Honda XRV 650 Africa Twin (750 bastard) [Tidl. motorcykel] 1988
1.703 visninger
|
Oprettet:
Honda XRV 650 Africa Twin (750 bastard)
Årgang:
1988
Motor:
Væskekølet, firetakts, 52 graders v-motor med én overliggende knast og 2 tændrør pr cylinder.
647cc
Boring x Slaglængde = 79 x 66 mm
Kompressionsforhold: 9.4:1
2x 32mm CV karburatorer
Elektrisk starter
5 gear
Oliekøler (på 750'eren)
647cc
Boring x Slaglængde = 79 x 66 mm
Kompressionsforhold: 9.4:1
2x 32mm CV karburatorer
Elektrisk starter
5 gear
Oliekøler (på 750'eren)
Hestekræfter
57 Hp @ 8000 rpm
60 Nm @ 6000 rpm
Med 750'er motor er det nok lidt mere.
60 Nm @ 6000 rpm
Med 750'er motor er det nok lidt mere.
Fælge
21 tommer foran
17 tommer bag
D.I.D af ægte guld!
17 tommer bag
D.I.D af ægte guld!
Dæk
Nu: Etellerandet slidt
Forår 2019: Michelin Anakee Wild
Front: 90/90-21
Bag: 130/80-17
Forår 2019: Michelin Anakee Wild
Front: 90/90-21
Bag: 130/80-17
Topfart
165-180 km/t
0-100: No idea, men nok mellem 4 og 6 sekunder.
0-100: No idea, men nok mellem 4 og 6 sekunder.
Tuning
En 750cc klump, stadig med alle de fine magnesium motorskjolde!
En ridset no-name potte.
En ridset no-name potte.
Styling
Ridser
Slid
Patina
Manglende "handskerum"'s skjold (blæste af på vej hjem).
Guldfælge jo!
HRC HRC HRC! :D
Slid
Patina
Manglende "handskerum"'s skjold (blæste af på vej hjem).
Guldfælge jo!
HRC HRC HRC! :D
Ekstraudstyr
Varme i styret
Et sæde der ikke dræber røven
Et sæde der ikke dræber røven
Bemærkninger
Min anden XRV 650, for nu vil jeg gerne køre langt, sidde ordentligt, lege i svingene og kunne rive en grusvej op i ny og næ, og den kan sgu det hele :)
Har ingen anelse om km-tal. Den står på omkring 80.000, men det siger ikke maje på en ged fra '88 (som mig selv). Den har på et tidspunkt fået en 750'er motor af ukendt oprindelse, og et par modifikationer for at få motoren på plads.
Den kører lige som den skal; dvs. fuld nedlægning i rundkørslerne, og over huller i vejen uden man mærker dem :)
Det er nok den maskine jeg passer bedst med 76kg x 188 cm.
Til 2018:
Renoveret forbremse.
Olie skiftet.
Luftfilter skiftet.
Chokermekanisme adskilt og renset.
Karbs synkroniseret.
Taskesæt og holder monteret.
Til 2019:
Geares om til 17@43 og får ny kæde
Anakee Wild 50/50 dæk monteres
Koblingsplader og -fjedre skiftes
Kølesystem skylles igennem og får nyt vand
Tændrør skiftes (iridium)
Karbs renses og får nye dyser + synk (igen)
Koblingskabel og chokerkabel udskiftes
Måske kommer en sjov lydpotte på (den gamle ligner lårt)
Mojn!
Har ingen anelse om km-tal. Den står på omkring 80.000, men det siger ikke maje på en ged fra '88 (som mig selv). Den har på et tidspunkt fået en 750'er motor af ukendt oprindelse, og et par modifikationer for at få motoren på plads.
Den kører lige som den skal; dvs. fuld nedlægning i rundkørslerne, og over huller i vejen uden man mærker dem :)
Det er nok den maskine jeg passer bedst med 76kg x 188 cm.
Til 2018:
Renoveret forbremse.
Olie skiftet.
Luftfilter skiftet.
Chokermekanisme adskilt og renset.
Karbs synkroniseret.
Taskesæt og holder monteret.
Til 2019:
Geares om til 17@43 og får ny kæde
Anakee Wild 50/50 dæk monteres
Koblingsplader og -fjedre skiftes
Kølesystem skylles igennem og får nyt vand
Tændrør skiftes (iridium)
Karbs renses og får nye dyser + synk (igen)
Koblingskabel og chokerkabel udskiftes
Måske kommer en sjov lydpotte på (den gamle ligner lårt)
Mojn!
Honda XRV 650 Africa Twin (750 bastard)
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
Ergo er min opslagsfrekvens vel sådan set ikke slem, især da mange også efterspørger mere liv herinde på siden.
Jotak, en AT650 er en dejlig kult-cykel, og den tilfældelige tysker, der har smidt en 750'er motor på har muligvis ødelagt den i visses optik, men i andres er det et køretøj, der skal fungere. Jeg er glad for den ekstra oliekøler, og den skal sådan set bare køre, ikke være et udstyrsstykke andre behøver vurdere.
Billederne er taget for at vise nogle grimme knaster ved lige den her maskine, og ellers for at vise den på en pæn lokalitet (modsat mange der tager billeder med mobil i en mørk garage) - Jeg skal dog nok huske dig og smide en ny stak op, når jeg har været ude på næste tur.
Du må have en god dag, med dine motorcykler. Jeg håber at vi andre må se dem - og vurdere dem - en dag
PS: Jeg vil helt bevidst vælge at fortsætte skrivningen, opslagene, diskussionerne i forum og oprettelse af motorcykler, så må du blokere mig så du ikke får dem at se, hvis de generer.
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
apr 2017
Følger: 151 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 48
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 660
dec 2016
Følger: 38 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 331
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122