{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Aprilia SL 900 Shiver 2017

2.292 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Per M
Mand | 55 år | Oprettet: 23. dec 2012


Aprilia SL 900 Shiver

Årgang:
2017
Motor:
Aprilia V90 motor: 90° v-twin motor på 896,1 ccm, 4-takt, vandkølet, dobbelt overliggende knastaksel, 4 ventiler pr. cylinder, boring x slaglængde 92,0 x 64,1 mm, våd kobling, kædetræk, Marelli 7SM ECU motorstyring, ride-by-wire og tracking-control
Modsat mange andre nye bikes, så giver de originale potter en god lyd. Hele udstødningssystemet er lavet i rustfri
Hestekræfter
Aprilia 900 Shiver – standard under Euro 4 norm
* 95,2 HK ved 8.750 omdr./min.
* 90,0 Nm ved 6.500 omdr./min.
vs.
Aprilia 750 Shiver – standard under Euro 3 norm
* 95,0 HK ved 9.000 omdr./min.
* 79,0 Nm ved 7.250 omdr./min.

Shiveren trækker jævnt og momentfuldt fra 2000 omdr./min. Som nævnt har den 3 motorstyringsprogrammer (ride-by-wire): Sport, Touring og Rain. Ved Rain er ydelsen reduceret til ca. 75 HK, mens fuld ydelse kommer mest markant under Sport-programmet
Fælge
Aprilia standard fælg for: 3,50” x 17” sort
Aprilia standard fælg bag: 6,00” x 17” sort

SL900 Shiver har 2,2 kg lettere fælge end den tidligere model, men ellers 100% runde standard fælge
Synes at den rubrik er rimelig overflødig
Dæk
Dæk for: Pirelli Angel ST 120/70 ZR 17
Dæk bag: Pirelli Angel ST 180/55 ZR 17

Runde, sorte og standard ...
Hvorfor er denne rubrik her egentlig?
Topfart
Iflg. MC Revyen 2018 er topfarten 215 km/t, hvilket er rigelig for en bike uden kåbe og Shiveren accelerer fra 0-100 km/t på 3,9 sekund

Flere dele er lettet i vægt på den nye model, men alligevel vejer SL900 og SL750 nøjagtig det samme - nemlig 193 kg i tørvægt eller 213 kg fuld tanket
Forskellene mellem SL750 og SL900 er en opdateret ny motorkonstruktion, Marelli ECU motorstyring, nyt udstødningssystem, fuld justerbar Kayaba forgaffel, 4,3" TFT digital instrumentering, tracking-control samt en del kosmetiske ændringer
Tuning
G.P.R. GPE Anniversary Poppy - DUAL RACING SLIP-ON
Skulle efter sigende betyde 3.2 HK ekstra, 3.6 Nm mere og en vægtreduktion på 6.6 kg. Ovenstående er ikke bekræftet med testning af min Aprilia på rullefelt

Det var ved montering af slip-on potter ikke nødvendig at mappe ECU'en eller monterer en PowerCommander eller lign. Marelli ECU'en ændrer selv mapping efter de montere de dele og blev oprindelig udviklet til Aprilia Tuono 1100

Flere klager over ujævn motorgang på 750 Shiver og nogle får ikke held af at fjerne dette problem på trods af flere indgreb. 750'eren kører med en anden motorstyring
Styling
Billed 1-8 er fra november 2020, hvor cyklen er ca. 3 år gammel
Billed 9-20 er fra oktober 2017, hvor cyklen var ca. 14 dage gammel Billed 21-25 er fra forår 2018, hvor rejseudstyr blev monteret

Cyklens farvekombination hedder Green Raptor

Følgende dele er eftermonteret:
* R&G Racing - Modular Centre Tank Pad
* R&G Racing - Crash Protectors – Aero Style
* R&G Racing - Cotton Reels (bobbins)
* R&G Racing - Bar End Sliders
* R&G Racing - Fork Protectors
* Puig - Rear Tire Hugger
* Puig - Front Fender Extender (for Shiver 750. kan monteres ud modifikationer)
* Puig - Rafale Windshield, green
* Puig - Hi-Tech Racing håndtag, grøn alu/sort gummi
* V-Tech alu bremse- og koblingshåndtag, sort m/grøn indstillingskrue og endegreb

De rødmalede dele fra Aprilia giver stylingen et ekstra pift.
Tjek fx de røde stafferinger på fælgene
Den originale forskærm er meget kort og cyklen har ingen bagskærm. Så uden upgrades bliver cyklen meget hurtig bliver møg beskidt under danske vejrforhold
Ekstraudstyr
Monteret ekstraudstyr
* Tankring fra SW-motech til EVO trial tanktaske
* Vandtæt styrmonteret holder med 2 USB ladere
* Vandtæt styrmonteret UltimateAddons Mobilcase
* Lumitecs LED S2 forlygte x 2

Udstyr til transport af bagage
* Bagagerack fra Givi:
Givi 6702FZ bagagearme til topplade (der medfølger nye
passagerhåndtag, da dette erstatter det originale)
Givi M7 topplade
Givi TE6702 bøljer til sidetasker.
Delene er udviklet til Shiver 750, men passer på 900-modellen
uden modifikationer.
* Givi TRK46 eller TRK33 Trekker hardbag
* Givi 3D600 softbag

Det er muligt at tilkøbe et modul, så mobiler kan tilsluttes over instrumentering via bluetooth
Dette er fravalgt, da det ikke ville være muligt at se navigation uden en styrmonteret mobilholder og at min Interphone F5 allerede giver mig mulighed for bluetooth tilkobling i hjelm
Bemærkninger
Aprilia Shiver er i 2018-modellen vokset til 900 ccm og den blev købt med hjertet i efteråret 2017
Den smukke italienske mc er er rigtig sjov at køre, specielt når turen går over de små svingende veje. Så forbered dig som chauffør på et bredt smil i hjelmen

Jeg var i 2017 på udkig efter noget italiensk og endte med denne Aprilia, som jeg straks var super tilfreds med
Glæden og tilfredsheden med min Aprilia er i november 2020 uændret og jeg kan klart anbefale en Aprilia 900 Shiver
Kommentér på:
Aprilia SL 900 Shiver
Annonce