{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda CB500 SOLGT! 1994

5.630 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

teis h
Mand | 46 år | Oprettet: 25. apr 2006


Honda CB500 SOLGT!

Årgang:
1994
Motor:
499cc aluminium vandkølet parallel twin. 8 ventiler, 4 pr. cylinder, kompression 10,5:1 dobbelt overliggende knastaksel 2x34mm karburatorer, elektronisk starter, wet multi-plate kobling, motorvægt 56 kg, 6 gear

motor og cykel har kørt ca. 25.000 km
Hestekræfter
(fabriksoplysninger.)
58 hk (43 kW) ved 9500 omdr./min
moment 47 Nm ved 8000 omdr./min

VÆGT/KRAFT:
0.3412 HK/kg

(fra dyno, dog ikke mig og heller ikke min MC)
ca. 53 hk
Fælge
FÆLGE:
Brembo 17" 6-egers sølvfarvede alufælge

BREMSER:
for: enkelt 296mm skive med Nissin calibre
bag: 160mm tromlebremse

AFFJEDRING:
FOR: 37mm hydraulisk teleskopgaffel med 115mm vandring
ingen mulighed for justering
BAG: dobbelt fjeder med 117mm vandring
5-positions indstilling
Dæk
Front: BRIDGESTONE; BATTLAX 45F; 130/80-17
Bag: BRIDGESTONE; BATTLAX 45R; 110/80-17
Topfart
185 km/t ifølge pruducent og specifikationer i den "nøgne" udgave, da den som standard ikke blev leveret med kåbe. Nogle mener at en kåbe giver lidt ekstra aerodynamik, så topfart således er ca. 200-220 km/t hvilket jeg dog ikke har efterprøvet.... endnu ;-)

ACCELERATION:
0-100 km/t på 5,2 sek (MC revyen)

Brændstofforbrug:
28+ km/L (forsigtig og kedelig kørsel)
22 km/L (alm. blandet kørsel)
17 km/L (hvis den får lidt at leve af)

TANK:
kapacitet: 15,5 L + 2,5 L reserve
irriterende del af tanken man umuligt kan fylde op uden at spilde: ca. 1,5 L
rækkevidde: vil nok fylde op efter ca. 300 km
Tuning
næ, den er fin som den er. vil hellere købe en større end at spolere CB'en ;-)
(der er vidst noget med et KN filter, men hvirvidt man kan kalde det tuning ved jeg snart ikke..
Styling
TCP fuldkåbe (anbefalet af HONDA).
ellers er den som en CB500 skal være. er godt tilfreds med standarden.
Ekstraudstyr
TCP kåbe, Hepco & Becker sidetasker, inkl. stativ, en stor fed lås. Mangler dog en bagagebærer og evt. topboks, så jeg kan toure lidt ;-)
Bemærkninger
Ja, nu er der jo nogen der får kritik for at de ikke skriver nok om deres MC, eller ikke har ordentlige billeder, og det vil jeg da ikke have siddende på mig, så der kommer lige lidt ekstra... mere og flere pics følger senere...

Det er min første MC, og valget faldt på CB500, da den er økonomisk (både i anskaffelse og i benzin). Desuden er den alletiders dagligdagscykel, der efter sigende er holdbar som bare pokker, og også kan tåle at man drejer lidt sporty på håndtaget... Selvom det ikke er nogen goldwing kan den alligevel godt tåle at man smider lidt tasker på og kommer lidt ud..

flere specifikationer, billeder og andet godt kan også findes på MSN nyhedsgruppen for CB500-ejere.. (en del af det jeg har skrevet her stammer bl.a. derfra)

egenvægt: 180 kg (ja, det er MC'ens egenvægt... ikke min :D)
max. last: 197 kg

MODELHISTORIK

CB500-R 1994-95
første model (hed dog det samme som en ældre HONDA, der efter sigende var een af de værste modeller HONDA nogensinde har fremstillet). CB kunne fås i sort, rød, grøn, blå

CB500-T 1996 ikke de store ændringer

CB500-V 11/1996. bagbremse skiftes fra tromle til skive

i 1998 flytter produktionen fra Japan til Italien. (delene fremstilles dog stadig i japan)

CB500W (naked) 1998. fåes rød, sort, sølv og gul (yrk!)

CB500-SW 1998 model med halv-kåbe, fåes i rød, sort og gul (yrk, igen!)

CB500-X & CB500S-X 12/1998 ingen nævneværdige ændr.

CB500Y & CB500S-Y farveskift til sort, rød og metallic blå. Fælge nu i "guld"

17. juni 2003 EN ÆRA SLUTTER. der bliver ikke længere produceret CB500, men de erstattes af den nye CBF500, CBF600 og CB600F

og så lige den kedelige del af historien:
KENDTE PROBLEMER MED CB500:
- rustne udstødningsrør. fabrikspotterne ruster for et godt ord.
- maling skaller. CB500 er en brugsbike, og vind og vejr vil efterhånden tære lidt på maling.
- nøgle kan have svært ved at komme ud... (ja, cyklen vil nok bare køre :-))
- brændstofhanen vender omvendt af mange andre, så du tror at den står på FUEL, men i virkeligheden står den på RESERVE, hvilket du først finder ud af når det ER for sent.. go gåtur :-)
- km/L er lavere når solen skinner og vejen er tør... hehe..
Kommentér på:
Honda CB500 SOLGT!
Annonce