sl falco sl falco
hej alle i andre v2 tosser:)
Jeg står i den dejlige situation at jeg nok snart har fået råd til en mc igen:)
Jeg vakler mellem et par maskiner, og en af dem er en aprilia sl falco fra 2001 med næsten 100k på tælleren.
Her kommer så mit issue.
Jeg syntes modellen er vanvittig flot, lyden er sublim, og hvis den bare trækker lidt som min gamle rsv mille gjorde så er det nærmest berusende! og så ligner den ikke alle de andre
Mine problemer ved den, det som i skal hjælpe mig med er følgende:
hvis den ellers er passet og har fået service som den skal, er 100 k så for langt? her tænker jeg holdbarhed på hele maskinen.
min gamle mille smed motoren ved 42000 km og det var vanvittig dyrt at få lavet. og det er bestemt ikke noget jeg har råd til skulle ske igen!
ydermere syntes jeg at der var nogle ting ved min mille som var skide irriterende i hverdaggen, den tabte strøm hele tiden, der gik fugt i nogle af kablerne. små ting der bare irriterede i hverdagen.
har en sl falco de samme problemer eller er der andre "sygdomme" ved den?
og hvad skal jeg være specielt opmærksom på når jeg skal prøve/se den?
er en falco lige så sjov på de snoede veje som en mille er og kan man følge med drenge på alle deres tunede 600 knallerter?
Jeg vil helst ikke ende i en situation hvor jeg igen står med en kæmpe mekaniker regning og en cykel jeg ikke kan nyde det gode vejr på.
alternativt er jeg ovre i noget japansk række 4 men de har bare ikke samme sjæl og karisma synes jeg:)
håber på i har en masse nyttige svar og viden som i kan overdynge mig med:)
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 709
Motor rigtig solid og af at være en italiener er motorcykel pæn samle kvalitet, og gode løsninger.
Det største problem jeg havde var at den lade slet ikke ordenlig på batteriet, men alt samme fordi der mangler en ledning i ledningsnettet, de fleste cykler har dog fået det lavet ved service eftersynerne.
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 30
Jeg kørte ca 25000 km på min Falco og der var ingen problemer,solgte den kun fordi mine håndled trængte til lidt oprejst sidde stilling
maj 2006
Følger: 56 Følgere: 67 MC-er: 14 Emner: 133 Svar: 361
maj 2006
Følger: 56 Følgere: 67 MC-er: 14 Emner: 133 Svar: 361
Og tl siger mig desværre ikke noget, har prøvet en. Synes den er for klodset!
Men det lyder da godt med din ven der har kørt så langt på en:)
maj 2006
Følger: 56 Følgere: 67 MC-er: 14 Emner: 133 Svar: 361
Men jeg skal ud i næste uge og se på den falco.
Hvad pokker skal og kan man være opmærksom på som bør få alarm klokkerne til at ringe? Den ser jo pæn ud, og jeg skal selvfølgelig prøve sen, men hvis den ellers køre godt, kobler fint ud og accelerere som den skal hvad skal jeg så ellers tjekke?
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 709
maj 2006
Følger: 56 Følgere: 67 MC-er: 14 Emner: 133 Svar: 361
Han ve ikke hvor langt motoren har kørt men der står 99.500 på speedo men stel og motor nr er ikke det samme?
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 709
maj 2006
Følger: 56 Følgere: 67 MC-er: 14 Emner: 133 Svar: 361
Men i vil ikke umiddelbart være skræmt af km på næsten 100k hvis bare den er holdt ordentligt?
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 709
maj 2006
Følger: 56 Følgere: 67 MC-er: 14 Emner: 133 Svar: 361
maj 2006
Følger: 56 Følgere: 67 MC-er: 14 Emner: 133 Svar: 361
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 377
.. Jeg tør ikke sige noget om 100k km er et reelt problem - men vil gerne sige at det ikke skal være lade-problemet som skal afholde dig. Hvis ikke en tidligere ejer allerede har fået det udbedret, er det *meget* enkelt at tilføje en ledning (og sikring) som skal til, for at få spændingen til batteriet op på fornuftigt niveau...
sl falco
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside