{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda VFR 750 FT (RC36) 1996

1.200 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Peter B
Mand | 61 år | Oprettet: 15. jan 2018


Honda VFR 750 FT (RC36)

Årgang:
1996
Motor:
Den fantastiske 748 ccm 90° V4 med 180° krumtap og "uneven bang" (1-0-1-1-0-1-0-0- ), som giver den karakteristiske lyd *)... til lyden hører også de ligeskårne tandhjul til de tandhjulsdrevne knastaksler.

Boring og slaglængde: 70,0 x 48,6 mm
Kompression: 11,0:1
Ventiler: kædetrukne DOHC, 4 ventiler pr. cylinger
Cylindernummerering: #1 bag venstre, #2 for venstre, #3 bag højre, #4 for højre
Kaburator: 4 stk 34 mm CV Keihin
Gearkasse: 6 gear med våd hydraulisk flerpladekobling
Vægt motor: 76,5 kg

*) I 2009 fik YZF-R1 samme tændingsrækkefølge - og dermed også samme lyd. Så det er forkert når nogen påstår at lyden er fordi det er en V4 - Yamaha kan altså lave samme "uneven bang" med samme fede lyd med en langt lettere, enklere og billigere (dog bredere) række-4... synes så bare stadig en V4 er lidt more cool :-)
Hestekræfter
105 HK ved 10000 RPM
73 Nm ved 8000 RPM
Fælge
For 3,5 x 17
Bag 5,0 x 17
Dæk
For 120/70 x 17 Dunlop Sportmax Roadsmart III
Bag 170/60 x 17 Dunlop Sportmax Roadsmart III
Topfart
Nok til at komme galt afsted... bogen siger 240 km/t - har ikke prøvet...
Tuning
Intet
Styling
Køreklar vægt: 226 kg
Tank: 21 liter
Ekstraudstyr
Originalt værktøjssæt (komplet)
Original instruktionsbog/pose under sæde
Det er helt umuligt at leve uden USB stik
Komfortblik til motorvej og rundkørsler er nice
Varmehåndtag et must
Bemærkninger
Har fået den store mekaniske tur vinteren 2017/2018. Står efterhånden i ret original stand. Mange dele er skiftet - både slidte og dele som ikke var OE (f.eks. bolte, skruer, greb, pedaler, spejle, kåbeglas).
Bremser (EBC skiver og klodser), affjedring (Hyperpro fjedre for og fjeder samt dæmper bag), stålarmerede slanger (Wezmoto på bremser og kobling) samt lidt andre småting er dog skiftet fra OE til "fremmede produkter". Har bevaret de originale skiver og bremseslanger.
2019: Karburatorer overhalet - alle o-ringe/pakninger (over 30 stk), dyser renset/skiftet. Heldigvis havde vakuumspjældene det fint. Skiftet air cut-off valves (måske lidt ligemeget da jeg ikke justerer lean of peak på pilot). Nye inlet-rubbers (Honda kalder dem vist insulators).
Kommentér på:
Honda VFR 750 FT (RC36)
Annonce