{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bag bremsen
  • #1   25. aug 2012 Den skal flyttes! Den ligger og bliver alt for varm, PP fodhviler er svaret!

  • #2   26. aug 2012 Bruger kun forbremsen ;0)

  • #3   26. aug 2012 Ja brugen næsten heller aldrig bag bremsen men grus/græs/vådt og by kørsel ville det være fint at ha en bag bremse der virker

  • #4   26. aug 2012 Enig ;0)

  • #5   2. sep 2012 Der må vist KUN bruges Dot 4 for det første.

    For det andet SKAL caliberen demonteres og løftes op, så den er det ABSOLUT øverste punkt i systemet. derfter skal den luftes ud hvor du vender og drejer den lidt, det er noget med der kan sidde luftlommer bag stemplerne, som ikke kommer ud med indre du laver nummeret med at demontere caliberen, husk at sætte noget imellem klodserne så stemplerne ikke kører helt ud...

    Til slut skal man lufte den baglæns ud, dvs presse stemplerne helt ind et par gange, så evt luft kommer ud af hovedcylinderen.

    jeg rodede med det i går og kunne IKKE få det til at virke før jeg gjorde som beskrevet ovenfor...


  • #6   2. sep 2012 Hej Pilotfyr ja det har jeg så gjort 5 gang og den virker også fint de første par dage, men så er den gal igen smiley

    Jeg har bestilt en anden type hovede cyllinder, har fået at vide den skulle være langt bedre, men det vil tiden jo vise når den kommer


  • #7   2. sep 2012 hvad er det for en cylinder ???

  • #8   2. sep 2012
    Brembo PS 11B, den skulle være bedre og skulle også bedre kunne holde til varmen fra udstødningen.
    Jeg har undersøgt lidt på nette og der er mange teori'er om hvorfor der er problemer med hovede cylinderen, men tror nu mest på den jeg læste på Af1 forum.
    Den type der sidde på RSV er PS11C og den anbfaler Brembo ikke man montere vandret, Om det passer ved jeg ikke.


  • #9   2. sep 2012 jeg har slet ikke haft problemer med min, rsv mille 2000, den sidder vandret, tvivler på den er skitet til alternativ stump :)!
    kan se ud fra søgning på ebay, at min er den originale ps11C, men igen 55 € for B'eren er jo heller ikke af storheder..


  • #10   2. sep 2012 Det er ikke noget man bliver fattig af ,men tror min er utæt inden i for, så det skulle skifter under alle omstændigheder

  • #11   2. sep 2012 ja der må være et sted den snapper luft :)!

  • #12   19. sep 2012 Jeg tror vi alle har samme problem.. læste lige lidt på apriliaforum, tror jeg vil prøve det her inden jeg bestiller en ny master..

    "The rear brake pushrod with the "stopper" is the most bullshit stop,gap measure I have seen to date from an oem faced with a problem they decided not to fix. Engine mounting of the master cylinder is the problem but not because of heat, read up on how ultrasonic cleaners work and start measuring frequencies of vibration at the master cylinder attach point, on many bikes the frequency of vibration there reaches into the range where cavitation in working fluid can easily occur, hence air getting into the fluid but no fluid leaking out anywhere.

    The "stopper" on the pushrod DOES NOT ALLOW FULL STROKE BLEEDING OF THE REAR BRAKE SYSTEM due to its design it limits the stroke of the master cylinder piston but also makes the pedal feel as though it is functional and working even if zero pressure is being applied to the brake pads. I machine them off in the drill press using a file hand held and the pushrod chucked up into the drill head, once reinstalled the hydraulics can be properly bled but unless the master cylinder is relocated to an RSV4 style position trouble will almost be guaranteed to return over time."


  • #13   20. sep 2012 Da vejret ikke har været for godt de sidste dag har jeg haft Masten cylinderen skilt ad selv om jeg har en anden liggende. Og fandt sku fejlen der komme noget skidt i, det lignet noget tynd najlon eller plastik tråde. Hvor det kommer fra ved jeg ikke men nu virker bagbremsen igen.

  • #14   20. sep 2012 ;0) jamen så skal min vidst også renses hehe

  • #15   20. sep 2012 den virker bedre end nogen siden før, så godt at jeg skulle just fri gangen meget tilbage.

Kommentér på:
Bag bremsen

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce