht hk... håber på der er lidt flere og komme efter... men vi må se. Målinger fra de sidste par gange har ligget på 192 (mc-hospitalet) og (202 hos henholdsvis ks-motor og probike med ca 0.5 bar)... det var så med en utæt trykdel på kompressordelen af turboen, vi ikke lige havde luret... så hvem ved den lader med op til 0,8 bar på landevejen så det giver vel ungefair 30% mereffekt... men vi får se...

  • #15   7. mar 2010 ja det må jo blive en sgb cykel i første omgang...

  • #18   4. apr 2010 har heldigvis ikke så højt ambitions niveau og den har da kunne holde til det den yder nu... så hvorfor ikke bare fortsætte? - En turbocykel bliver nødvendigvis ikke lettere og køre af den får 100 hk ekstra... selvom den kan...
    Det handler jo meget om at udnyttte det der engang er til stede og kan omsætte det hele vejen ned til asfalten..
    Jeg er klar over at jeg faktisk vil have godt af at få et bagdæk på med flad profil... det ville nok være guld for at lave de gode tider...

    Men nu skal den bare ud og prøves... og se hvordan tingene opfører sig... det er jo ret så spændende i sig selv... Så jeg ber en lille bøn om høj solskin og og vindstille vejr her til spring race og 1. afd. af dm.

    Nogen der ved nærmere hvad jeg skal gøre hvis jeg vil deltage i dm? den 18. - eller kan man køre der evt. udenfor konkurrence?


  • #19   4. apr 2010 til start ville jeg sige hørt!!!! det er ikke kun hk. der tæller. det drejer sig også om at udnøtte dem. ang. første afd. af dm. kan du få en en-dags licens. den koster ca 200kr. den kan du kun få en gang i livet. jeg prøver lige at undersøge præsist hvad den koster. og hvad det ville koste og stille op(start-gebyr) på en en-dags licens til dm. du kan ikke køre uden for konkurrence da man ska ha en eller anden form for licens.da det blir kørt dm. hvis du er indtraseret ville jeg gerne hjælpe dig med de her ting omkring licens tilmeling om søn. osv.

    hilsen thobias. fra dcd. (dragbike klub danmark)


  • #20   4. apr 2010 Det må du gerne... jo rart og vide hvad man skal have med hvis man skulle køre begge dage... kan også være jeg bare skal melde mig ind i klubben, for har lidt forstået at det giver mange fordele... men var lidt i tvivl, om jeg skal skynde mig og betale for en licens jeg ikke har taget? eller om man bare kan betale derude? for det er vel 2 forskellige man skal betale til...

  • #21   4. apr 2010 du kan tage lisenc,en ud i mosten lør. til spring-race. under normale omstændigheder er sidste tilmelingsfrist. d 6 april. men jeg er helt sikker på at du kan melde dig til dm om lørdagen. det skulle der ikke vøre de storer ben. alle der vil stille op i dm er mere en velkommen. lige nu er vi ca 30 køre der er fordelt ud over tre klasser. jeg er kommet til at misinformere dig, det første års medlemskab koster 500kr og ikke 1000kr. man skal være medlem for at få en licens. hvis det er så prøv at kikke ind på vores hjemme-side under kontakt. du skal snakke med vores kasserer.

  • #22   13. apr 2010 Turbo Cykler er faktisk ret så svære at få til at køre nogle stabile 1/8 tider , oftest kræver det styring af tryk og kobling og selvf. et godt udgangs punkt i form af et godt opsat stel , stød dæmper , svingarm MM.
    men det er jo det , at få alle de ting til at virke sammen, der gør at det er sjov at køre dragrace.


  • #23   13. apr 2010 ja der er sgu ikke nogen der har lovet at det skulle være "leth"... hehe
    Jeg vil sige, at jeg har kørt på meget forskelligt. Men at denne r1'er med tryk giver mig den samme fornemmelse som da jeg kom fra en tomos knallert til en sprit ny yz80 da jeg var 11 år... det er overgangen der gør det sjovt... der hvor du får momentet og effekt kurven går helt amok... det er den sjove del af det. Det er nok ikke en vinder af dm. Det er et projekt da den stod og samlede støv... og ikke skal på gaden (og ja det kommer den nok heller aldrig)... men et eller andet skulle den bruges til... og dragrace er sjovt, det er en udfordring af manden og hans maskine. Så kan det godt ske folk undre sig over det avancerede setup. For ja jo mere mekanik der er jo mere kan gå i stykker...
    Derfor har jeg også stor respekt for dem der finder "kuren" til at lave gode tider på en ekstrem turboknallert... smiley
    og nu kører jeg ikke med ret meget ladetryk så det går nok... der er hundrede andre ting jeg er mere spændt på hvordan funker.
    og ja jeg mangler faktisk småting endnu... venter stadig på stumper... ellers får jeg sgu travlt på fredag...
    Men ja, det er og bliver en cykel med flere hjemmelavede løsninger... nogle midlertidige andre. - permanente.


  • #24   26. apr 2010 Opsumering på hvordan det gik for jer der ikke var med:
    1. kæft den sparker røv... den lyder godt og sprænger slet ikke i luften.
    2. Q-shift... ja nu skal jeg så bare lære og holde gassen fuld åben og få den lagt hurtigt på... men døjede med spin... ja i et tilfælde da den røg i 4. gear... (ja det er når man lukker gassen når man skifter, - hvilket jeg ikke skal)...
    3. bedste tid i 08 til spring race hed 8.3 på 1/8 på standard opsat r1 med turbokit og 172 km/t i udgangshastighed.
    4. Jeg kørte min bedste tid som blev 6,738 og udgangshastighed på 182,28 km/t...
    5. Jeg var en meget tilfreds mand der har en knallert der virker til formålet... og hvor der selvfølgelig skal laves lidt justeringer... bl.a. skal den geares op... jeg skal simpelthen lægge for mange gear i...
    Desuden skal jeg vist have fjernet det udstødningsrør og forlygter så jeg kan spare noget vægt og få den sænket yderligere...

    Så alt i alt har jeg noget og arbejde viddere med...
    Desuden en stor tak til alle der har været behjælpelige med min ombygning med råd vejledning... og arbejde... smiley Det spiller. Tak for det venner.
    mvh Offslow


  • #25   13. maj 2010 vent bare til du får helt styr på den maskine så køre du lave 6 tider uden problemer . og det eneste du skal gøre er bare at få noget "seat time" !!

    MVH Jesper


  • #26   13. maj 2010 ja der er sgu ikke nogen der har lovet det skulle være let... så tid i sadlen... er vejen frem.

  • #27   9. jul 2011 tja så gik det hen og blive tid til at der kom en og ville købe den fine gamle yamaha... Så den er bygget tilbage til gadesetup næsten.
    dvs eneste mangel er at forgaflen stadig der kortet op... men fyfor pyfor, skulle lige teste den en tur, 1 bars ladetryk og powerwheelie med 22. og hård som et bræt og køre på... sjovt var det.

    I dens tid som dragracer må bedste løb være AMF i år, hvor jeg præsterede at køre 6.223 og 203,77 km/t på 201 m. - højeste hastighed i klassen sgb.
    I finalen fik vi åbenbart hidset hinanden så meget op at vi var 4 der breakede ud... og jeg gik fra en 2. plads til en sidste, pga. laveste tid med 6.113 og 199 km/t....

    Jeg nåede mit mål med denne cykel, som oprindeligt var jeg ville prøve og nå 200 km/t på de 201 m.
    Tror nu stadig der kunne hentes noget... i den... men ja det bliver ikke med mig. smiley
    Jeg takker af herindefra for en stund, - sådan da. Men synes lige folk der har fulgt med her skulle høre hvad cyklen endte med af rekorder...

    mvh Klaus "Offslow"


  • #29   10. jul 2011 ja det er lidt ærgeligt, men havde sgu brug for en mere driftsikker bil... ja så måtte jeg jo vælge og varevogn er simpelthen for dyr som pendlerbil... og fruen var aldrig tilfreds når jeg tog afsted, - så det blev løsningen da der nu var en køber. Men ja, jeg savner den og alle de gode oplevelser allerede... men kommer tid kommer råd

    Jeg har solgt cykel med det hele, så måske i kommer til at se den igen, selvom den er bygget tilbage til kort version.

    Jeg går så stadig og drømmer om lidt andet... og der ligger sgu også en ms på hylden og et sæt indsprøjtningspjæld til en r1... så ja hvem ved, hvis ikke det kan sælges... ? Den gamle gik jo egentlig frisk nok... Det mest ærgelige ved de r1 er at man ikke kan opdrive nogen ordentlige race koblinger... smiley


Kommentér på:
R1 ombygning til dragracer (SGB).. :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce