Yamaha RD 350 R 1994
3.847 visninger
|
Oprettet:
Yamaha RD 350 R
Årgang:
1994
Motor:
Motor: 2-cylindret, 2-takts vandkølet med membranstyret indsugning, udstødningsport udstyret med YPVS ventiler. Autolube friskolie-smøring..
Kubik: 350 cc
Boring/Slaglængde: 64/54 mm/mm.
Kompression: 6,0:1.
Karburator: 2 stk, 26 Mikuni karburatorer,
Transmission: 6-trins gearkasse. Flerpladekobling i oliebad. Kick-start. Kædetræk.
Moment: 20,6 Nm ved 7500 o/m
Brændstof forbrug: et sted omkring 12 km/l
Kubik: 350 cc
Boring/Slaglængde: 64/54 mm/mm.
Kompression: 6,0:1.
Karburator: 2 stk, 26 Mikuni karburatorer,
Transmission: 6-trins gearkasse. Flerpladekobling i oliebad. Kick-start. Kædetræk.
Moment: 20,6 Nm ved 7500 o/m
Brændstof forbrug: et sted omkring 12 km/l
Hestekræfter
Standard: 58,5 hk ved 9.000 rmp
Nu: ukendt
Nu: ukendt
Fælge
For: 18 x MT 2.15
Bag: 18 x MT 2.50
Bag: 18 x MT 2.50
Dæk
For: Bridgestone 90/90 - 18
Bag: Bridgestone 110/90 - 18
Bag: Bridgestone 110/90 - 18
Topfart
Topfart ligger på omkring 200 km/t
0-100 km/t på 4,8 sek.
0-140 km/t på 10,1 sek.
0-100 km/t på 4,8 sek.
0-140 km/t på 10,1 sek.
Tuning
O-ringe i topstykket (højere kompression)
Modificerede Micron udstødninger
Justerbar tændingsplade
Mellemstykker under membran for bedre flow
Heavy-duty kobling uden O-ringe og med strammere fjedre (den originale gled ved omkring 10.000 rpm)
Modificerede Micron udstødninger
Justerbar tændingsplade
Mellemstykker under membran for bedre flow
Heavy-duty kobling uden O-ringe og med strammere fjedre (den originale gled ved omkring 10.000 rpm)
Styling
Se billeder
Ekstraudstyr
Div. bøger, papirer og originalt bagebærer
Bemærkninger
Selve årgangen er den sidste som Yamaha producerede af modellen RD350. Den blev produceret i Brasilien under navnet RD 350R.
MC-Revyen fra 1994 om RD350 R modellen:
"Yamaha's herlige RD 350 dukker pludselig op igen - med dobbelte forlygter og med enkelte modifikationer i motoren, men ellers i det store og hele uændret. Så nu kribler det med garanti i rumpen på de potentielle gen-begyndere, som husker, hvordan RD 350 i sin tid stejlede af sted og lynede hurtigt ud af byen med en lang blå sky af to-takts røg efter sig. På grund af tidens skrappere krav til miljøet og til mekanikkens holdbarhed har Yamaha strækket motoren med 4,5 hk. Og hvad så? De 58,5 hk slæber kun på 141 kg, og 2-takteren rykker ganske effektivt i asfalten."
MC-Revyen fra 1994 om RD350 R modellen:
"Yamaha's herlige RD 350 dukker pludselig op igen - med dobbelte forlygter og med enkelte modifikationer i motoren, men ellers i det store og hele uændret. Så nu kribler det med garanti i rumpen på de potentielle gen-begyndere, som husker, hvordan RD 350 i sin tid stejlede af sted og lynede hurtigt ud af byen med en lang blå sky af to-takts røg efter sig. På grund af tidens skrappere krav til miljøet og til mekanikkens holdbarhed har Yamaha strækket motoren med 4,5 hk. Og hvad så? De 58,5 hk slæber kun på 141 kg, og 2-takteren rykker ganske effektivt i asfalten."
Yamaha RD 350 R
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 62
Mangler du nogle ligesindede at følges med, så tjek den landsdækkende køreklub jeg lavede i 2004, med Yamaha RD 350 som udgangspunkt.
http://www.dalton-banden.dk/
Mvh Joe
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 2 Svar: 5
aug 2013
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 2
Det er nu en fin maskine, som desværre ikke er ret meget værd - men mon dog om det ikke vender på et tidspunkt og bliver en rigtig klassiker! Folk vender i hvert fald hoveder når man kommer tøffende forbi, mens den lystigt skyder fra udstødningsrørene
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 69
aug 2013
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 2
HondaV: jo lige præcis - så kan alting ikke regnes om i penge og tid
Paul K: tak for det. Jeg har gået efter originalitet, med undtagelse af stumper til tuning og få stumper som ikke kunne fåes i ny original
feb 2008
Følger: 2 Svar: 1
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 1 Svar: 12
aug 2013
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 2
HondaV: Uha, alt for mange penge må jeg desværre indrømme - dobbelt så meget som jeg kan få for den
Jesper: ok helt i orden
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
Jeg har selv 3 Suzuki gsxr 250 retro " knallerter" stående som jeg har brugt en del tid på hen over vinteren Dejlig terapi
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
aug 2013
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 2
Mvh
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Men din burde nu også være en brasilianer. RD350R med fuldkåbe og dobbelte forlygter er så vidt jeg husker, kun lavet i Brasilien.
Men en fed lille lommeracer.
jul 2016
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 42
aug 2013
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 2
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 32 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 90
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.239
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 87
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 22 MC-er: 9 Emner: 6 Svar: 104
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 44 MC-er: 6 Emner: 41 Svar: 657
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 43 MC-er: 3 Emner: 200 Svar: 398
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 794