Ducati 999 2005
1.798 visninger
|
Oprettet:
Ducati 999
Årgang:
2005
Motor:
998 ccm
2 cyl. Vandkølet 4 takts V motor
4 desmodromiske styrede ventiler
Boring 100 mm
140 HK
Maks moment 109 Nm ved 8000 omdrejninger
Indsprøjtning
6 trins gearkasse
Kædetræk
Ifølge papirerne er det 0-100 km/t på 3,0 sekunder. Er dog ikke afprøvet
2 cyl. Vandkølet 4 takts V motor
4 desmodromiske styrede ventiler
Boring 100 mm
140 HK
Maks moment 109 Nm ved 8000 omdrejninger
Indsprøjtning
6 trins gearkasse
Kædetræk
Ifølge papirerne er det 0-100 km/t på 3,0 sekunder. Er dog ikke afprøvet
Hestekræfter
140 HK
En opdateret version fra 2003 til 2005. modellen som havde 124 HK til de 140 HK nu
En opdateret version fra 2003 til 2005. modellen som havde 124 HK til de 140 HK nu
Fælge
Fælg str. 5,50 alufælge
Dæk
For: 120/70 zr 17
Bag: 190/55 zr 17
Bag: 190/55 zr 17
Topfart
Tophastighed 270 km/t
Ikke afprøvet og er heller ikke nødvendigt.
Har indtilvidere været oppe på 187 og det kan man slet ikke mærke. Det er også en maskine som er meget stabil dvs ingen rysten og turbulens.
Ikke afprøvet og er heller ikke nødvendigt.
Har indtilvidere været oppe på 187 og det kan man slet ikke mærke. Det er også en maskine som er meget stabil dvs ingen rysten og turbulens.
Tuning
Intet udover
Termignioni udstødning uden dB killer, så den lyder meget ondt og vildt.
Er sgu forelsket i den
Termignioni udstødning uden dB killer, så den lyder meget ondt og vildt.
Er sgu forelsket i den
Styling
Styling og forbedringer:
Rizoma håndtag
Rizoma styrender
Gearindikator
Integreret blink og baglys fra new rage cycles
Kort nr. pladeholder fra new rage cycles
Monoposto sædeskal
Carbon bagskærm
Termignioni udstødning uden dB killer
Bredere bagdæk
Åben koblingsdæksel fra Rizoma
Ny kædekit
Nyt batteri
Ventiljustering
Nye bremseklodser
Ny fodbremse
Ny starter
Carboncover udover udstødning
Til sommer skal jeg have den farvet i enten helt mat hvid eller perlemors hvid. Gul er heller ikke en dårlig farve men så ser det bedst ud med et sølvfarvet stel og det kræver et større stykke arbejde
Er ellers helt standard. Der kommer mere på i løbet af næste sommer
Rizoma håndtag
Rizoma styrender
Gearindikator
Integreret blink og baglys fra new rage cycles
Kort nr. pladeholder fra new rage cycles
Monoposto sædeskal
Carbon bagskærm
Termignioni udstødning uden dB killer
Bredere bagdæk
Åben koblingsdæksel fra Rizoma
Ny kædekit
Nyt batteri
Ventiljustering
Nye bremseklodser
Ny fodbremse
Ny starter
Carboncover udover udstødning
Til sommer skal jeg have den farvet i enten helt mat hvid eller perlemors hvid. Gul er heller ikke en dårlig farve men så ser det bedst ud med et sølvfarvet stel og det kræver et større stykke arbejde
Er ellers helt standard. Der kommer mere på i løbet af næste sommer
Ekstraudstyr
Kunne også godt tænke mig noget rizoma udstyr til den iform af håndtag, greb, fodhvilere osv
Der skal disse ting/ændres på til sommer:
- Andre greb
- Anden nr. Pladeholder
- tankpad til siderne i sort
- pressure plate
- Timing belt cover
Der skal disse ting/ændres på til sommer:
- Andre greb
- Anden nr. Pladeholder
- tankpad til siderne i sort
- pressure plate
- Timing belt cover
Bemærkninger
Er købt i Jylland hos glad Rasmussen
Den er pæn i lakken og kører og starter perfekt. Starter ved første hug.
Lyden er fantastisk og designet er en kapitel for sig selv. Elsker designet
Helt sort også stellet. Man kan mærke en verden til forskel fra 2003 til 2005 modellen. Den kører simpelthen bedre end 2003 modellen.
De har virkelig oppet sig med faceliftningen. Elektronikken er også bedre dvs ledningssystemet
Den har en anden bagsvinger og er 14 kg lettere
Regner med at få den poleret næste sæson så lakken står endnu pænere
Der er så mange kræfter i den at den bare trækker godt. Kører simpelthen fantastisk. Skøn skøn maskine.
Suzukien føles næsten for kedelig når man kommer over på den efter en tur på ducatien. Ikke for at sige suzukien er dårlig, men der er en verden til forskel. To helt vidt forskellige maskiner.
Man glæder sig til at køre på den hver gang.
7/4-2019 nye billeder lagt op af den nye bagende
Der er dog en minus ved den og det er at man skal vænne sig til at den bliver rigtig varm at sidde på pga udstødningens placering. Så sagt med andre ord dette er en maskine som ikke egnet til bykørsel. Det er en maskine som hele tiden vil op i fart og bevægelse. Ellers bliver det for varmt at sidde på den. Men jeg har vænnet mig til og prøver at undgå køkørsel
Så har jeg her d. 15/4-2020 fået den tilbage fra vinteropbevaring med ny bagende, håndtag, dæk og gearindikator og den kører bedre end nogensinde
1/1-22 har fået ny led baglygte, bagskærm, monoposto bagende og en masse andre ting
Den er pæn i lakken og kører og starter perfekt. Starter ved første hug.
Lyden er fantastisk og designet er en kapitel for sig selv. Elsker designet
Helt sort også stellet. Man kan mærke en verden til forskel fra 2003 til 2005 modellen. Den kører simpelthen bedre end 2003 modellen.
De har virkelig oppet sig med faceliftningen. Elektronikken er også bedre dvs ledningssystemet
Den har en anden bagsvinger og er 14 kg lettere
Regner med at få den poleret næste sæson så lakken står endnu pænere
Der er så mange kræfter i den at den bare trækker godt. Kører simpelthen fantastisk. Skøn skøn maskine.
Suzukien føles næsten for kedelig når man kommer over på den efter en tur på ducatien. Ikke for at sige suzukien er dårlig, men der er en verden til forskel. To helt vidt forskellige maskiner.
Man glæder sig til at køre på den hver gang.
7/4-2019 nye billeder lagt op af den nye bagende
Der er dog en minus ved den og det er at man skal vænne sig til at den bliver rigtig varm at sidde på pga udstødningens placering. Så sagt med andre ord dette er en maskine som ikke egnet til bykørsel. Det er en maskine som hele tiden vil op i fart og bevægelse. Ellers bliver det for varmt at sidde på den. Men jeg har vænnet mig til og prøver at undgå køkørsel
Så har jeg her d. 15/4-2020 fået den tilbage fra vinteropbevaring med ny bagende, håndtag, dæk og gearindikator og den kører bedre end nogensinde
1/1-22 har fået ny led baglygte, bagskærm, monoposto bagende og en masse andre ting
Ducati 999
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
okt 2018
Følger: 13 Følgere: 155 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 89
Kunne være interessant at se hvilken en der er stærkest men det kommer jo også an på køreren. På det punkt er jeg nok lidt rusten
apr 2019
Følgere: 1 Svar: 15
Du siger bare til, hvis du skal have hjælp til polering til foråret.
Kunne være hyggeligt, når du nu også kommer fra Glostrup
Og så lige slutte dagen af, med at se om ducatien virkelig er hurtigere end gsxr’en
okt 2018
Følger: 13 Følgere: 155 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 89
maj 2019
Følger: 31 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 41
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 494 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 44
dec 2017
Følger: 6 Følgere: 2 MC-er: 2 Svar: 6
maj 2004
Følger: 11 Følgere: 15 MC-er: 1 Svar: 88
mar 2008
Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 101
apr 2017
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 13
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 31 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 277