Yamaha RD 350 [Tidl. motorcykel] 1976
2.073 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Kommentarer
Yamaha RD 350
Årgang:
1976
Motor:
Motor 347ccm 2 cylindre, 2-takter med menbran-indsugning. Karburator: 28 mm Mikuni.
Boring x slaglængde 64 x 54 mm.
Effekt 39.00 HK (28.5 kW)) @ 7500 RPM
Forbrug 20 km/l.
Drivkraft 6-trins gearkasse. Flerpladekobling i oliebad. Kædetræk. Kick-start.
Newtronic elektronisk tænding fra yambits i England
Boring x slaglængde 64 x 54 mm.
Effekt 39.00 HK (28.5 kW)) @ 7500 RPM
Forbrug 20 km/l.
Drivkraft 6-trins gearkasse. Flerpladekobling i oliebad. Kædetræk. Kick-start.
Newtronic elektronisk tænding fra yambits i England
Hestekræfter
39hk
Fælge
RD350lc fælge
Dæk
3,00 for og 3,50 bag
Topfart
Ca 150km/t
Tuning
KN filter af samme type som det org. så det passer i luftfilter kassen. Newtronic ignition fra Yambits i England.
Måske nogle andre potter en dag.
Måske nogle andre potter en dag.
Styling
Fælge og forskærm fra en RD350LC og sæde fra den gang man kunne få det som ekstra udstyr.
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Motor er renoveret med nye stempler boring pakninger og krumtappen har været i England hos PJME og blevet hoved renoveret. Jeg har lavet den så den ikke skal pudses hele tiden som den anden jeg har ;)
Yamaha RD 350
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 62
Mangler du nogle ligesindede at følges med, så tjek den landsdækkende køreklub jeg lavede i 2004, med Yamaha RD 350 som udgangspunkt.
http://www.dalton-banden.dk/
Mvh Joe
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 7 Emner: 1 Svar: 5
Jeg her lavet en ny aksel til forhjulet og en bøsning til den side hvor møtrikken er, for akslen er lidt mindre i Ø mål. Bag har jeg lavet en bøsning til den del der holder tandhjuls delen fast til baggaflen, og modsat den en lille bøsning til kædestrammeren, også pga at akslen er lidt mindre. Jeg har tilpasset den originale lc aksel bag, så den passer på længden og skåret lidt gevind så den passer. Jeg har også lavet et nyt afstandsstykke imellem baggaffel og bremsetromle. Skiven har samme diameter, men jeg måtte lave to afstandsskiver på 5mm i tykkelsen, til boltene der holder bremsekaliberen for at få den lidt ind mod fælgen, da skiven ikke har samme center som den originale. Det lyder bøvlet MEN det er det ikke
nov 2013
Følger: 1 Svar: 7
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.159
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.280
dec 2016
Følger: 38 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 331
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 52
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 11
jul 2004
Følger: 127 Følgere: 141 MC-er: 8 Emner: 372 Svar: 1.542
mar 2015
Følger: 217 Følgere: 45 MC-er: 6 Emner: 12 Svar: 48
jan 2008
Følgere: 12 MC-er: 3 Svar: 40
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
dec 2017
Følger: 6 Følgere: 2 MC-er: 2 Svar: 6
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 927
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 60
okt 2009
Følger: 35 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 953
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 451