Indian Chief 1947
4.484 visninger
|
Oprettet:
Indian Chief
Årgang:
1947
Motor:
Original 1947 Indian Chief Bonneville Magneto motor.
Motoren er lavet om til almindelig batteri tænding med original Indian Chief strømfordeler.
Den er også bygget om med IPE elektronisk tænding istedet for platiner og kondensator.
Motoren er totalrenoveret i september 2017
Ny dansk produceret trækaksel.
Ny dansk produceret søle.
Nye dansk produceret races til hovedlejer.
Nye rullebure i bigend (søle).
Nye ruller i alle lejer 2,5/100mm understørrelse.
Nye Kiwi Indian Motorcycle plejlstænger m. nye bøsninger og Dansk produceret races.
Nye JADE USA 0.020" Bonneville stempler med Kiwi Indian Motorcycles olie skrabe ringe.
Nyborret og honet cylindre med 10/100m spillerum +/- 1/100m tolerance til stemplerne.
Afbalanceret krumtap (63,5% balancefaktor).
Venstre hovedleje er modificeret til pakdåse istedet for den originale kork skive på bagsiden af kædehjulet.
Oliepumpen er renoveret med nyt alt.
Motoren er lavet om til almindelig batteri tænding med original Indian Chief strømfordeler.
Den er også bygget om med IPE elektronisk tænding istedet for platiner og kondensator.
Motoren er totalrenoveret i september 2017
Ny dansk produceret trækaksel.
Ny dansk produceret søle.
Nye dansk produceret races til hovedlejer.
Nye rullebure i bigend (søle).
Nye ruller i alle lejer 2,5/100mm understørrelse.
Nye Kiwi Indian Motorcycle plejlstænger m. nye bøsninger og Dansk produceret races.
Nye JADE USA 0.020" Bonneville stempler med Kiwi Indian Motorcycles olie skrabe ringe.
Nyborret og honet cylindre med 10/100m spillerum +/- 1/100m tolerance til stemplerne.
Afbalanceret krumtap (63,5% balancefaktor).
Venstre hovedleje er modificeret til pakdåse istedet for den originale kork skive på bagsiden af kædehjulet.
Oliepumpen er renoveret med nyt alt.
Hestekræfter
58
Fælge
Originale krom 16" egerhjul
Dæk
Avon MKII 5.00-16"
Topfart
160km/t
Tuning
Bonneville motoren er en fabrikstunet motor med blandt andet følgende modifikationer som standard;
Store ventiler
Pop-up stempler
Stor manifold og nippler
Andre knaster og knastfølgere
Dobbelte ventil fjedre
Karburatoren er skiftet fra Linkert M344 Bonneville til Keihin CV med Yost power tube kit, i forbindelse med motor renovering september 2017.
Karburatoren er modificeret efter Jim Moshers råd og vejledning (performanceindian.com)
Store ventiler
Pop-up stempler
Stor manifold og nippler
Andre knaster og knastfølgere
Dobbelte ventil fjedre
Karburatoren er skiftet fra Linkert M344 Bonneville til Keihin CV med Yost power tube kit, i forbindelse med motor renovering september 2017.
Karburatoren er modificeret efter Jim Moshers råd og vejledning (performanceindian.com)
Styling
Originale trim lister på skærmene.
Originale krom fender tips.
Originale defender rails for og bag.
Original "duck bill" rail på forskærm
Faber cycle Stelling & Hellings style forniklet styr.
Originale lysegrøn og hvid "twirl" BECK håndtag.
Alu footboards + extensions.
Buco krom stjerner på forskærmen
Originale krom fender tips.
Originale defender rails for og bag.
Original "duck bill" rail på forskærm
Faber cycle Stelling & Hellings style forniklet styr.
Originale lysegrøn og hvid "twirl" BECK håndtag.
Alu footboards + extensions.
Buco krom stjerner på forskærmen
Ekstraudstyr
Originale defender rails på for- og bagskærm.
12" rails til oppakning på bagskærmen.
Toolbox.
Messinger WL style saddeltaske.
Mudflaps på for- og bagskærm.
Originalt chummyseat ekstra saddelfjedre setup.
Ekstra lygter på siden af forskærmen.
12" rails til oppakning på bagskærmen.
Toolbox.
Messinger WL style saddeltaske.
Mudflaps på for- og bagskærm.
Originalt chummyseat ekstra saddelfjedre setup.
Ekstra lygter på siden af forskærmen.
Bemærkninger
Næsten helt original cykel.
Cyklen er med gashåndtag i venstre side, og tænding i højre side af styret. Højre håndgear og venstre fodkobling.
Det skal man lige bruge en eftermiddag eller to til at venne sig til. Men når først man har vennet sig til det er det super fedt!
Den kører super godt :-)
Cyklen er med gashåndtag i venstre side, og tænding i højre side af styret. Højre håndgear og venstre fodkobling.
Det skal man lige bruge en eftermiddag eller to til at venne sig til. Men når først man har vennet sig til det er det super fedt!
Den kører super godt :-)
Indian Chief
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 339
Jeg håber du lader den stå med den fede patina ..
Vh.Per
dec 2016
Følger: 38 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 331
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 188
aug 2007
Følger: 1
apr 2016
Følger: 18 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 11
Den fortjæner sgu 100 gange ex høj
apr 2017
Følger: 151 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 48
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.365
Tillykke med den.
PS. Jeg er en fattig og ulykkelig dansker, så giv et bidrag, så jeg kan få et bedre liv, giv mig en Indian Chief................Jeg ved du har en
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 494 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
Den mener lidt om de gamle WLC'er
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
Fed indianer, dem ser man ikke mange af, som du nok svagt fornemmer er jeg SLET ikke misundelig!
apr 2017
Følger: 151 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 48
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 347
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 70 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
aug 2013
Følger: 5 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 16
apr 2017
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 13
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 51 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.363
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 159
apr 2017
Følger: 151 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 48
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.278
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 658
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 76
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 44
maj 2016
Følger: 11 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 128
maj 2015
Følger: 35 Følgere: 48 MC-er: 5 Emner: 11 Svar: 69