Honda VT 500 E (solgt) 1988
4.397 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Kommentarer
Honda VT 500 E (solgt)
Årgang:
1988
Motor:
2-cylindret, 4-takts vandkølet 52 grader V-motor med 1 overliggende knastaksel pr. cylinder, 3 ventiler pr. cylinder. Slagvolumen: 491 ccm. Boring/slaglængde: 71,0/62,0 mm. Effekt: 37 kW (50 hk) ved 9000 o/m. Maks. drejningsmoment: 42 Nm (4,3 kgm) ved 7000 o/m. Kompressionsforhold: 10,5:1. Karburatorer: 2 stk.
Transmission 6-trins gearkasse. Flerpladekobling i oliebad. Kardantræk..
Transmission 6-trins gearkasse. Flerpladekobling i oliebad. Kardantræk..
Hestekræfter
pt droslet til 27 HK, ellers normalt 50 HK..
Fælge
For: MT 2.15 X 18
Bag: MT 2.50 X 18
Bag: MT 2.50 X 18
Dæk
For: Bridgestone 100/90X18
Bag Bridgestone 120/80X18
Bag Bridgestone 120/80X18
Topfart
150 km/t ved 27 HK, ellers 180 km/t med 50 HK
Tuning
Ingen
Styling
Ingen
Ekstraudstyr
Bagagebære med topboks, hvor der også kan sætte side tasker på..
Bemærkninger
El-system:
12 volt vekslstrømsgenerator. Transistortænding.
Stel:
Dobbelt, lukket rørramme. Affjedring for: Hydraulisk teleskopgaffel, luftunderstøttet. Affjedring bag: Konventionel svinger med ekstremt skrå fjederben.
Bremser:
For: Dobbelt hydraulisk skivebremse, dobbeltstemplede calipere. Bag: 140 mm tromlebremser.
Mål og vægt:
Tankkapacitet: 18 liter. Egenvægt: 179 kg tør. Totallængde: 215 cm. Akselafstand: 146 cm..
Mc-revyen skrev følgende i 1983..
Honda er åbenbart faldet pladask for V-motoren. Her er endnu en ny model med denne motor-teknik.. VT 500 har 2 cylindre og 3 ventiler pr. cylinder - et system, der i hvert fald i pricippet skulle give den 4-ventilede motors gode fyldning og den 2-ventilede motors store robusthed..
Vil tilføje.. En dejlig letkørt cykel, som er god til nybegyndere.. Køre langt på literen har aldrig haft den under 19 km/l.. Den ligger lige nu omkring 23 km/l, og det er ikke bedstefarskørelse..
Cyklen er solgt.. Kommer snart med en anden..
(solgt)
12 volt vekslstrømsgenerator. Transistortænding.
Stel:
Dobbelt, lukket rørramme. Affjedring for: Hydraulisk teleskopgaffel, luftunderstøttet. Affjedring bag: Konventionel svinger med ekstremt skrå fjederben.
Bremser:
For: Dobbelt hydraulisk skivebremse, dobbeltstemplede calipere. Bag: 140 mm tromlebremser.
Mål og vægt:
Tankkapacitet: 18 liter. Egenvægt: 179 kg tør. Totallængde: 215 cm. Akselafstand: 146 cm..
Mc-revyen skrev følgende i 1983..
Honda er åbenbart faldet pladask for V-motoren. Her er endnu en ny model med denne motor-teknik.. VT 500 har 2 cylindre og 3 ventiler pr. cylinder - et system, der i hvert fald i pricippet skulle give den 4-ventilede motors gode fyldning og den 2-ventilede motors store robusthed..
Vil tilføje.. En dejlig letkørt cykel, som er god til nybegyndere.. Køre langt på literen har aldrig haft den under 19 km/l.. Den ligger lige nu omkring 23 km/l, og det er ikke bedstefarskørelse..
Cyklen er solgt.. Kommer snart med en anden..
(solgt)
Honda VT 500 E (solgt)
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
kender ikke zzr 600 særlig godt... men folk siger da at det er en ok maskine... men vær opmærksom på knastkæden... typisk omkring de 50k km at de skal skiftes...
jul 2004
Følger: 8 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 66 Svar: 2.814
meget fin vt... håber du kunne bruge de dele..
apr 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 21
Velkommen! Altid plads til en V-motor mere. En høj herfra
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
Den er rigtig flot med mange fede detaljer! Lækkert med gode pics og meget info! HELT ny er du jo ikke herinde, men du bliver hermed budt velkommen alligevel!