Moto Guzzi 1000SPiii 1989
832 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Kommentarer
Moto Guzzi 1000SPiii
Årgang:
1989
Motor:
Den klassiske og i mine øjne helt rigtige Moto Guzzi motor V-twin med masser af bundtræk. Den her er på 949ccm, og har samme topstykke som LM5, hvor indsugningsventilen er større end udluftningsventilen. Med 36mm karburatorer giver det en virkelig lækker og smidig motor.
Hestekræfter
Den har vist kun ca 70 heste, men til gengæld masser af moment
Fælge
Alu - rimelig standard...
Dæk
Bridgestone Batlax, som bliver skiftet til Michelin Pilot Activ når de en dag er slidt ned...
Topfart
Jeg har lige hentet cyklen i Italien, og kørt hjem fra Napoli på tre dage. I alt 2500 km på 2,5 dage. Her holdt den meget fint til at cruise med +150km/t, og jeg er ikke i tvivl om at de officielle 195, der er angivet til maks fart, ikke er urealistisk
Tuning
Intet
Styling
Jeg har i mange år set 'skævt' til store kåber... men de seneste par år har jeg været på længere ture og set hvordan min ven med hans store LT kåbe sad i læ for vind og regn... efter min første lange tur er jeg ret lykkelig over den her opsætning. Kåben er uovertruffen! Og med sidetaskerne er der god plads til telt, sovepose, økse og masser af bøffer :)
Ekstraudstyr
Håndvarmere...
Bemærkninger
Som skrevet så har jeg hentet cyklen i Italien. Med sine næsten 30 år på bagen bestod den testen med bravour!!! Jeg glæder mig til mange flere lange ture ud i det blå :)
En sidste lille kuriøsitet er at modellen er ret sjælden, men virkelig en overset tourer. Den blev produceret, mens MotoGuzzi (igen) var helt i knæ økonomisk. Stelnummeret for serien starter med 11.111 - og den jeg har fået har nummer 11.115. Så det er absolut en af de allerførste, der er rullet ud af fabrikken :)
Her et lille halvt år efter, jeg hentede den, har jeg fået ny generator og renset topstykket... Vinterens projekt er nye dæk, bremser og armerede bremseslanger. Rimelig overskueligt...
En sidste lille kuriøsitet er at modellen er ret sjælden, men virkelig en overset tourer. Den blev produceret, mens MotoGuzzi (igen) var helt i knæ økonomisk. Stelnummeret for serien starter med 11.111 - og den jeg har fået har nummer 11.115. Så det er absolut en af de allerførste, der er rullet ud af fabrikken :)
Her et lille halvt år efter, jeg hentede den, har jeg fået ny generator og renset topstykket... Vinterens projekt er nye dæk, bremser og armerede bremseslanger. Rimelig overskueligt...
Moto Guzzi 1000SPiii
mar 2009
Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Er den med standard 36mm karburatorer? Jeg har eftermonteret 36mm på min SP1, det fungerer ret godt og giver noget mere skrald i maskinen, specielt med Lafranconi's i den anden ende
Maskinen ser usædvanlig velholdt ud, svært at tro den er fra 89
Det må have været en fed tur hjemad, var du ikke fristet af en lille afstikker igennem Frankrig eller måske Spanien? Fede billeder med lejren og den røde port in Mandello - KLASSE!
apr 2014
Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 441
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 660
jul 2004
Følger: 127 Følgere: 141 MC-er: 8 Emner: 372 Svar: 1.542
aug 2004
Følgere: 28 MC-er: 5 Annoncer: 4 Emner: 129 Svar: 581
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 44 MC-er: 6 Emner: 41 Svar: 656
sep 2012
Følger: 20 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 288
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 6 Svar: 71