Honda CB500 SOLGT! 1994
5.630 visninger
|
Oprettet:
Honda CB500 SOLGT!
Årgang:
1994
Motor:
499cc aluminium vandkølet parallel twin. 8 ventiler, 4 pr. cylinder, kompression 10,5:1 dobbelt overliggende knastaksel 2x34mm karburatorer, elektronisk starter, wet multi-plate kobling, motorvægt 56 kg, 6 gear
motor og cykel har kørt ca. 25.000 km
motor og cykel har kørt ca. 25.000 km
Hestekræfter
(fabriksoplysninger.)
58 hk (43 kW) ved 9500 omdr./min
moment 47 Nm ved 8000 omdr./min
VÆGT/KRAFT:
0.3412 HK/kg
(fra dyno, dog ikke mig og heller ikke min MC)
ca. 53 hk
58 hk (43 kW) ved 9500 omdr./min
moment 47 Nm ved 8000 omdr./min
VÆGT/KRAFT:
0.3412 HK/kg
(fra dyno, dog ikke mig og heller ikke min MC)
ca. 53 hk
Fælge
FÆLGE:
Brembo 17" 6-egers sølvfarvede alufælge
BREMSER:
for: enkelt 296mm skive med Nissin calibre
bag: 160mm tromlebremse
AFFJEDRING:
FOR: 37mm hydraulisk teleskopgaffel med 115mm vandring
ingen mulighed for justering
BAG: dobbelt fjeder med 117mm vandring
5-positions indstilling
Brembo 17" 6-egers sølvfarvede alufælge
BREMSER:
for: enkelt 296mm skive med Nissin calibre
bag: 160mm tromlebremse
AFFJEDRING:
FOR: 37mm hydraulisk teleskopgaffel med 115mm vandring
ingen mulighed for justering
BAG: dobbelt fjeder med 117mm vandring
5-positions indstilling
Dæk
Front: BRIDGESTONE; BATTLAX 45F; 130/80-17
Bag: BRIDGESTONE; BATTLAX 45R; 110/80-17
Bag: BRIDGESTONE; BATTLAX 45R; 110/80-17
Topfart
185 km/t ifølge pruducent og specifikationer i den "nøgne" udgave, da den som standard ikke blev leveret med kåbe. Nogle mener at en kåbe giver lidt ekstra aerodynamik, så topfart således er ca. 200-220 km/t hvilket jeg dog ikke har efterprøvet.... endnu ;-)
ACCELERATION:
0-100 km/t på 5,2 sek (MC revyen)
Brændstofforbrug:
28+ km/L (forsigtig og kedelig kørsel)
22 km/L (alm. blandet kørsel)
17 km/L (hvis den får lidt at leve af)
TANK:
kapacitet: 15,5 L + 2,5 L reserve
irriterende del af tanken man umuligt kan fylde op uden at spilde: ca. 1,5 L
rækkevidde: vil nok fylde op efter ca. 300 km
ACCELERATION:
0-100 km/t på 5,2 sek (MC revyen)
Brændstofforbrug:
28+ km/L (forsigtig og kedelig kørsel)
22 km/L (alm. blandet kørsel)
17 km/L (hvis den får lidt at leve af)
TANK:
kapacitet: 15,5 L + 2,5 L reserve
irriterende del af tanken man umuligt kan fylde op uden at spilde: ca. 1,5 L
rækkevidde: vil nok fylde op efter ca. 300 km
Tuning
næ, den er fin som den er. vil hellere købe en større end at spolere CB'en ;-)
(der er vidst noget med et KN filter, men hvirvidt man kan kalde det tuning ved jeg snart ikke..
(der er vidst noget med et KN filter, men hvirvidt man kan kalde det tuning ved jeg snart ikke..
Styling
TCP fuldkåbe (anbefalet af HONDA).
ellers er den som en CB500 skal være. er godt tilfreds med standarden.
ellers er den som en CB500 skal være. er godt tilfreds med standarden.
Ekstraudstyr
TCP kåbe, Hepco & Becker sidetasker, inkl. stativ, en stor fed lås. Mangler dog en bagagebærer og evt. topboks, så jeg kan toure lidt ;-)
Bemærkninger
Ja, nu er der jo nogen der får kritik for at de ikke skriver nok om deres MC, eller ikke har ordentlige billeder, og det vil jeg da ikke have siddende på mig, så der kommer lige lidt ekstra... mere og flere pics følger senere...
Det er min første MC, og valget faldt på CB500, da den er økonomisk (både i anskaffelse og i benzin). Desuden er den alletiders dagligdagscykel, der efter sigende er holdbar som bare pokker, og også kan tåle at man drejer lidt sporty på håndtaget... Selvom det ikke er nogen goldwing kan den alligevel godt tåle at man smider lidt tasker på og kommer lidt ud..
flere specifikationer, billeder og andet godt kan også findes på MSN nyhedsgruppen for CB500-ejere.. (en del af det jeg har skrevet her stammer bl.a. derfra)
egenvægt: 180 kg (ja, det er MC'ens egenvægt... ikke min :D)
max. last: 197 kg
MODELHISTORIK
CB500-R 1994-95
første model (hed dog det samme som en ældre HONDA, der efter sigende var een af de værste modeller HONDA nogensinde har fremstillet). CB kunne fås i sort, rød, grøn, blå
CB500-T 1996 ikke de store ændringer
CB500-V 11/1996. bagbremse skiftes fra tromle til skive
i 1998 flytter produktionen fra Japan til Italien. (delene fremstilles dog stadig i japan)
CB500W (naked) 1998. fåes rød, sort, sølv og gul (yrk!)
CB500-SW 1998 model med halv-kåbe, fåes i rød, sort og gul (yrk, igen!)
CB500-X & CB500S-X 12/1998 ingen nævneværdige ændr.
CB500Y & CB500S-Y farveskift til sort, rød og metallic blå. Fælge nu i "guld"
17. juni 2003 EN ÆRA SLUTTER. der bliver ikke længere produceret CB500, men de erstattes af den nye CBF500, CBF600 og CB600F
og så lige den kedelige del af historien:
KENDTE PROBLEMER MED CB500:
- rustne udstødningsrør. fabrikspotterne ruster for et godt ord.
- maling skaller. CB500 er en brugsbike, og vind og vejr vil efterhånden tære lidt på maling.
- nøgle kan have svært ved at komme ud... (ja, cyklen vil nok bare køre :-))
- brændstofhanen vender omvendt af mange andre, så du tror at den står på FUEL, men i virkeligheden står den på RESERVE, hvilket du først finder ud af når det ER for sent.. go gåtur :-)
- km/L er lavere når solen skinner og vejen er tør... hehe..
Det er min første MC, og valget faldt på CB500, da den er økonomisk (både i anskaffelse og i benzin). Desuden er den alletiders dagligdagscykel, der efter sigende er holdbar som bare pokker, og også kan tåle at man drejer lidt sporty på håndtaget... Selvom det ikke er nogen goldwing kan den alligevel godt tåle at man smider lidt tasker på og kommer lidt ud..
flere specifikationer, billeder og andet godt kan også findes på MSN nyhedsgruppen for CB500-ejere.. (en del af det jeg har skrevet her stammer bl.a. derfra)
egenvægt: 180 kg (ja, det er MC'ens egenvægt... ikke min :D)
max. last: 197 kg
MODELHISTORIK
CB500-R 1994-95
første model (hed dog det samme som en ældre HONDA, der efter sigende var een af de værste modeller HONDA nogensinde har fremstillet). CB kunne fås i sort, rød, grøn, blå
CB500-T 1996 ikke de store ændringer
CB500-V 11/1996. bagbremse skiftes fra tromle til skive
i 1998 flytter produktionen fra Japan til Italien. (delene fremstilles dog stadig i japan)
CB500W (naked) 1998. fåes rød, sort, sølv og gul (yrk!)
CB500-SW 1998 model med halv-kåbe, fåes i rød, sort og gul (yrk, igen!)
CB500-X & CB500S-X 12/1998 ingen nævneværdige ændr.
CB500Y & CB500S-Y farveskift til sort, rød og metallic blå. Fælge nu i "guld"
17. juni 2003 EN ÆRA SLUTTER. der bliver ikke længere produceret CB500, men de erstattes af den nye CBF500, CBF600 og CB600F
og så lige den kedelige del af historien:
KENDTE PROBLEMER MED CB500:
- rustne udstødningsrør. fabrikspotterne ruster for et godt ord.
- maling skaller. CB500 er en brugsbike, og vind og vejr vil efterhånden tære lidt på maling.
- nøgle kan have svært ved at komme ud... (ja, cyklen vil nok bare køre :-))
- brændstofhanen vender omvendt af mange andre, så du tror at den står på FUEL, men i virkeligheden står den på RESERVE, hvilket du først finder ud af når det ER for sent.. go gåtur :-)
- km/L er lavere når solen skinner og vejen er tør... hehe..
Honda CB500 SOLGT!
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 20
hey fed bike. jeg overvejer lidt at få kåbe på min, har du en hjemmeside du kan anbefale eller skal man henvende sig til en mc shop ?
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 31 MC-er: 8 Emner: 70 Svar: 507
nej tak,vil ikke have en som er mindre end 750 cmm.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.453
... et flot landevejs-lokomotiv, du har der...
Angående sidetasker:
Hvad med at få dem lakeret i samme farve som MC'en?
aug 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 7
hedder den ikke type pc26
aug 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 7
hvor har du købt kåben da jeg lige har købt en magen til
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 58 Svar: 193
Høj herfra
jul 2005
Følger: 42 Følgere: 42 MC-er: 8 Emner: 29 Svar: 49
du kunne bare ladevære med at acceptere...
maj 2006
Følger: 1
Den er skam rigtig flot din Honda der! Pynter med sådan en kåbe...
En høj fra mig af.
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 64
flotte billeder, høj her fra..
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 47
fin CB du har dig
apr 2006
Følger: 5 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 9
og tak til Jakob S for lidt kyndig vejledning i forbindelse med mit første MC køb.
sep 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 118
Håber du får en god sommer. Du er altid velkommen til at spørge hvis der er noget.
maj 2006
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 12
velkommen til
rigtig flot mc så her har du lige en høj.
jul 2005
Følger: 39 Følgere: 39 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 188
Herligt med den megen info og billeder..
Fin sag du har købt dig..
Go sommer til dig, det får du nok helt sikkert hehe..
Slot