Suzuki SV 1000 [Tidl. motorcykel] 2007
4.053 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Kommentarer
Suzuki SV 1000
Årgang:
2007
Motor:
996ccm V-Twin
Vådkobling, 6 gear.
Vådkobling, 6 gear.
Hestekræfter
124 eller deromkring. Sidste rullefelt attest viste 119 på baghjulet.
Fælge
3,5 x 17 forfælg fra GSXR 1000 K6
6 x 17" Bagfælg fra GSXR 1000 K6
6 x 17" Bagfælg fra GSXR 1000 K6
Dæk
For: 120/70-17 Pirelli Angel GT
Bag: 190/55-17 Pirelli Angel GT
Bag: 190/55-17 Pirelli Angel GT
Topfart
Originalt omkring 225. Den er gearet ned, så den rammer begrænseren ved 235 i 6. gear.
Tuning
Tyndere toppakninger, Powercommander 3 USB, ændret luftfilterkasse, tank hævet 10mm, ændret udstødning 2-i-1-i-2... :)
Styling
Rizoma blink, men elektronik og dioder er hjemmebygget så det rent faktisk virker! :)
GEL sæde.
Spiegler øverste gaffelbro med fatbar clamps.
Rizoma fatbar.
Rizoma håndtag.
Korte bremse / koblingsgreb.
Andre spejle.
Ermax hugger / plov.
2 x 4" runde forlygter og hjemmelavet lygteholder.
Hjemmebygget undertail udstødning.
GEL sæde.
Spiegler øverste gaffelbro med fatbar clamps.
Rizoma fatbar.
Rizoma håndtag.
Korte bremse / koblingsgreb.
Andre spejle.
Ermax hugger / plov.
2 x 4" runde forlygter og hjemmelavet lygteholder.
Hjemmebygget undertail udstødning.
Ekstraudstyr
Technoflex 643 bagdæmper med eksternt reservoir.
Komplet GSXR1000 K7 forgaffel med K-Tech 25mm indmad.
Fælge fra GSXR 1000 K6, som er respektivt 0,8 og 1,1 kilo lettere end standard fælgene.
Arashi wave skiver foran.
Blackshadow bagskive.
Komplet GSXR1000 K7 forgaffel med K-Tech 25mm indmad.
Fælge fra GSXR 1000 K6, som er respektivt 0,8 og 1,1 kilo lettere end standard fælgene.
Arashi wave skiver foran.
Blackshadow bagskive.
Bemærkninger
Min tidligere baneracer som er bygget over på et stel med dansk afgift - så i realiteten en anden MC.
Jeg fik lavet modifikationen af koblingsskålen, som kan ses her: http://www.vibefreev.com/
Kan VARMT anbefales!
Jeg fik lavet modifikationen af koblingsskålen, som kan ses her: http://www.vibefreev.com/
Kan VARMT anbefales!
Suzuki SV 1000
mar 2008
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 4
Kunne også godt bruge en forgaffel magen til.
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 56
jul 2007
Følger: 42 Følgere: 42 MC-er: 6 Emner: 30 Svar: 299
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 239
Jeg skal alligevel lave huller i luftfilterkassen som du meget venligt svarede på i mit indlæg.
Så må jeg jo se om det er fordi jeg kører som en tøs og dækket kun er slidt på midten.
Tak for svarene.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.713
Forgaflen er ikke skyld i det der.
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 239
Der er ikke slør i hjul eller andre lejer så jeg mistænker justeringen af forgaflen er helt skæv og har sgu ikke forstand på at justere det.
Derfor tænkte jeg at få hyperpro i og så få dem justeret af ham der skal montere.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.713
Et sæt HyperPro fjedre kan holde lidt mere ro i din gaffel fordi de er lidt strammere - og MEGET strammere når du presser hårdt på.
Men de kan aldrig kompensere for at indmaden i din gaffel er for blød - dvs dæmper justeringen ikke kan begrænse din bevægelse i gaflen, nok.
Affjedring er simpelt nok at forstå, men der er 100 forskellige måder at gøre tingene på, og ligemeget hvad du gør, er det et kompromis.
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 239
Bed ikke om det er det samme men kan et sæt hyperpro fjedre hjælpe på det eller er det justering af forgaflen.
Det er original forgaffel.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.713
Forgaflen virker 100% - den havde lidt tendens til at falde ind i svingene, men det fik jeg justeret ud af den. I modsætning til standard gaflen, kan man rent faktisk mærke at man skruer på den.
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 2
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.713
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 239
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.713
De svageste K3'ere jeg har set, laver 100 på hjulet standard med en stiv kæde og for lavt dæktryk.
De fleste K4'ere ligger mellem 104 og 106, og K5+ ligger på ca 109-111 standard.
Den røde i min profil, lavede 107 hk med 103.000km på tælleren kort før jeg solgte den.
I sidste ende er det ikke 3hk fra eller til jeg personligt går efter, men kørbarhed og respons.
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 2
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.713
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.532
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2
aug 2006
Følgere: 2 MC-er: 2 Svar: 21
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 11
mar 2008
Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 101
maj 2016
Følger: 11 Følgere: 28 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 128
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073